Hyvä ystävä ei suostu lainaamaan meille Ylläksen mökkiään vaikka se on tietojeni mukaan tyhjillään
Eli tunnen Ylläkseltä erään tyypin.... Hän meni pyynnöstäni tuota mökkiä katsomaan usean päivän ajan eri aikoihin.... Sanoi.... Ei ole ketään siellä.... Soitin heti hyvälle ystävälleni.... Sanoin, että perheemme haluaa mennä hänen mökilleen.... Viikoksi hiihtämään.... Perheemme haluaa nauttia Lapin taivasta!!!!.... Mitä tekee hyvä ystäväni????.... Sanoo, että ei anna mökkiä kenellekään lainaan ilman vuokraa!!!!.... Olin ihan pudota tuolilta!!!!.... Siis hyvältä ystävältä periä vuokraa????.... Onko hävyttömämpää kuultu???? Olisimme totta kai siivonneet mökin lähtiessämme ja jättäneet pöydälle pientä makeaa.... Mutta että vuokraa!!!!.... Hyvältä ystävältä!!!!?????.... Mietin ystävyyden lopettamista!!!!....
Kommentit (64)
Minä kyllä ihmettelen myös tätä toista, autoilevaa tuttavaa! Miten hän ilkesi olla tarjoamatta omaa residenssiään, vaikka selkeästi on tietoinen AP:n kurjasta tilanteesta!?
Kuulostaa olevan autossaan päivät pitkät ja sillä välin itsekkäästi pitää kämppää tyhjillään vaikka näinkin olisi voinut mahdollistaa Lapin loman ystävälleen. Ei oo mitään häpyä kyllä kellään enää.
Olisit jättänyt pöydälle kasan pisteitä, kysymys- ja huutomerkkejä.
Liian pitkä ja vähän kömpelö aloitus. Tosin ”pöydälle vähän makeaa” oli hauska yksityiskohta, johon tiivistyi tietty ihmistyyppi.
Miten jos antaisit pimppalooraa vuokran maksuksi. Vois mökki irrota.
Minä... haluan... mökin... keinolla... millä... hyvänsä...
AP...
Vierailija kirjoitti:
AP...
Osta tai vuokraa.
Tai tarjoa vaikka pisteitä ”ystävillesi”.
Vierailija kirjoitti:
AP...
osta....oma...mökki....
Kaikki maksaa. Vuokraa mökki alueelta.
Vierailija kirjoitti:
AP...
Maksa 700-1000€/viikko = keino
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä provo mutta puuttuu muutama kysymys- ja huutomerkki. Lisäksi pisteitä vois olla enemmän.
Vähän voisi myös kirkastaa viestiä ja tiivistää ällistystä ja tuskaa.
Törkeää käytöstä... ystävältä... Olisi hänen pitänyt... tarjota... mökki... ilmaiseksi... ja... luonnollisestikin... järjestää... ap:lle... ja hänen perheelleen... henkilöautokuljetus... mökille... sillä... ap:lla... ei ole... omaa... autoa.
Me ei saada käyttää edes omaa mökkiä ilman vaarin lupaa ja ilman, että vaari on paikalla. Luopui mökin omistusoikeudesta, kun anippo kuoli. Mökin omistavat nyt heidän lapsensa, mutta ilman vaaria ei vaan saada sinne mennä.
Meidän ystäväpariskunta ja perheensä ovat hyvin varakkaita ja ei tulisi ikinä mieleenkään vinkua heidän mökkejään omaan käyttöön. Ihanaa kun juhannuksena ja juhlapyhinä pyytävät meitä mukaan ja saadaan nauttia mökistä ja heidän seurastaan. Ja vaikka ovat kutsuneet meidät se ei todellakaan tarkoita kestitsemistä. AINA viedään ruokaa ja juomaa ja jotain extraa mukanamme. Kylään ei mennä tyhjin käsin opetti mummo ♥
Vähitellen heiltäkin on karsiutuneet "ystävät", jotka ilmestyvät niin kauan kun hyötyvät. Jos ei kutsua tule juhannuksena mökille, eivät pidä koko loppuvuonna yhteyttä. Semmosta..
N30
Vierailija kirjoitti:
Miten jos antaisit pimppalooraa vuokran maksuksi. Vois mökki irrota.
Täähän voisi olla. Mutta vain yksi kerta ei kyllä mökkiä viikoksi maksa.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä ja vähän kömpelö aloitus. Tosin ”pöydälle vähän makeaa” oli hauska yksityiskohta, johon tiivistyi tietty ihmistyyppi.
Ove Sundbergit
Vierailija kirjoitti:
Me ei saada käyttää edes omaa mökkiä ilman vaarin lupaa ja ilman, että vaari on paikalla. Luopui mökin omistusoikeudesta, kun anippo kuoli. Mökin omistavat nyt heidän lapsensa, mutta ilman vaaria ei vaan saada sinne mennä.
Öötota, kuinka mökki on teidän omanne, jos sen omistaa joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta tuollaisia ihmisiä on todella olemassa. Yksi tuttava sai vastaavanlaisen naapurin. He halusivat ottaa perheen toisen auton käyttöönsä, koska eiväthän he koskaan käytä sitä. Aikamoinen riesa tuollainen, meilläkin oli ennen naapuri, joka lainaili tavaroita, mutta ei koskaan palauttanut niitä. Onneksi muutti pois.
Meilläkin autoton sukulainen olisi ottanut automme käyttöön viikoksi kun olimme viikon ulkomailla kun eihän sitä autoa kannata pitää tyhjänpanttina lentokenttäparkissa! Ja olimme hyvin vähän hänen kanssaan tekemisissä normiarjessa.
Asun lähellä asemaa ja aika lähellä lentokenttää.
Sukulainen ehdotti tulen lentokentälle, otan heidän auton ja käytän autoa ja haen heidät kentältä.
Aluksi olin ok, mutta paluuaika oli samaan aikaan, kun olisin ollut vielä töissä.
Ehdoton ei tuli siinä vaiheessa, kun minun olisi pitänyt maksaa autosta vuokraa.
Sanoin en kaipaa autoa arkena. Alkoi jankutus, voisin tehdä vkonloppumatkan jne. Sanoin ei.
Päivää ennen matkaa mies soitti ja kysyi olenko päättänyt. Olin hyvin kylmä. Jos haluan maksaa siitä, että tekisin palveluksen, jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öötota, kuinka mökki on teidän omanne, jos sen omistaa joku muu?
Ehkä se anippo omistaa sen?
Ymmärrätkö? Sinä siivoat mökin ei ole sama kuin maksettu siivooja hoitaa homman ja vastaa siitä.
Ystäväni olivat myös siivonneet mökin, mutta siivouksen laatu ei kelvannut maksaville asiakkaille. Leivänmurut lattialla, päiväpeitteet rytyssä, tavarat paikoillaan epäsiististi, tiskit APKssa jne.
Pieni makea vs. 700 e vuokrarahat. Kumman AP ottaisi?