Haloo, Helsinki!!! Miksi katuja ei hiekoiteta???? No, taksiyhtiöt kiittävät...
Ihmisiä kaatuu varovaisuudesta huolimatta, leikkausjonossa on murtuneiden jäsenten vuoksi porukkaa ihan tarpeeksi.
Kadut ovat täysin hiekoittamattomia esim. Haagan ja Kalasataman alueella.
.
MIKSI????
Onko joku sorapula???
.
Tajuaakohan taloyhtiöt, että se maksaa, jonka tontilla kaadut?
Kaikilla ei ole nastakenkiä, jotka ovat jopa paikoitellen loppuneet kaupoista.
Hiekka auttaisi huomattavasti asiaa, mutta ei: kadut ovat kuin luistinratoja.
.
Kaadun itse toissa päivänä loukaten polveni.
Leikkausta se ei vaadi, mutta tänään kävin kaupassa taksilla, joka odotti mua sen, että sain jääkaappiin jotain täytettä.
Oikein kaunis pakkaspäivä Helsingissä.
Olisin kävellyt kauppaan, mutta 10 metrin jälkeen iskin paniikki uudesta kaatumisesta ja tilasin taksin, joka odotti mua kaupan ulkopuolella.
Onneksi on varaa sellaiseen ylellisyyteen, prkl.
Kaikilla ei ole!
Kommentit (18)
Haloo Helsinki on musiikki yhtye. En jaksa uskoa, että hiekoitukset ja muut kuuluvat heille. Tai en tiedä?
Haloo Helsinki ja Haloo, Helsinki ovat eri asioita.
Mitä helvettiä. Osta nastakengät, niitä todellakin on tarjolla joka kaupassa /nettikaupassa. Kerrankin voi kulkea pulkalla, kelkalla, potkukelkalla tai suksilla lapsen kanssa! Itse taas tein valituksen kun jotkut tienpätkät oli liian hiekotettuja, eikä päässyt kulkemaan pulkalla.
Totta. Kävin eilen Helsingin keskustan apteekissa. Ei ollut hiekanjyvääkään apteekin edustalla. Taloyhtiössä oli kyllä hiekoittaja käynyt ja levittänyt yhden rannun hiekkaa puoliympyrän muotoon noin kolmen metrin etäisyydelle talon ovista, paitsi ei apteekin eteen lainkaan.
Nastakengät ei muuten ratkaise asiaa. Itse en pysty niillä kävelemään rappukäytävän kivilattioilla. Siinä ne vasta liukkaat ovat. Samoin tullessa sisätiloihin, vaikkapa kauppaan, ne on vielä liukkaammat kun lumi on pakkaantunut nastoihin. Minulla siis on olemassa sekä nastakengät että kantojen alle kiinnitettävät nastaremmit. Hukkainvestointi tykkänään.
Olisiko hiekan varaaminen ja hiekoittamisen tärkeys unohtunut kun on ollut muutama ihan musta talvi perä perää.
Ei nyt ole liukasta. -15 astetta pakkasta, eilen oli -20. Ei noin kovalla pakkasella maa ole liukas, keksi parempia provoja trolli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Osta nastakengät, niitä todellakin on tarjolla joka kaupassa /nettikaupassa. Kerrankin voi kulkea pulkalla, kelkalla, potkukelkalla tai suksilla lapsen kanssa! Itse taas tein valituksen kun jotkut tienpätkät oli liian hiekotettuja, eikä päässyt kulkemaan pulkalla.
Työkaveri liukastui liukuesteiden kanssa, oli lunta jään päällä niin nastat eivät tarttuneet. Muutama muukin ollut viime aikoina saikulla liukastumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole liukasta. -15 astetta pakkasta, eilen oli -20. Ei noin kovalla pakkasella maa ole liukas, keksi parempia provoja trolli.
Kyllä vaan on liukasta kun on maassa ihan silkkaa jäätä. Myös Helsingin keskustassa ainakin kun ihmiset on kävellessään tulleet tampanneeksi lumen aivan tiiviiksi ja kovaksi, on se tosiaankin liukasta. -Eri
Helsingissä on todella liukasta!
Kukaan ei hiekoita! Miksei?
Ei ole ihme, että Töölö on täynnä jonossa leikkaustaan odottavia.
Järkyttävää toimintaa!
Otin noin kymmenen askeletta tänään kotioveni ulkopuolelle ja totesin, ettei kannatta luitaan uhrata.
Terveisiä Maunulasta, Helsingistä
Luuletko tosissasi että Staran työntekijät löhöävät kotisohvallaan hihittäen kaupunkilaisten kaatumisille tälläkin hetkellä?
Kyllä ne painaa duunia niin paljon kuin ehtivät! Saman tekevät taloyhtiöiden huoltohenkilöstö ja muut auraajat, lumenpudottajat sun muut.
Helsinki on iso alue eikä henkilöt ehdi moneen paikkaan yhtä aikaa. Eivät he nyt mitään joulupukkeja ole :)
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissasi että Staran työntekijät löhöävät kotisohvallaan hihittäen kaupunkilaisten kaatumisille tälläkin hetkellä?
Kyllä ne painaa duunia niin paljon kuin ehtivät! Saman tekevät taloyhtiöiden huoltohenkilöstö ja muut auraajat, lumenpudottajat sun muut.
Helsinki on iso alue eikä henkilöt ehdi moneen paikkaan yhtä aikaa. Eivät he nyt mitään joulupukkeja ole :)
En Staran työntekijöille halua olla ilkeä, muttä kyllä teidän pomojen pitäis olla sen verran kartalla, että kadut hiekoitettaisiin HETI ja mieluiten NYT, koska ihmiset kaaaaaatuvat, jos niitä katuja ei hiekoiteta!
Menikö perille tajuntaan saakka????????
Ihmiset kaatuvat ILMAN HIEKOITUSTA, ja Staranko etu se on?
Onks tää joku uus biisi vai? En oo viel kuullu.
Jengi on kai onnellinen, jos kaatuu ja murtaa jalkansa, ettei vaan töihin tarttis mennä.
HYI! TYÖ!
Mitä se on? Oksennus.
Siksipä aloitus on palautteeltaan noin negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tunge se pulkkas v**uun pulkkaidiootti!!!!! V**TU eilen ei pystynyt tiellä kävelemään kun lapsiperhepellet hidasteli kusisten pulkkiensa kanssa tiellä. Lisäksi terrorisoineet pulkkamäeksi kaikki pihalla olevat rappuset yms.
Maalla on mukavaa😊 Tuttu maajussi käy auraamassa ja hiekoittamassa tarpeen mukaan.
Mulla on ammattitaitoa tehdä sitten vastapalveluja.
Eikä lähikaupunkiin ole kuin kolme kilometriä.
Ja laduilla ei kukaan vttuile👍
UP