Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä pesuaine villalle?

Vierailija
16.01.2021 |

Olen satsannut 100% villaisiin torkkupeitteisiin nyt olkkarissa ja pesisin mieluusti uusimman ennen käyttöönottoa, mutta onko se tarpeen? Pesuainetta ei ole, laitoin sen terassille pakkaseen tuulettumaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serto villa

Vierailija
2/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaa ei pestä turhaan, ei käyttöönotto pesuja, pesu sitten kun on likainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa- ja silkkipesuaineet... Yllättäen lidlin formil on toiminut, ja s-marketin oma merkki on ja hyvä.

4/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaliin kysymyksiin vastausta kannattaa todellakin etsiä vaaava.fitusta

Vierailija
5/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paras vaihtoehto, villan turhaa pesemistä kannattaa välttää.

Miksi haluat pestä uudet peitot?

Vierailija
6/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villa- ja silkkipesuaineet... Yllättäen lidlin formil on toiminut, ja s-marketin oma merkki on ja hyvä.

Lidlin formit haisee spermalle. Aivan hiveä haju, en suosittele.

Vierailija
7/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa kestää pesua ihan hyvin. Mulla on 100% merinovillaisia urheilupaitojaja pesen JOKA käytön jälkeen. Niitä on pesty varmaan 50-80 krt (niitä on monta) ja hyviä ovat. Turhaan pelätään pesua.

Vierailija
8/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihme hysteria että ei muka saa pestä. Ymmärrän jos kyserssä joku 400e maksava kasmirvilla neule. Mutta joku perus villa tai merinopaita, pesen aina 1-2päivän jälkeen. Tuulettamall ei tule puhtaaksi

Vierailija
9/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villa kestää pesua ihan hyvin. Mulla on 100% merinovillaisia urheilupaitojaja pesen JOKA käytön jälkeen. Niitä on pesty varmaan 50-80 krt (niitä on monta) ja hyviä ovat. Turhaan pelätään pesua.

Riippuu villasta, peittoja on tuskin suunniteltu jatkuvaan pesuun. Nuo urheilupaidatkin voisi raikastaa vain tuulettamalla ja harvemmilla pesuilla.

Vierailija
10/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihme hysteria että ei muka saa pestä. Ymmärrän jos kyserssä joku 400e maksava kasmirvilla neule. Mutta joku perus villa tai merinopaita, pesen aina 1-2päivän jälkeen. Tuulettamall ei tule puhtaaksi

Oikeasti, aivan turhaa pesua! Käytäthän aluspaitaa villapuseron alla, paitsi jos on itsessään ihoa vasten tarkoitettu aluspaita. Nekin voi paikallisesti huuhtoa käytön jälkeen. Materiaali (ja vesistö) kiittävät.

Vierailija
11/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konepesun kestäväksi käsitelty merinovilla on aivan eri asia kuin käsittelemätön villa. Kokeilkaapa pestä suomalaisesta lampaanvillasta kudotut villasukat koneessa ja tulkaa kertomaan, miten kävi.

No, voin paljastaa teille, että ne huopuivat ihanan tiiviiksi ja taatusti lämpimiksi. Mutta muutamaa numeroa pienemminksi, mikä kutojan pitää ottaa huomioon. Joku 7veljestä kestää kyllä vaikka 90 asteen pesun, mutta se ei olekaan oikeaa puhdasta villaa.

Hiusshampoota meillä mummo käytti villahuivien ja muiden hienonompien vaatteitten pesuun. Tietenkin käsin, kun ei hennonut niitä koneeseen laittaa.

Entsyymit syövät villaa ja silkkiä, valkuaisainetta kun ovat. On muuten todella vaikeaa löytää kaupan hyllyltä pyykinpesuainetta ilman entsyymejä. Siispä käytän usein konepesussa mäntynestesaippuaa, joka ei vaahtoa.

Vierailija
12/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen vedellä ja tuuletan säännöllisesti.

Vierailija
13/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt nestemäisellä erisanilla. Usein villan pesuaineissa on ihan kauhea tuoksu, erisan ei tuoksu miltään. Pakkauksen kyljessä myös lukee, että sopii villalle ja silkille, niin olen käyttänyt.

Vierailija
14/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, kaikki uudet vaatteet sekä vastaavat kyllä pitää aina pestä, miel. pariin kertaan sekä lisäksi riippuen tavarasta vielä tuulettaa. Haloo... En voisi kuvitellakaan käyttäväni jotain pesemättä. Suurin osa myytävästä tavarasta on niin täynnä kemikaaleja, että huh huh.

Vierailija
15/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konepesun kestäväksi käsitelty merinovilla on aivan eri asia kuin käsittelemätön villa. Kokeilkaapa pestä suomalaisesta lampaanvillasta kudotut villasukat koneessa ja tulkaa kertomaan, miten kävi.

No, voin paljastaa teille, että ne huopuivat ihanan tiiviiksi ja taatusti lämpimiksi. Mutta muutamaa numeroa pienemminksi, mikä kutojan pitää ottaa huomioon. Joku 7veljestä kestää kyllä vaikka 90 asteen pesun, mutta se ei olekaan oikeaa puhdasta villaa.

Hiusshampoota meillä mummo käytti villahuivien ja muiden hienonompien vaatteitten pesuun. Tietenkin käsin, kun ei hennonut niitä koneeseen laittaa.

Entsyymit syövät villaa ja silkkiä, valkuaisainetta kun ovat. On muuten todella vaikeaa löytää kaupan hyllyltä pyykinpesuainetta ilman entsyymejä. Siispä käytän usein konepesussa mäntynestesaippuaa, joka ei vaahtoa.

Kyllä netti on täynnä hellävaraisia villapesuaineita.

Vierailija
16/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ekologinen villanpesuaine.

Vierailija
17/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkä villakuitu ei tykkää hankaamisesta eikä äkillisistä lämpötilanvaihteluista. 

Vierailija
18/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, kaikki uudet vaatteet sekä vastaavat kyllä pitää aina pestä, miel. pariin kertaan sekä lisäksi riippuen tavarasta vielä tuulettaa. Haloo... En voisi kuvitellakaan käyttäväni jotain pesemättä. Suurin osa myytävästä tavarasta on niin täynnä kemikaaleja, että huh huh.

Se nyt on ihan yleistietoa, että arempia materiaaleja, kuten villaa ja silkkiä ei kannata pestä turhaan. Samoin farkkuja. Perus massavaatteet erikseen, jos on yliherkkä, samoin lastenvaatteet.

Vierailija
19/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pesupähkinöillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi