Mitä söitte illalliseksi tänään?
Kommentit (22)
Koulussa jo opetettiin, että illallinen on päivällistä juhlavampi ja syödään klo 20:00 jälkeen. Meillä syödään päivällinen tänään kuten aina noin klo 19:00 ja tänään on alkuun graavilohileivät ja pääruokana karjalanpaistia, perunoita ja uunijuureksia.
Tunti sitten söin lounaan. Eli ei vielä lähellekään illallisaika, eihän nyt ole edes ilta!
Ei syödä illallista. Päivälliseksi syötiin juuri äsken lohta (itse pyydystetty, viimeiset pakkasesta), paistettua sipulia, omatekoisia lohkoperunoita ja salaattia. Jälkkäriksi oli tylsästi pullakahvit.
Hirvipaistia kanttarellikastikkeella on iltaruuaksi. Jälkiruokana on saunan jälkeen piparia kunhan viinit on juotu. Terveisin akateeminen perhe
Jauhelihakeittoa mies lupasi tehdä. Kohta lämmitän itselleni kuitenkin kalakukkoa, nam.
Eihän illallinen ole vielä ainakaan kahteen tuntiin. Illallinen on minulla vielä kaupassa.
Meillä syödään päivällistä noin klo 19:30 ja tänään on vuorossa hampurilaiset. Pihvit limousin nautaa, sämpylät tehdään itse ja väliin hyvää cheddaria, tomaattia, suolakurkkua ja sipulia. Lisukkeena salaatti ja juomaksi alkoholitonta olutta.
En ole vielä tehnyt illlallista, mutta ajattelin kokata uunifetapastaa. Muutoksena alkuperäiseen ohjeeseen lisään siihen reilusti valkosipulia ja chilihiutaleita tuoreen punaisen chilin sijaan. Tulee hieman tulisempaa.
Iltapalani on karkkia ja valkkaria. Olen niin mielitekoihin sortuva.
Noin parin tunnin päästä on iltapalan aika.
Uunimakkaraa, johon tulee paprikaanoa, tomaattia, yrttejä sekä juustohuntu.
Ensin antipastoja: mortadellaa, salamia ja gorconzolaa. 19.30 pasta Carbonara ja tänään jälkkäriksi vaan espresso ja limoncelloa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin antipastoja: mortadellaa, salamia ja gorconzolaa. 19.30 pasta Carbonara ja tänään jälkkäriksi vaan espresso ja limoncelloa.
Herrajumala, miten suolainen ateriakokonaisuus. Minulla olisi pussit silmien alla vielä tiistaina, jos vetäisin tuollaisen satsin ruokaa ja vielä vähän alkoholia päälle.
Ei ole vielä illallisaika, päivällistä vielä sulatellaan.