Tahko pulkkamäki?
Kertokaapa viisaammat missä Tahkolla tai ylipäätään Nilsiän seudulla voi päästä pulkkamäkeen? Tahkon rinnekartassa on ainoastaan maininta, että pulkkamäki löytyy, mutta en kyllä saa selvää mistä. Onko se maksullinen?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinkammo näkyy olevan paha.
No Nilsiän kaupungilleko meinasit soittaa vai minne? Ap:n kysymyshän oli, että onko Tahkolla TAI lähiympäristössä pulkkamäkiä!!! Kai sitä voi kysyä täältäkin, jos siellä reissanneita ihmisiä sattuu paikalle, vai kuinka?
No Tahkolle on ihan puhelinnumero olemassa. Jospa sieltä aloittaisi. Tahkon sivuilla on myös chat-mahdollisuus, jos ei uskalla soittaa.
Lisäksi, Nilsiän kaupunkia ei enää ole, vaan se kuuluu Kuopioon.
Eli et tiedä vastausta kysymykseen mutta oli pakko päästä kommentoimaan!! Kai nyt jokainen älyää kysellä firmoilta, jollei saa täältä vastausta. Tosin joku fiksu osasikin jo vastata Tahkon rinteitä koskevaan tilanteeseen.
Penskat pulkkamäessä ja vanhemmat naimassa. Hyvin yleistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulkkamäessä hissi? 😄😄😄😄😄😁😁😁😄
Itse asiassa olen ollut jossain laskettelurinteen juurella (en vain nyt kuollaksenikaan muista missä 🙉), jossa oli mattohissi juuri pulkalla ja muilla liukureilla laskijoille. Joten ei välttämättä kannata nauraa, jollei tiedä asioista!!!
No kyllä sille todellakin voi nauraa, jos läski ei edes pulkkamäessä jaksa ylös kävellä.
Pienet lapset väsyy tosi nopsaan, ihan vartalon muodoista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen ollut jossain laskettelurinteen juurella (en vain nyt kuollaksenikaan muista missä 🙉), jossa oli mattohissi juuri pulkalla ja muilla liukureilla laskijoille. Joten ei välttämättä kannata nauraa, jollei tiedä asioista!!!
No kyllä sille todellakin voi nauraa, jos läski ei edes pulkkamäessä jaksa ylös kävellä.
Vartalon muodoille kuin myös terveydelle on eduksi ponnistella ruumiillisesti. Hissikyyti ja pulkalla lasku alas ei ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalon muodoille kuin myös terveydelle on eduksi ponnistella ruumiillisesti. Hissikyyti ja pulkalla lasku alas ei ole sitä.
No onpa kamalaa, jos lomalla ollessa saisi hissikyytiä (mitä tässä tapauksessa ei siis edes ole tarjolla). Käyttäähän laskettelijatkin hissiä! Riittää kun kotona sää rämpiä selkä märkänä pulkkamäkeä ylös.
Olis kyllä ihanaa jos olis enemmän noita hissillisiä pulkkamäkiä! Itse inhoan sitä tunnetta, kun on laskenut lasten seurana muutaman mäen ja sitten hiki hatussa tarponut sitä mäkeä ylös. Sitten aikuiselta loppuu tarmo ja into mutta lapset jaksavat. Eli sitten seistään siinä hien kuivuessa palelemassa ja odottamassa että lapsetkin saavat tarpeekseen.
Jos olis hissi, jaksais ehkä itsekin viihtyä pidempään. Itse asiassa Rukalla taitaa olla. Ja lihomista pelkääville tiedoksi, ei se matto kovin pitkä ole, eli tulee sitä kiipeämistäkin. Se vain helpottaa vähäsen pahinta nousua.
Herranen aika mikä kina täällä on saatu eto aiheesta 🙂 Tottahan nyt osaan laittaa Tahkoon viestiä asiasta, mikäli se ei täältä selviä. Mutta ajattelin, jos täällä sattuisi olemaan vaikka paikallisia, jotka tietäisivät vinkata vaikka jotain muita mäenlaskupaikkoja alueelta. Ja Tahkon rinteistäkin joku osasi antaa asiallisen vastauksen, kiitos. Ja muutama muukin vinkki tuli...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihanaa jos olis enemmän noita hissillisiä pulkkamäkiä! Itse inhoan sitä tunnetta, kun on laskenut lasten seurana muutaman mäen ja sitten hiki hatussa tarponut sitä mäkeä ylös. Sitten aikuiselta loppuu tarmo ja into mutta lapset jaksavat. Eli sitten seistään siinä hien kuivuessa palelemassa ja odottamassa että lapsetkin saavat tarpeekseen.
Jos olis hissi, jaksais ehkä itsekin viihtyä pidempään. Itse asiassa Rukalla taitaa olla. Ja lihomista pelkääville tiedoksi, ei se matto kovin pitkä ole, eli tulee sitä kiipeämistäkin. Se vain helpottaa vähäsen pahinta nousua.
Tämä niin totta!!! Voisin jonkun kolikon vaikka maksaa siitä, että joku tällaisia paikkoja järjestäisi.