Korona on paljastanut urheilijoiden käsittämättömän itsekkyyden - kiilausvaatimuksia rokotejonoissa, rajoituksista välittämättömyyttä ja nyt Keskustan vpj haluaa altistaa lapset koronalle avaamalla urheilun
Samaan aikaan kulttuuri uskoo asiantuntiojoita vaikka koko ala on kohta konkurssissa. Mutta kulttuurin parissa työskentelevät kuitenkin ymmärtävät, että asiantuntijat eivät ilkeyttään rajoituksia määrää vaan uhka on todellinen, se on toteutunut kaikissa naapurimaissamme ja Europassa esim Ruotsissa, Britanniassa ja Irlannissa lääkärit joutuvat jo lähtökohtaisesti eväämään vanhemmilta ikäluokilta kaiken hoidon koska työikäiset täyttävät sairaalat ja tehot niin ettei muita oe mahdollista hoitaa.
Kommentit (8)
Oletko nyt ihan varma , että esim. teatterit ei vaadi avaamista aina kun mahdollista?
Olethan itse täydellinen, eli et käy esim. kaupassa, joukkoliikenteessä, lähityössä, huoltoasemalla tai kampaajalla?
Vierailija kirjoitti:
Olethan itse täydellinen, eli et käy esim. kaupassa, joukkoliikenteessä, lähityössä, huoltoasemalla tai kampaajalla?
En. Olen etuoikeutettu ja saan tehdä etätyötä. Juuri siksi pitäisi ajatella niitä jotka joutuvat lähityötä tekemään. Juuri julkaistun tilaston mukaan pienituloiset lähityöammatit ovat niitä, jotka maksavat terveydellään ja hengellään kovimman koronahinnan. Urheilijat ovat nuoria, terveitä ja vahvoja. Mutta he levittävät koronaa erittäin tehokkaasti ja siten osaltaan tapattavat pienituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen etuoikeutettu ja saan tehdä etätyötä. Juuri siksi pitäisi ajatella niitä jotka joutuvat lähityötä tekemään. Juuri julkaistun tilaston mukaan pienituloiset lähityöammatit ovat niitä, jotka maksavat terveydellään ja hengellään kovimman koronahinnan. Urheilijat ovat nuoria, terveitä ja vahvoja. Mutta he levittävät koronaa erittäin tehokkaasti ja siten osaltaan tapattavat pienituloisia.
Ei voi mitään, että heidän työhönsä kuuluu paljon matkustamista, ahtaissa majoitustiloissa olemista ja altistumista erimaalaisille kilpailijoille.
Urheilu on heidän työtään siinä missä satojen asiakkaiden kohtaaminen päivässä on kassatyöntekijöiden työtä.
Tapahtuma-ala on valittanut jo syksystä asti että rajoitukset tuhoavat työpaikkoja. Ja ihan oikeassahan he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% urheilijoista saa vähemmän rahaa kuin osa-aikainen siivoaja , joten ei ihme , että haluaa saada rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kaupoaostokset tulevat kotiinkuljetuksella, käytän tällä hetkellä vain omaa autoa, lähityössä on pakko käydä, koska etätyömahdollisuutta ei ole, auton tarkkaan kylmäasemalla ja kampaamokäyntiäkin olen venyttänyt parempiin aikoihin. Entä sitten? Tuleeko yllätyksenä, että aika moni elää nyt näin?
Tämä näin ohiksena.
Tuliko urheilijoiden itsekkyys jotenkin yllätyksenä?
Eihän Suomessa ole mitään muuta niin etuoikeutettua alaryhmää kuin kilpaurheilijat, tai sellaiseksi aikovat. Esim. koulussa, armeijassa ja työpaikoilla on omat tukijärjestelmät niille, jotka leipovat jotain muovipalloa tai mustaa kuminpalaa mailalla viikonloppuisin.