Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet monitoimikoneella?

Vierailija
16.01.2021 |

Jos sulla sellainen keittiössä on, siis. Musta tuntuu että sitä voisi käyttää paljon monipuolisemmin kuin itse käytän, lähinnä raastamiseen. Jotkut toiminnot taas tuntuu aika turhilta, kuten sitruspuserrin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murskaan keksit juustokakkupohjaan.

Vierailija
2/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, myin pois turhakkeena. Ei ole sellaista hommaa keittiössä, että tarvitsisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia toimia sillä teen

Vierailija
4/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia toimia.

Vierailija
5/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti teen kiljua.

Vierailija
6/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppuan, raastan, vatkaan, vaivaan, rouhin... Kaikkea mahdollista.

Vierailija
7/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään - siksi en sellaista omistakaan.

Vierailija
8/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha vekotin, kun käsitellään kotitalouden pieniä ruoka määriä. Yleiskone on hyvä, koska madaltaa kynnystä leivän tekoon.

Vierailija
9/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä? Mun moto kaataa ja karsii puita...

Vierailija
10/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi raastoin kaalia kaalilaatikkoon. Sitä edellisellä kerralla pienensin pähkinöitä. Sitten raastoin parmesania. Sitä ennen jauhoin paahdetut lihat ja sipulit vorschmackia varten. Tulee sitä käytettyä aika moneen asiaan näköjään.

Vierailija
11/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädytään luistinradat, auraan lumet, pilkun puut ja leikkaan nurmikon.

Vierailija
12/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On turha vekotin, kun käsitellään kotitalouden pieniä ruoka määriä. Yleiskone on hyvä, koska madaltaa kynnystä leivän tekoon.

Ihan silkkaa tyhmyyttäni kysyn: mitä eroa on monitoimikoneella ja yleiskoneella?

Vierailija
13/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kone toimi, muttei monitoimikone.

Vierailija
14/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan silkkaa tyhmyyttäni kysyn: mitä eroa on monitoimikoneella ja yleiskoneella?

Yleiskoneella voi tehdä isompia taikinoita (esim. leipä- tai pullataikinaa), mutta kaikkeen muuhun tarvitaan erillisiä lisäosia. Mä taas päädyin siihen etten ehkä tarvitse yleiskonetta. Vaivaan taikinat käsin.

Vierailija
15/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitoimikoneella voi tehdä monia juttuja ja yleiskoneella sitten vähä enemmän, eli kaikki yleisimmät koneistettavissa olevat toiminnot, käytännössä kaksi toimintoa enemmän, jotka ovat lihamylly ja taikinan vaivaus. Lisäksi yleiskone on tehokkaampi.

Vierailija
16/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein yleiskoneella 1,5dl pizzataikinan. Hyvin onnistui, eikä kulhoa ja koukkuja tarvinnut pestä, takaisin vaan jääkaapin päälle yläkaappiin. Hemmetinmoista meteliä vain pitää 40 vuotias Phillips, mutta vaivatonta vaivaamista kuitenkin.

Nämä vanhat koneet kun ovat vailla turvaominaisuuksia, niin kannattaa pitää näpit kaukana taikinakoukuista. En tiedä, onko onnettemuuksia sattunut paljon, ennen ei ollut nettiä kertomassa kaikista PirkkoRiitan vahingoista.

Vierailija
17/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleiskone, jossa myös induktio. Voi keittää puurot ja lämmittää nesteen.

Vierailija
18/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monitoimikoneella voi tehdä monia juttuja ja yleiskoneella sitten vähä enemmän, eli kaikki yleisimmät koneistettavissa olevat toiminnot, käytännössä kaksi toimintoa enemmän, jotka ovat lihamylly ja taikinan vaivaus. Lisäksi yleiskone on tehokkaampi.

Jos kerran vuoteen haluaisin tehdä kalapullia eli jauhaa kalaa, käytetäänkö siihen juuri yleikoneen lihamyllyä vai onnistuuko monitoimikoneella? Kaiken muun olen onnistunut tekemään käsin. Tosin monessa asiassa olisi nopeampi.

Vierailija
19/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vuoteen haluaisin tehdä kalapullia eli jauhaa kalaa, käytetäänkö siihen juuri yleikoneen lihamyllyä vai onnistuuko monitoimikoneella? Kaiken muun olen onnistunut tekemään käsin. Tosin monessa asiassa olisi nopeampi.

Olen nähnyt tv kokkien muussaavan kalaa monitoimikoneen pyörivällä leikkurilla. Sitkeä punainen liha voi olla kinkkisempi juttu.

Vierailija
20/31 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jossain reseptissäkin näytti olevan just että laitetaan kala monitoimikoneen kulhoon ja se jauhetaan siinä. 👍🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän