Korona ja vatsaoireet, kokemuksia kellään?
Millaisia oireet olivat?
Ihmettelen vain tätä nyt 4-5pv kestänyttä vatsani ajoittaista nippailua ja löysällä olla, tänään jopa aiempaa pahemmin kuralla.
Kommentit (54)
Ei minulla ole laatta lentänyt.
Ap
Ei nyt liity täysin aiheeseen, mutta IBS:stä kärsivänä olen jatkuvasti "koronaoireinen".
Koronan oireet on tosi yksilöllisiä ja ripulia aiheuttaa miljoona muutakin syytä koronan lisäksi.
Minulla oli ripuli ja ilmavaivoja
Sairastin syyskuussa
Korona voi oireilla vain vatsaoirein.
Lue vaikka googlettamalla Iltalehdestä.
Voi johtua soijarouheen syömisestä myös
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua soijarouheen syömisestä myös
Mistä tuon keksit? Siis, että olisin sitä syönyt?
Ap
Joko nyt pääsee tutkimuksiin pelkillä vatsaoireilla? Viime vuoden puolella ei päässyt vaikka ei edes vessaan ehtinyt olohuoneesta, vaan tarpeet tuli tehtyä jo muualle kuin pönttöön.
Nostan vanhan ketjun. Kenelläkään ollut pelkästään vatsa löysällä ja korona? En nyt ole varma johtuuko tämä ruoasta vai menenkö ( jo kolmannen kerran) testiin? Jatkunut muutaman päivän ja viimeksi ollut vatsatauti n.30 vuotta sitten, eikä maha muutenkaan oireile vaikka vähän epämääräisiäkin ruokia joskus popsinut...
Nostan vielä vanhaa ketjua. Olen kahdesti rokotettu ja mietin, voisiko löysä vatsa olla koronan oire. Yleensä vatsa ei hermostu oikein mistään. Muita oireeksi sopivaa ei oikeastaan ole paitsi vuotava nenä, mutta se on tässä pakkasessa jokatalvista.
Soita terkkariin, siellä varmaan osaavat paremmin sanoa.
minulla oli ensin hiukan outo olo, sellainen, että jäi erikseen miettimään, että mitähän tämä on. Sitten oli ripulipäivä, jonka jälkeen oksetti, joka alkoi siitä, että tuntui, että joku langanpätkä on kurkun/nielun alueella ja yritin yskiä sitä ulos, mutta ei auttanut yskiminen. Tuo oire jatkui muutaman tunnin ajan, se oli tosi outoa. Nenä, tai koko pään alue tuntui olevan tukossa. Nyt on enää jäljellä vain jonkin sortin loppunuha. Olen rokotettu, joten en päässyt testiin, lääkäri veikkasi koronaa, koska meillä oli talossa parissa taloudessa todettu koronatartunta - kuulohavaintojen mukaan heillä on paljon paehmpi tauti ja molemmissa talouksissa rokottamattomat ihmiset. Harkitsin kotitestin tekemistä, mutta en halunnut mennä sen vuoksi ihmisten ilmoille, jos vaikka olisikin ollut korona. Joten joo, kun joku tuolla kysyi, että voiko pelkkä ripuli olla oire: kyllä voi olla, ainakin näin lääkäri sanoi. Rokotetuille vielä tulee yleisemmin plajon lievemmät oireet ja ne menevät aika nopeasti ohi. Olin oireisen ajan kotona sisätiloissa varmuuden vuoksi.
Kannattaa tehdä omaolossa se oiretesti ja sitten vaikka yhteys terveydenhuoltoon, niin kuulet mitä kannattaa tehdä. Joissakin paikoissa voi jopa rokotetutkin päästä testiin.
Kiitos vastauksista. Selvittelen testiin pääsyä.
Nyt on kulunut vuosi aloituksesta.
Lisää kokemuksia?
Juuri korona todettu minulla ja lapsella. Itsellä kolme rokotusta Takana. Kuume sahaavaa ja vatsaan sattuu/turvottaa, kurkussa lievää karheutta. En olis arvannu omia oireita koronaksi jollei lapsen kotitesti olisi ollut positiivinen.
Ja siis koronanäytteellä kumpikin käytiin tänään.
Olen lihonut koronan aikaan melkein 10kg, vaikken ole muuttanut mitään elintavoissa.
Lapset oireili alussa oksentamalla, sen jälkeen kurkkukipua ja yskää. Heillä myös vasta sekaisin. Itsellä ekana päivänä ripuli ja nyt kolmas oirepäivä, niin taas. Röyhtäilyttää myös ja mahaa vääntää. Toki itsellä flunssankin oireita. Virallisessa testissä todettu korona.
Mä oksensin viininpunaisen väristä seitsemän kertaa elokuussa. Siinä oli oireet.