Oletko niin itsekäs ettet päästä mökillesi tuttuja rentoutumaan silloin kun et siellä itse ole?
Kommentit (54)
Saa mennä viikonlopuksi kunhan paskahuussi tyhjenee ja halkoja hakataan pari mottia puhdehommina. Tietenkin omat jäljet siivotaan ym. perusjutut.
Jos siivousjälki olisi priimaa ja paikat olisi vähintäin yhtä siistissä kunnossa kuin ennen lainaamista, niin mikä ettei. Mutta kokemus osoittanut ettei näin ole.
En tietenkään. Sinne vaan rentoutumaan ja matkalla haette savukalat marketista, siellä on piikki auki. Jos jotain puuttuu, saunapuut vaikka, niin mökkinaapuri auttaa kyllä. Laita joku mukuloista tihrustamaan itkua vaikka ovelle, niin homma hoituu sutjakasti.
Emme itse käy mökillämme talvisin, joten jos joku haluaisi sinne mennä, niin mikäpä ettei.
Pieniä ongelmia saattavat aiheuttaa se, että mökki on saaressa. Kulkeminen voisi tuottaa hieman päänvaivaa, kun ensin pitäisi hiihtää jäänreunalle ja sieltä kroolata saareen kaikki ruokatarvikkeet ja juomavesi mukana.
Saaressa on ulkohuussi ja aurinkosähkö, jotka kumpikaan eivät ole kovin mukavia näin keskitalven pimeydessä ja pakkasissa.
Mulle on ehdotettu tuollaista useamman kerran. En päästä kotiini enkä mökille ketään jos en itse ole paikalla, vahingosta viisastuneena. En myöskään enää ota yllätysvieraita vastaan yökylään "ohikulkumatkalla".
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Sinne vaan rentoutumaan ja matkalla haette savukalat marketista, siellä on piikki auki. Jos jotain puuttuu, saunapuut vaikka, niin mökkinaapuri auttaa kyllä. Laita joku mukuloista tihrustamaan itkua vaikka ovelle, niin homma hoituu sutjakasti.
Mitenkäs se lasten suun napsaaminen? Kannattaisko lasten napsutella suuta itkuntihruisin silmin lohialtaan äärellä?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ap se sama tyyppi, joka joka kesä valittaa siitä, etteivät rikkaat tarjoa köyhille lapsiperheille ilmaisia mökkilomia?
======
Todennäk. Ja nyt pitäis päästä Leville jonkun ystavän mökille. Ja savukalaakin pitäisi saada.
Kaikilla on mahdollisuus rentoutua kotonaan. Ei siihen mitään mökkiä tarvita.
Itsekkyys on meillä suvussa! Äitini jättää omakotitalonsa tyhjilleen, kun käy matkoilla. Ovet ovat lukossa! Veljeni pitää autoaan parkissa, kun ei aja sillä. Avaimet pöydällä ja mies itse töissä tai nukkumassa! Itse jätin vaimon TÄYSIN käyttämättömäksi kahdeksi viikoksi, ollessani työreissussa. En edes PARHAALLE KAVERILLE lainannut. Tämmöstä sikailua tää on ollut AINA!
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä viikonlopuksi kunhan paskahuussi tyhjenee ja halkoja hakataan pari mottia puhdehommina. Tietenkin omat jäljet siivotaan ym. perusjutut.
Näin talvella käy huussin tyhjennys näppärästi, kun göntsä on umpijäässä eikä haise. Moottorisahalla vaan jätösmöykky paloiksi ja sitten joukolla kannetaan palat kompostiin! 👍🏻
En päästä edes pihalleni rentoutumaan, jos en ole itse paikalla. Valvontakamera.
Ei ole menijöitä, meillä kun on nimenomaan mökki jossa vesi kannetaan sisälle ja lämmitetään tarpeen mukaan ja vessa on pihan perällä. Autollakaan ei pääse pihaan mökin eteen. Liian työlästä ja hankalaa, ei ole tunkua ollut.
Lokkeilijoita riittää. Mun vanhemmilla on asuntoauto, ja pari tuttavaa ei enää moikkaa heitä, kun eivät ole saaneet autoa lainaan, kun vuokraaminen on niin kallista!
Voit mennä meidän mökille, jos siivoat jälkesi ja minä saan tulla kotiisi siksi aikaa. Sopiiko vaikka ensi viikko? Minä en tiedä onko siellä tie aurattu, mutta mökin pihaan ja liiterille saat itse tehdä polun. Ota ainakin juomavettä mukaan. Pesuvettä voit sulattaa lumesta. Ulkohuussi siellä on ja sähköt. Ota kunnon makuupussi mukaan, siellä on varmasti kylmä, kun ei se ole talviasuttavaksi tehty.
Jos omistaisin mökin, en edes kertoisi siitä sukulaisille. Niin itsekäs minä olen ja ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lokkeilijoita riittää. Mun vanhemmilla on asuntoauto, ja pari tuttavaa ei enää moikkaa heitä, kun eivät ole saaneet autoa lainaan, kun vuokraaminen on niin kallista!
Omakohtaista kokemusta tästä. Matkailuautoamme alettiin HETI kyselemään lainaksi kun ostimme sen. Mitä ihmettä ihmisten päässä liikkuu? Se autohan on kuin toinen koti, henkilökohtaisia tavaroita täynnä. En minä päästä ketään nukkumaan omaan sänkyyni kotonakaan, miksi päästäisin matkailuautoni sänkyyn?
Kaverit on parempia mökkilainaajia kuin sukulaiset. Vituttaa suvun nuorempi polvi joka lomailujensa päätteeksi ei viitsi siivota kunnolla jälkiään ja täyttää puukoreja yms.
Tällaiset lokit on ärsyttäviä, te pilaatte meidän kivojen lainaajien maineen. Jos itse lainaan jotain, palautan sen parempana kuin löysin. Jos lainaan autoa tankkaan sen täyteen, jos lainaan peräkärryä, pesen sen jne. Mökkiä jos lainaan siivoan ja vien omat kahvit, ruuat petivaatteet ym. ettei tule mitään vaivaa ja vien avainten palautuksen yhteydessä jotain kivaa lainaajalle. Viimeksi vein pentikin villapeiton kiitokseksi viikon mökkivuokrasta.
N30
Vain lähisukulaiset kuten omat lapset, sisarukset ja vanhemmat voivat päästä, muilla ei asiaa jos itse olemme poissa.