Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, 2 viikkoa noudattanut säännöllistä ateriarytmiä, ja paino +400g!!

Vierailija
17.01.2021 |

En tajua. Aiemmin olen syönyt ja napostellut jatkuvasti ja koko ajan jotain, nyt kun olen 2 viikkoa noudattanut 5 x päivässä syömistä, aterioiden välit ollut pistämättä mitään suuhuni (paitsi vettä) ja herkkujakin vähensin, olen syönyt siis vain tavallista kotiruokaa.. Niin tulos on tämä 2 vkon jälkeen.

Aloittaessa 77,4, nyt 77,8. 🤦🏼‍♀️

Joo, tosin menkatkin alkamassa joten olisko turvotusta..? ja EI, en odottanutkaan mitään nopeaa painonpudotusta, lähinnä tavoite olisi että paino laskisi vuodessa noin 10 kg.
Mutta en odottanut painon nousevan...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihotin itseni syömällä 5 x päivässä. Ei jatkuva laiduntaminen sovi kaikille.

Vierailija
2/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi ateriaa kohden? Minä syön 6 kertaa päivässä, joista 4 on reippaan kokoisia ja 2 vähän pienempiä ja olen laihtunut 5kg vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kuuntele omaa elimistöäsi. Millaisen ateriarytmin se haluaa?

Itse laihduin 15 kg kun tajusin alkaa syömään vain kolme kertaa päivässä. (Aamiainen, lounas, päivällinen.)

Vierailija
4/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla n.viikko ennen menkkojen alkua saattaa paino nousta 1-2kg ja sit ku me kat alkaa ni tuo noussut paino vain häviää.

Et voi hyvinkin menkat tehä tuon.

Vierailija
5/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lihotin itseni syömällä 5 x päivässä. Ei jatkuva laiduntaminen sovi kaikille.

Joo mutta siis minä aiemmin söin _koko_ ajan, korkeintaan tunti oli välissä edellisestä syömisestä, kun taas olin syömässä jotain, voileipää ja jogurttia, keksejä ja kahvia tms.

Että tää 5 x päivässä syöminen on mulle entiseen verrattuna tosi harvoin tapahtuvaa ruokailua..

Ap

Vierailija
6/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta siis minä aiemmin söin _koko_ ajan, korkeintaan tunti oli välissä edellisestä syömisestä, kun taas olin syömässä jotain, voileipää ja jogurttia, keksejä ja kahvia tms.

Että tää 5 x päivässä syöminen on mulle entiseen verrattuna tosi harvoin tapahtuvaa ruokailua..

Ap

Kuulostaa tosiaan parannukselta! Kannattaa testata kauemmin.

Mutta jos paino yhä junnaa, voi miettiä myös toisenlaisen rytmin kokeilemista. 

Vierailija
7/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduin 15 kg kun tajusin alkaa syömään vain kolme kertaa päivässä. (Aamiainen, lounas, päivällinen.)

Jos elimistöni päättäisi, söisin siis jatkuvasti, kuten ennen teinkin (ja paino nousi hiljalleen, noin 4 kg vuosi koko ajan) siksi ajattelin ryhtyä syömään "vain" suositellut 5 x pv.

Ap

Vierailija
8/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sehän riippuu ihan siitä mitä nämä 5 ruokailukertaa pitävät sisällään, ilmeisesti koostumuksessa tai määrissä voisi nyt olla vähän säädettävää?

Vierailija
9/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elimistöni päättäisi, söisin siis jatkuvasti, kuten ennen teinkin (ja paino nousi hiljalleen, noin 4 kg vuosi koko ajan) siksi ajattelin ryhtyä syömään "vain" suositellut 5 x pv.

Ap

OK! Hyvä muutos.

Vierailija
10/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, miksi syöt 5 kertaa? Säännölliseen rytmiin kuuluu aamiainen, lounas ja päivällinen, eli kolme ateriaa.

Jos napostelee välipalat säännöllisesti tämän päälle tulee vain lihoamaan, eli ei se kellon aika, vaan kome täyttä ateriaa päivässä.

Vierailija
11/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut aterioidesi kalorimäärät? Säännöllisyydellähän ei laihdu, jos syöt päivän aikana kaloreita, joita et myöskään kuluta.

Vierailija
12/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokaisella menee mässäilyn puolelle, jos ruokavälit ovat liian pitkiä kuten vain 3 kertaa päivässä syömällä.

Tutkimustakin on aiheesta runsaasti ja paras ateriamäärä päivässä on 5-8 kertaa, riippuen henkilöstä.

Vierailija
13/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisella menee mässäilyn puolelle, jos ruokavälit ovat liian pitkiä kuten vain 3 kertaa päivässä syömällä.

Tutkimustakin on aiheesta runsaasti ja paras ateriamäärä päivässä on 5-8 kertaa, riippuen henkilöstä.

Mä syön 3 kertaa päivässä, lämmin ruoka klo 11 ja 19, välipala klo 15. -27 kg/10 kk. 

Vierailija
14/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ateriani nyt esim tällaiset:

Aamu: pari voileipä tai mysliä maustamattoman jogurtin kanssa tai puuroa, kahvia, hedelmä

Lounas: tavallista kotiruokaa normaali annos + kasviksia, juomana vettä, kahvia maidolla.

Välipala: hedelmä, jogurtti/voileipä, kahvia

Päivällinen: kotiruokaa annos, kasviksia, vettä

Iltapala: rahkaa/rahkajogurttia/mysliä/voileipää ja hedelmää/kasvista, vettä

Kaloreita vähän alle 2000/päivä. Vertailun vuoksi aiemmin siis söin koko ajan jotain, korkeintaan oli tunnin väli ruokailuissa, ja kalorit pyöri 2500-3000 kcal/päivä.

Ap

Odottelen nyt sitten vielä menkkojen tuloa, ennen kuin menen puntariin uudelleen...

Vierailija
15/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa 2 välipalaa päivässä. Varsinkin jos teet istumatyötä, on kaksi välipalaa päivässä aivan liikaa. Yksi PIENI välipala riittää.

Vierailija
16/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä lähtisi kahdesta viikosta ja +400 grammasta mitään päätelmiä tekemään. Kannattaa seurailla tilannetta pidempään ja miettiä sitten uudelleen, ihmisen paino nyt voi vaihdella vaikka päivässä sen +/- 400 g.

Vierailija
17/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 2 välipalaa päivässä. Varsinkin jos teet istumatyötä, on kaksi välipalaa päivässä aivan liikaa. Yksi PIENI välipala riittää.

Sulla menee nyt pointti ohi. Siis syön nyt vähemmän, ja harvemmin kuin ennen. Silti paino noussut +400 g kahdessa viikossa. Sitä minä tässä hämmästelen.

Ei pitäisi olla siitä nillittämistä, että on 5 syömiskertaa päivässä ja välipalat, kun niitä syömiskertoja ja välipaloja oli aiemmin noin 10-12.

* ratakiskoa *

Ap

Vierailija
18/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä lähtisi kahdesta viikosta ja +400 grammasta mitään päätelmiä tekemään. Kannattaa seurailla tilannetta pidempään ja miettiä sitten uudelleen, ihmisen paino nyt voi vaihdella vaikka päivässä sen +/- 400 g.

Niinpä. Juo ap iso lasi vettä ja mene vaa'alle. Olet taas "lihonut" 400g.

Vierailija
19/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee nyt pointti ohi. Siis syön nyt vähemmän, ja harvemmin kuin ennen. Silti paino noussut +400 g kahdessa viikossa. Sitä minä tässä hämmästelen.

Ei pitäisi olla siitä nillittämistä, että on 5 syömiskertaa päivässä ja välipalat, kun niitä syömiskertoja ja välipaloja oli aiemmin noin 10-12.

* ratakiskoa *

Ap

Siis 5 syömiskertaa päivässä SISÄLTÄEN välipalat.

Ap

Vierailija
20/54 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kerran tai kaksi päivässä. Joskus harvoin kolmesti.

Toki ennen olin itsekin tuollainen ruokariippuvainen laiduntaja, jonka aineenvaihdunta oli mitä ilmeisimmin sekaisin. Todella uskoin, etten voi olla ilman ja koin ihan oikeantuntuista nälkää.

Minut paransi pätkäpaasto. Sittemmin olen vähentänyt hiilareita. Nyt keho toimii ja pystyn tarvittaessa olemaan helposti syömättä vaikka vuorokausia toimintakyvyn laskematta.

Painan kymmenen kiloa vähemmän kuin ennen. Mutta se piti kyllä pudottaa ihan tietoisella kaloreiden vähentämisellä. Harvalta noin paljon putoaa noin vain. Mutta pätkäpaasto on tehnyt painon pois pitämisestä helppoa.

N50/60/160

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi