Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet monitoimikoneella?

Vierailija
16.01.2021 |

Jos sulla sellainen keittiössä on, siis. Musta tuntuu että sitä voisi käyttää paljon monipuolisemmin kuin itse käytän, lähinnä raastamiseen. Jotkut toiminnot taas tuntuu aika turhilta, kuten sitruspuserrin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monitoimikoneella voi tehdä monia juttuja ja yleiskoneella sitten vähä enemmän, eli kaikki yleisimmät koneistettavissa olevat toiminnot, käytännössä kaksi toimintoa enemmän, jotka ovat lihamylly ja taikinan vaivaus. Lisäksi yleiskone on tehokkaampi.

Jos kerran vuoteen haluaisin tehdä kalapullia eli jauhaa kalaa, käytetäänkö siihen juuri yleikoneen lihamyllyä vai onnistuuko monitoimikoneella? Kaiken muun olen onnistunut tekemään käsin. Tosin monessa asiassa olisi nopeampi.

käsinveivattavia lihamyllyjä saa kirppikseltä vitosella. Esimerkki laitteesta, joka on parempi käsi kuin sähkökäyttöisenä, koska a on ikuinen ja b pienempi kokoinen.

Vierailija
22/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekee tehosekoittimella pirtelöitä ja smoothieita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole leipuri-ihminen, joten kaikista useimmin käytän monitoimikonetta jauhelihataikinan tekoon. Seuraavana sitten vaikka perunoiden viipalointi tai kasvisten pilkkominen.

Vierailija
24/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea mahdotonta mitä ei pysty kuvittelemaankaan ...ja tarjoilen joillekin käymään tulleille

lystiä!!

😆

Vierailija
25/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just silppusin kasviksia wokkiin. Kävi nopeasti!

Vierailija
26/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v pyöri kaapissa. Tein hyvin harvoin porkkanaraastetta.

Vierailija
27/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänhoitoa

Vierailija
28/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastamiseen. 

Käyttäisin varmaan viipaloijiakin joskus, jos ne olisi parempia, eikä liian ohuita viipaleita. Eipä tuu käytettyä.

Olen myös pieninyt sillä lihoja, sekä yrttejä.  

Sincc

Vierailija
29/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen pyörittänyt sillä taikinaakin, mutta en aikoihin kun en ole enää leiponut ..

Olis siinä vispiläkin, mutta en mä juuri vispilöikään mitään. Joskus harvoin kun on vispilöitävää käytän käsin ajettavaa konetta tai käsivispilää ..

Sincc

Vierailija
30/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen myös ajanut kuivattuja sieniä pieneksi jauheeksi sillä.

Sincc

Enpä enempi muista sillä tehneeni. Samaa olen kyllä pohtinut, että luvattoman vähän sitä tulee hyödynnettyä. Mutta onhan tuossakin jo jotain missä on säästynyt veitsien kanssa pilkkomiselta ..

Raastetta ei veitsellä pystyisi tekemäänkään. Nytkin pitäisi tehdä .. 

Mut en mä mitään "raaste" raastetta tee. Vaan paahdan niitä uunissa .. ja laitan erilaisiin ruokiin ..

Vierailija
31/31 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monitoimikoneella voi tehdä monia juttuja ja yleiskoneella sitten vähä enemmän, eli kaikki yleisimmät koneistettavissa olevat toiminnot, käytännössä kaksi toimintoa enemmän, jotka ovat lihamylly ja taikinan vaivaus. Lisäksi yleiskone on tehokkaampi.

Jos kerran vuoteen haluaisin tehdä kalapullia eli jauhaa kalaa, käytetäänkö siihen juuri yleikoneen lihamyllyä vai onnistuuko monitoimikoneella? Kaiken muun olen onnistunut tekemään käsin. Tosin monessa asiassa olisi nopeampi.

Onnistuuhan se möyhentäminen sauvasekoittajallakin, kun on ensin vähän palastellut kalafileitä. Itse olen sillä hienontanut teeren täkkiä lihapulliin. Toki parempi tulos olisi tullut lihamyllyllä, mutta sitä ei ollut silloin käytettävissä. Kalapulliin käytän nykyisin savu- tai uunikalaa, se hienontuu ihan hyvin haarukallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän