Hyvä ystävä ei suostu lainaamaan meille Ylläksen mökkiään vaikka se on tietojeni mukaan tyhjillään
Eli tunnen Ylläkseltä erään tyypin.... Hän meni pyynnöstäni tuota mökkiä katsomaan usean päivän ajan eri aikoihin.... Sanoi.... Ei ole ketään siellä.... Soitin heti hyvälle ystävälleni.... Sanoin, että perheemme haluaa mennä hänen mökilleen.... Viikoksi hiihtämään.... Perheemme haluaa nauttia Lapin taivasta!!!!.... Mitä tekee hyvä ystäväni????.... Sanoo, että ei anna mökkiä kenellekään lainaan ilman vuokraa!!!!.... Olin ihan pudota tuolilta!!!!.... Siis hyvältä ystävältä periä vuokraa????.... Onko hävyttömämpää kuultu???? Olisimme totta kai siivonneet mökin lähtiessämme ja jättäneet pöydälle pientä makeaa.... Mutta että vuokraa!!!!.... Hyvältä ystävältä!!!!?????.... Mietin ystävyyden lopettamista!!!!....
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse omistin aikanaan mökin Kolilta. Se oli enimmäkseen vuokralla.
Voi sitä kyselyiden määrää ”voisko mökkiäsi käyttää?”
Muutamia laskin mökille. Sain perään siivouslaskuja maksettavaksi, kun mökkiä ei oltu kunnolla siivottu ja maksavat asiakkaat meni paikalle. Yksi viikon vuokra jäi saamatta, kun asiakkaat meni ystävieni jäljiltä siivoamattomaan mökkiin, niin asiakkaat lähti menee eli peruivat.
Ystäville oli jopa vaikea ymmärtää, miksi en antanut heille mökkiä ilmaiseksi Pääsiäisenä, kun tarjolla oli 700e maksavia asiakkaita. Polttopuut sain tilata ja kantaa paikalle itse jne.
Onneksi jouduin muista syistä myymään mökkini, enkä ikinä aio ostaa hiihtokeskuksesta mökkiä tai mökkiosuutta.
Sanoin.... Olisimme siivonneet mökin!!!!.... Ja pientä makeaa jättäneet pöydälle!!!!.... Miksi tämän unohdit????!!!!????....
AP
Antaa todella huonon vaikutelman tuo kirjoitustyylisi. En ikinä lainaisi mitään ihmiselle, joka kirjoittaa noin. Jätä pois huuto- ja kysymysmerkit, sekä liian monet pisteet.
Vuokramökistä maksetaan sen käytöstä vuokraa.
Ystävä tai ei
Kukaan tyhmä ei "lainaile" sitä käyttöön ilmaiseksi.
Tai siis lainailee--- jos on tyhmä.
.......miksi mää en saa ilmaiseksi ..........ilman kuluja ...............HYVÄLTÄ YSTÄVÄLTÄ......lainata !!!!!kaikkea mitä hän on vaivalla hankkinut ...............??????...... Voin vaikka antaa pientä makeaa pussillisen !!!!!!!!!!!!!
Hei AP -- haista kukkanen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei saada käyttää edes omaa mökkiä ilman vaarin lupaa ja ilman, että vaari on paikalla. Luopui mökin omistusoikeudesta, kun anippo kuoli. Mökin omistavat nyt heidän lapsensa, mutta ilman vaaria ei vaan saada sinne mennä.
Onpa surullista. Mökin omistaa joku muu, mutta ette saa mennä sinne, vaikka se on teidän omanne.
Törkeä anippo, joka meni sillä tavoin kuolemaan ja aiheuttamaan teille huolta ja murhetta.
Anopin eläessä kaikki oli vielä pahemmin.
Annatko ap pimppaa saat pientä makeaa
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta tuollaisia ihmisiä on todella olemassa. Yksi tuttava sai vastaavanlaisen naapurin. He halusivat ottaa perheen toisen auton käyttöönsä, koska eiväthän he koskaan käytä sitä. Aikamoinen riesa tuollainen, meilläkin oli ennen naapuri, joka lainaili tavaroita, mutta ei koskaan palauttanut niitä. Onneksi muutti pois.
Aikoinaan ennalta tuntematon opiskelijakaverini alkoi pokkana ja sinnikkäästi kinuamaan, kuinka joku hänen hyvä ystävänsä "oikein lääkäriperheestä" voisi ihan hyvin asua opiskelijayksiössäni ilmaiseksi niinä aikoina kun olin käymässä viereisellä paikkakunnalla poikaystäväni luona niin usein ! Kuinka kätevää se olisi !
Sanoin hyvin tiukasti selkokielellä, että saisi luvan olla viimeine kerta kun hän häiritsee minua moisilla idioottimaisuuksilla ja toivotin hänet hel-vet-tiin !
Nämä tyypit ovat uskomattoman röyhkeitä.
Ja ajatelkaa "vielä lääkäriperheestä"! Voi vattu.
Minä kerran erehdyin lainaamaan mökkiäni ystävälle. Sanoi olevansa siellä siististi yksikseen ja siivoavansa lähtiessään. No , mökki oli kuin hävityksen kahistus. Pidetty suurella porukalla sikailuryyppäjäiset. Täysin siivoaminen unohtunut. Ikkunakin oli hajonnut. Oikeuden kautta asia hoidettiin ja ei olla väleissä enää.
Vierailija kirjoitti:
Me ei saada käyttää edes omaa mökkiä ilman vaarin lupaa ja ilman, että vaari on paikalla. Luopui mökin omistusoikeudesta, kun anippo kuoli. Mökin omistavat nyt heidän lapsensa, mutta ilman vaaria ei vaan saada sinne mennä.
Nyt en ymmärrä.
Siis: Anippo kuoli ja ilman vaaria ette saa mennä omalle mökillenne?
”—-Mutta että vuokraa!!!!.... Hyvältä ystävältä!!!!?????.... Mietin ystävyyden lopettamista!!!!....”
Voi olla, että se ”hyvä ystäväsi” ei mieltään pahoita, jos ystävyytenne katkaiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerran erehdyin lainaamaan mökkiäni ystävälle. Sanoi olevansa siellä siististi yksikseen ja siivoavansa lähtiessään. No , mökki oli kuin hävityksen kahistus. Pidetty suurella porukalla sikailuryyppäjäiset. Täysin siivoaminen unohtunut. Ikkunakin oli hajonnut. Oikeuden kautta asia hoidettiin ja ei olla väleissä enää.
Tämähän se vaara on. Kun ilmaiseksi saa käyttää, niin kunnioitus unohtuu. Ja sitten tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Siis: Anippo kuoli ja ilman vaaria ette saa mennä omalle mökillenne?
Anippo on tässä problematiikassa keskeinen henkilö.
En antaisi vuokralla enkä ilman vuokraa. Miksi minä oman mökkini toisille antaisin. Annat varmaan oman kotisi lainaksi, kun et ole siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten jos antaisit pimppalooraa vuokran maksuksi. Vois mökki irrota.
Muista kysyä ensin vaimolta, onko tällainen luonnossa vuokran maksaminen hänellekin ok.
Ja olethan varautunut siihen, että vaimo saattaa mieltyä tällaiseen toimintatapaan ja jatkaa sitä omin päin.
Ovatko lasten silmät nyt itkuntuhruiset?
Aika huono provo kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta tuollaisia ihmisiä on todella olemassa. Yksi tuttava sai vastaavanlaisen naapurin. He halusivat ottaa perheen toisen auton käyttöönsä, koska eiväthän he koskaan käytä sitä. Aikamoinen riesa tuollainen, meilläkin oli ennen naapuri, joka lainaili tavaroita, mutta ei koskaan palauttanut niitä. Onneksi muutti pois.
Meilläkin autoton sukulainen olisi ottanut automme käyttöön viikoksi kun olimme viikon ulkomailla kun eihän sitä autoa kannata pitää tyhjänpanttina lentokenttäparkissa! Ja olimme hyvin vähän hänen kanssaan tekemisissä normiarjessa.
Minä annoin autoni ystäväpariskunnalle käyttöön, jottei sen tarvitsisi seistä kadunvarrella kokonaista kuukautta, kun olin ulkomailla työmatkalla. Sanoin, että täyttäkää tankki (se oli suurin piirtein täynnä lähtiessäni) ja hanskalokerossa on kirjekuoressa kahdenkympin seteli, jolla voitte pestä auton ja imuroida sen, koska heillä oli aina kaksi isoa koiraa mukana. Kun palasin kotiin, autoni seisoi kadunvarressa kuivuneen kuran ja koirankarvojen kuorruttamana ja tankki tyhjänä, ja kaksikymppinenkin oli kadonnut, kirjekuori oli sentään jäljellä. Onneksi minulla ei ollut mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin autoton sukulainen olisi ottanut automme käyttöön viikoksi kun olimme viikon ulkomailla kun eihän sitä autoa kannata pitää tyhjänpanttina lentokenttäparkissa! Ja olimme hyvin vähän hänen kanssaan tekemisissä normiarjessa.
Minä annoin autoni ystäväpariskunnalle käyttöön, jottei sen tarvitsisi seistä kadunvarrella kokonaista kuukautta, kun olin ulkomailla työmatkalla. Sanoin, että täyttäkää tankki (se oli suurin piirtein täynnä lähtiessäni) ja hanskalokerossa on kirjekuoressa kahdenkympin seteli, jolla voitte pestä auton ja imuroida sen, koska heillä oli aina kaksi isoa koiraa mukana. Kun palasin kotiin, autoni seisoi kadunvarressa kuivuneen kuran ja koirankarvojen kuorruttamana ja tankki tyhjänä, ja kaksikymppinenkin oli kadonnut, kirjekuori oli sentään jäljellä. Onneksi minulla ei ollut mökkiä.
Kerrasta kyllä yleensä oppii. Mökkiä tuskin olisit tolle porukalle lainannut...
Voi helevetti että on typerän läpinäkyvä provo.... ...........pisteineen.
Onpa surullista. Mökin omistaa joku muu, mutta ette saa mennä sinne, vaikka se on teidän omanne.
Törkeä anippo, joka meni sillä tavoin kuolemaan ja aiheuttamaan teille huolta ja murhetta.