Koronan jälkeiset keuhkot pahasti vaurioituneet lähes kaikilla sairastaneilla - myös 70-80% oireettomista
A Texas trauma surgeon says it's rare that X-rays from any of her COVID-19 patients come back without dense scarring.
She says patients who've had COVID-19 symptoms show a severe chest X-ray every time, and those who were asymptomatic show a severe chest X-ray 70% to 80% of the time.
"There are still people who say 'I'm fine. I don't have any issues,' and you pull up their chest X-ray and they absolutely have a bad chest X-ray," she said.
She also points out, "There is no long-term implication of a vaccine that could ever be as bad as the long-term implications of COVID."
https://www.cbsnews.com/news/covid-lungs-scarring-smokers-lungs/
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Tunnen yli 10 oireellisen koronan sairastanutta.Vain yhdellä poltteli keuhkoissa mutta parani nopeasti nin kuin flunssilla on tapana.
Se mikä ihmetyttää on se että koronan pitäisi muistuttaa oireiltaan influenssaa, mutta yhdelläkään näistä henkilöistä ei ollut influenssamaista järkkykovaa ja pitkää kuumetta ja jälkitautikierrettä lääkkeineen ja antibiotteineen. Osa oli ottanut pari Buranaa.
Korona oli näillä enemmänkin ihan flunssa vain.
Liekö sitten sattumaa??
Hassua on minun mielestäni myös se, että et mitenkään mieti sitä, minkälaista elämää vietät, kun tunnet yli 10 oireellisen koronan sairastunutta. Mä asun väkiluvultaan Suomen 3. suurimmassa kunnassa ja työskentelen noin 500 hlön puljussa, enkä tunne yhtään oireellisen koronan sairastunutta, tiedän työpaikalta 2 ihmistä. Ja tällä en suinkaan tarkoita sitä, että en uskoisi koronan olevan juurikin sitä, mitä uutisoidaan vaan sitä, että minä ja ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä noudatamme rajoituksia ym., jolloin ei tarvitse laskea, kuinka monta koronan sairastunutta tuntee. Onnea sinulle ja valitsemallesi tavalla toimia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi tämmöset on pelottavia. Me ei tiedetä koronasta juuri mitään. 100 miljoonaa jo sairastanut, pistää miettimään millaiset pitkäaikaiset vaikutukset tällä on maailmaan jos heistä jopa 70 miljoonalla tulee olemaan vaurioituneet keuhkot loppuelämän.
Onneksi oon pysytellyt kaukana muista ihmisistä koko viime vuoden 😱 rokotus ei voi tulla tarpeeks äkkiä!!
Vähättelijöitä silti riittää. Koronapaniikilla pilkkaajia. Palstallakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on jauhaa jotain salaliittoskeidaa jos ei itse tunne yhtään koronan vammauttamaa. Minä tunnen. Ja pelkään. Aivan varmasti otan rokotuksen heti kun saan.
Niinpä. Minä tiedän yhden palomiehen, oli todella terve + tikissä kuten palomiehen pitääkin olla, sitten hän sairastui koronaan. Nyt on keuhkot täynnä rakkuloita, ei ole vieläkään toipunut, vaikka sairasti koronan jo keväällä. Seilaa kodin ja sairaalan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on jauhaa jotain salaliittoskeidaa jos ei itse tunne yhtään koronan vammauttamaa. Minä tunnen. Ja pelkään. Aivan varmasti otan rokotuksen heti kun saan.
Niinpä. Minä tiedän yhden palomiehen, oli todella terve + tikissä kuten palomiehen pitääkin olla, sitten hän sairastui koronaan. Nyt on keuhkot täynnä rakkuloita, ei ole vieläkään toipunut, vaikka sairasti koronan jo keväällä. Seilaa kodin ja sairaalan väliä.
Näillä yksittäisillä suru-uutisilla on aina myyty valhetta massoille. Tutkikaa tilastoja.
99,99% suomalaisista ei kuollut koronaan.
Te luulette, että teillä on vuosia hukattavaksi mutta ei teillä ole. Vapaudesta ei koskaan pidä antaa tuumaakaan pois sillä sen takaisin saamiseen pitää vuodattaa kohtuuttomasti verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Tunnen yli 10 oireellisen koronan sairastanutta.Vain yhdellä poltteli keuhkoissa mutta parani nopeasti nin kuin flunssilla on tapana.
Se mikä ihmetyttää on se että koronan pitäisi muistuttaa oireiltaan influenssaa, mutta yhdelläkään näistä henkilöistä ei ollut influenssamaista järkkykovaa ja pitkää kuumetta ja jälkitautikierrettä lääkkeineen ja antibiotteineen. Osa oli ottanut pari Buranaa.
Liekö sitten sattumaa??
Hassua on minun mielestäni myös se, että et mitenkään mieti sitä, minkälaista elämää vietät, kun tunnet yli 10 oireellisen koronan sairastunutta. Mä asun väkiluvultaan Suomen 3. suurimmassa kunnassa ja työskentelen noin 500 hlön puljussa, enkä tunne yhtään oireellisen koronan sairastunutta, tiedän työpaikalta 2 ihmistä. Ja tällä en suinkaan tarkoita sitä, että en uskoisi koronan olevan juurikin sitä, mitä uutisoidaan vaan sitä, että minä ja ne ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä noudatamme rajoituksia ym., jolloin ei tarvitse laskea, kuinka monta koronan sairastunutta tuntee. Onnea sinulle ja valitsemallesi tavalla toimia.
No mä asun ulkomailla ja tunnen useita koronan sairastaneita, ei se enää täällä ole ihmeellistä. Suurin osa heistä elää rajoitusten mukaan eikä tiedä mistä sen sai, osa tietää saaneensa töistä. Kaikki ovat onneksi tervehtyneet eikä pitkäaikaisia ongelmia ole jäänyt. Ovat palanneet urheilun jne pariin normaalisti. Toki pitkäaikaisvaivat ovat todellinen riski tässä, mutta on täysin mahdollista tuntea useita vastuullisia koronan saaneita ihmisiä jotka ovat nyt ok. T. Eri
käsittääkseni hapetus nenäletkulla kuivattaa limakalvoja liikaa käytettäessä
Tunnen parikin koronan sairastanutta, molemmilla kunto on ihan normaali ja ovat palanneet liikunnan pariin. Ei ole mitään poltteita keuhkoissa. Sairaana oireet olivat lievän flunssan kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAISIKO nyt ihan ensin selvittää Kuinka moni on tupakoitsija näistä? Keuhkot menneet jo sitä kautta. Ei johdu koronasta, varsinkaan yksin.
Miksi haluat tuoda tätä esille. Hysteriaa. Holhooja.On sekin riittävän paha, jos vaikka vain pelkästään tupakoitsijoiden keuhkot menevät entistä pahempaan kuntoon, linkin Twitter-kuvassa näkyy iso ero tupakoitsijan ja covid-potilaan keuhkojen välillä. Vuonna 2019 Suomessa yli 20-vuotiaista miehistä tupakoi 14 % ja naisista 9 %, kyse ei todellakaan ole mistään pienestä määrästä ihmisiä.
Tupakoitsijoiden keuhkojen takia koko maailma kiinni, talous polvilleen, yritykset nurin ja ihmisten vapaudesta tehdään muisto vain.
Onko se nyt aivan mahdoton asia myöntää itselleen, että meitä huijattiin, asia selvitettiin ja jatketaan taas elämää ihan kuten ennenkin.
Ei huijattu. Yritit. Ei onnistunut. Eikä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KANNATTAISIKO nyt ihan ensin selvittää Kuinka moni on tupakoitsija näistä? Keuhkot menneet jo sitä kautta. Ei johdu koronasta, varsinkaan yksin.
Miksi haluat tuoda tätä esille. Hysteriaa. Holhooja.On sekin riittävän paha, jos vaikka vain pelkästään tupakoitsijoiden keuhkot menevät entistä pahempaan kuntoon, linkin Twitter-kuvassa näkyy iso ero tupakoitsijan ja covid-potilaan keuhkojen välillä. Vuonna 2019 Suomessa yli 20-vuotiaista miehistä tupakoi 14 % ja naisista 9 %, kyse ei todellakaan ole mistään pienestä määrästä ihmisiä.
Tupakoitsijoiden keuhkojen takia koko maailma kiinni, talous polvilleen, yritykset nurin ja ihmisten vapaudesta tehdään muisto vain.
Onko se nyt aivan mahdoton asia myöntää itselleen, että meitä huijattiin, asia selvitettiin ja jatketaan taas elämää ihan kuten ennenkin.
Ei huijattu. Yritit. Ei onnistunut. Eikä onnistu.
Tuollasia lampaita huijataan aina ja kaikkialla, kehdosta hautaan.
Puhtaasti numeroiden valossa maailmassa ei ole minkäänlaista pandemiaa. Kaikki rajoitustoimet pitää purkaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen parikin koronan sairastanutta, molemmilla kunto on ihan normaali ja ovat palanneet liikunnan pariin. Ei ole mitään poltteita keuhkoissa. Sairaana oireet olivat lievän flunssan kaltaisia.
Ihan normi flunssa heillä tod.näk.ollut.
Tämä koko naurettava farssiteatteri pitäisi lopettaa - Covid-19 on vain erittäin harvoille mitenkään vaarallinen.
Vain monisairaille ja huonokuntoisille se voi olla kohtalokas, mutta ei juuri poikkea normaalista influenssasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuki Moskovan Tiltu jo turpasi.[/quote
Mistäs sinä sait Moskovan Tiltun? Miksi se täällä kirjoittelisi?
Ei järjen hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin varmaan - oletko varma, ettei ollut seilaava merimies? 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta sairaalat ovat ollut romahduspisteessä koronapotilaiden vuoksi, miten ihmeessä oireettomiakin ollaan ehditty kuvantamaan ja tehdä laajaa tutkimustyötä aiheen parissa? Joku tässä nyt ei täsmää.
Aika monikaan asia ei täsmää. Hiljaista täällä teho-osastolla on edelleen,
ei ole todellakaan mitään koronaryysistä. Saa tulla tutustumaan.
T: Teho-osaston sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Maski voi toki sairastuttaa, jos se on tehty vääristä materiaaleista, säilytetty väärin tai sitä käytetään likaisena. Oikea ratkaisu maskin käyttövirheisiin on jakaa valistusta oikeista toimintatavoista.
Kuule kun se maski likaantuu juuri omasta hengityksestä. Elimistön kuonat ja patogeenit poistuvat hengityksen kautta, ja jos naaman edessä on rätti, ne jäävät siihen ja palautuvat takaisin elimistöön. Ihminen siis uudelleenhengittää omat päästönsä takaisin, ja se on todella epäterveellistä.
Ainoa oikea tapa on huolehtia, ettei naaman edessä ole mitään maskia. Jos yskii tai aivastaa, silloin pitää laittaa nenäliina eteen tai yskiä hihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski voi toki sairastuttaa, jos se on tehty vääristä materiaaleista, säilytetty väärin tai sitä käytetään likaisena. Oikea ratkaisu maskin käyttövirheisiin on jakaa valistusta oikeista toimintatavoista.
Kuule kun se maski likaantuu juuri omasta hengityksestä. Elimistön kuonat ja patogeenit poistuvat hengityksen kautta, ja jos naaman edessä on rätti, ne jäävät siihen ja palautuvat takaisin elimistöön. Ihminen siis uudelleenhengittää omat päästönsä takaisin, ja se on todella epäterveellistä.
Ainoa oikea tapa on huolehtia, ettei naaman edessä ole mitään maskia. Jos yskii tai aivastaa, silloin pitää laittaa nenäliina eteen tai yskiä hihaan.
Maskin käyttöä voisi hyvin verrata tupakointiin. Molemmissa vedetään keuhkoihin haitallisia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö sitten sattumaa??
Mutta on se niin vaarallinen että pitää testata monta kertaa että edes tietää sairastavansa sitä.
Jollakin korona voi olla vaikka oireeton ja silti voi tartuttaa viruksen toiseen ihmiseen, joka voi tautiin kuolla. Siksi testit, että tartuntaketjut katkeaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta sairaalat ovat ollut romahduspisteessä koronapotilaiden vuoksi, miten ihmeessä oireettomiakin ollaan ehditty kuvantamaan ja tehdä laajaa tutkimustyötä aiheen parissa? Joku tässä nyt ei täsmää.
Aika monikaan asia ei täsmää. Hiljaista täällä teho-osastolla on edelleen,
ei ole todellakaan mitään koronaryysistä. Saa tulla tutustumaan.
T: Teho-osaston sairaanhoitaja
Suomessa on varmasti aika hiljaista, kiitos rajoitustoimien ja vastuullisten kansalaisten. Olkaa onnellisia ja tyytyväisiä siellä, en haluaisi lukea samanlaisia uutisia itkevistä ja loppuunpalaneista hoitajista kuin monissa muissa maissa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on syytä arvioida kumpi on vaarallisempaa, hengittää takaisin jonkin verran omien hengityselimiensä limakalvolta poistuvia tuotteita (joita siellä limakalvoilla on jatkuvasti) vaiko hengittää sisään ulkopuolelta tulevaa virusta ja tartuttaa muita. Suurin osa elimistön kuonasta ja patogeeneista poistuu ihan muuta kautta, hengityselimistöstäkin yskösten tai aivastusten eikä normaalin hengitysilman mukana.
Maskia ei tarvitse pitää kotona tai ulkona, jos pystyt pitämään riittävää etäisyyttä. Tee etätöitä (jos voit), tilaa ostokset kotiin ja pysy muista loitolla niin et tarvitse maskia. On ammattiryhmiä, jotka ovat aina joutuneet käyttämään maskia suuren osan päivästään, eikä heille ole tullut siitä kuvailemiasi haittoja.
Mihin lähteeseen tietosi influenssarokotteen aiheuttamasta immuniteetin heikentymisestä perustuu? Esim. vuonna 2012 aiheesta tehty tutkimus ei kestänyt myöhempää kriittistä tarkastelua.