Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö te sukulaisiltanne miten he voivat? Vastakutsutteko serkun leikkimään?

Vierailija
16.01.2021 |

Miehen sisarus perheineen asuu samassa kaupungissa. Meillä vielä saman ikäisiä lapsia...

Tulevat kutsuttuna käymään, mutta koskaan eivät kutsu meitä heille kylään. Eivät ehdota mitään,

Eivät itse asiassa edes kysy miten voimme.

Eivät kysy mitä lapsellemme kuuluu. Eivät koskaan kutsu lastamme serkkujensa luo leikkimään. Jos me kutsumme niin sanovat että korona on mutta kyläilevät sitten muualla. Tai sitten että on ruuhkaa liikenteessä tms.

Eivät toivottaneet edes hyvää uutta vuotta ja huomasin että nythän on 16.1 mutta emme ole missään tekemisissä jos me emme ole yksipuolisesti yhteyksissä heihin

Itse tulen sosiaalisesta karjalaisesta suvusta, ja luulin että olemme sukulaisuuden lisäksi ystäviä. Luulin että muutaman kerran vuodessa voisi olla tekemisissä, muuten kuin somessa kytätä toisen päivityksiä.

Useamman vuoden on pyydelty heitä. Laitettu Whatsappissa kuvia, yritetty. Toivotettu hyvät joulut yms mutta he eivät koskaan.

Onko muilla näin? 😢
Oletko saanut tilannetta parannettua? 😢
Kärsitkö tälläisestä? 😢

Itse koen tämän hyvin outona ja raskaana, mutta en usko että koskaan muuttuu, että he alkaisivat kutsumaan meitä, tai kohtelemaan meitä kuten ystäviä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat kateellisilta!

Onko teillä ihana asunto? Suloisempi ja kehittyneempi lapsi kuin heillä? Hyvä avioliitto? Enemmän ystäviä? Kesäasunto? Siinä syitä etteivät ehkä ”pysty” olla ystäviä. Kateus.

Vierailija
2/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä törkeää, ettei hyvää joulua toivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa ketään ystäväksesi.

Itse olen myös sukurakas ja perhekeskeinen, mutt lapsuudenperheeni valitettavasti ei. Yhden sukulaisperheen kanssa olen saanut pidettyä hyvät välit yllä ja kutsutaan puolin ja toisin kylään ja vaihdellaan kuulumisia. Mutta suurimman osan sukulaisista kanssa välit viilenivät kotoa poismuuton jälkeen. Kaikki siihen mennessä läheiset sukulaiset (serkut, sisarukset) alkoivat elää omia elämiään ja elämäntavat alkoivat myös erkaantua radikaalisti toisistaan. Ei voi mitään.

Vierailija
4/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rakennustyömaa menossa (ostettiin kesämökkitontti). Sanallakaan sukulaiset (myös sisarus & vaimo) eivät kommentoi että miten rakennusaika sujuu, tai eivät kysy tarvisiko apua siellä ym?? Vähän sama kun toisella on joku muu iso mullistus esim raskaus, niin et kysy kertaakaan vuoden aikana että miten voit.. En voi kuin ihmetellä, mutta enpä jaksa enää heihin olla itsekään yhteyksissä.

Vierailija
5/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäiset pienet lapset. Meillä yksi lapsi ja heillä useampi. He eivät myöskään koskaan omasta aloitteestaan pyydä meidän lasta leikkimään, on, äitinä on todella surullinen olo tästä! 😏😔

Vierailija
6/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on rakennustyömaa menossa (ostettiin kesämökkitontti). Sanallakaan sukulaiset (myös sisarus & vaimo) eivät kommentoi että miten rakennusaika sujuu, tai eivät kysy tarvisiko apua siellä ym?? Vähän sama kun toisella on joku muu iso mullistus esim raskaus, niin et kysy kertaakaan vuoden aikana että miten voit.. En voi kuin ihmetellä, mutta enpä jaksa enää heihin olla itsekään yhteyksissä.

No eiköhän kukin hoida rakennustyömaansa itse ja raskaus on yksityisasia, mutta muuten voi vaikka tekstiviestitse kysellä yleiskuulumisia joskus.

Vierailija
7/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit miehellä ja sisaruksella on? Ovatko lapsena olleet läheisiä? Ei sisaruussuhde automaattisesti tarkoita että tullaan loistavasti toimeen.

Vierailija
8/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Siis sukulaisten pitäisi tulla rakentamaan kesämökkiäsi. Ei voi olla totta!

Vierailija
9/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Ei sukulaisilta tarvitse kysellä tai toivotella mitään. 

Mikä ihme siinä ahdistaa ettei joku ole yhteydessä? En minäkään ole sukulaisiini pidä yhteyttä, mutta emme me ole riidoissa tai huonoissa väleissä. 

Vierailija
10/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen hyvin rasittaviksi sukulaiset, jotka tuppaavat väkisin kylään ja ikään kuin pakottavat pitämään yhteyttä. Jos yhteydenpito on yksipuolista, niin siitä pitäisi ymmärtää jättää rauhaan. Jokaisella on oikeus valita ihmiset joiden kanssa on tekemisissä.  Sukulaiset eivät ole mitään pakkoihmissuhteita eikä se välttämättä tarkoittaisi, että inhoaisi sukulaisia. Ei vain halua olla tekemisissä, koska ei ole tarpeeksi yhteistä. Vapaa-ajan käyttää mieluummin omien ystävien tapaamiseen.

Vierailija
11/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi pakottaa ketään ystäväksesi.

Itse olen myös sukurakas ja perhekeskeinen, mutt lapsuudenperheeni valitettavasti ei. Yhden sukulaisperheen kanssa olen saanut pidettyä hyvät välit yllä ja kutsutaan puolin ja toisin kylään ja vaihdellaan kuulumisia. Mutta suurimman osan sukulaisista kanssa välit viilenivät kotoa poismuuton jälkeen. Kaikki siihen mennessä läheiset sukulaiset (serkut, sisarukset) alkoivat elää omia elämiään ja elämäntavat alkoivat myös erkaantua radikaalisti toisistaan. Ei voi mitään.

On yllättävän paljon ihmisiä, jotka kuvittelevat, että muiden on pakko olla ystäviäni, koska minä haluan. Mutta ystävyys on aina vastavuoroista. On lisäksi huonoa käytöstä pommittaa toista yhteydenotoilla, kun on moneen kertaan osoitettu vastaamatta jättämällä, että yhteydenotot eivät ole toivottuja.

Miksi ap et hommaa muita ystäviä? Onko ongelma siinä, että sinulla ei ole ystäviä, joten takerrut sukulaisiin, joiden "pitää" käsityksesi mukaan olla tekemisissä?

Vierailija
12/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas!

Vierailija
13/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele. Soittelin aiemmin tätini kanssa, mutta hänestä on ruvennut tulemaan muistisairas höppänä, ja puhuminen on todella rasittavaa, koska en halua kuitenkaan hänen huomaavan, että hän on rasittava ja muistin kanssa on ongelmia.

Serkkuja ei asu niin lähellä tai ole edes etäisestikään samanikäisiä, että sellaisia tarvitsisi miettiä.

Vierailija
14/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaikuta heidän mielissään kiinnostavalta seuralta. Haluatko ap itse pakottaa muita viettämään aikaa seurassa, jossa he eivät viihdy? Eikö ole SINUN vastuullasi olla sellaista seuraa, että toiset HALUAVAT tavata teitä? Ongelma on nyt sinussa, ei toisissa.

Vierailija
15/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele vointeja kuin vanhemmiltani, joulukorttienkin lähettämisen lopetin muutama vuosi sitten. Ehdotan, että jätät nyt sukulaisesi rauhaan ja etsit muita ystäviä. 

Vierailija
16/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa. Itse ehkä antaisin olla ja keskittyisin omiin sukulaisiin.

Vierailija
17/18 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistähän tuo on!

Te jotka todistelette että ei tarvi olla kaveria niin kenen kanssa te aikanne vietätte...? Yksin kaikki viikonloput miehen ja lapsen kanssa?? Vanhojen vanhempien kanssa..? Välillä tavaten jotain kaveria..?

Vierailija
18/18 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, valitettavasti itselläni on niin jäyhä/kylmä suku ja osa serkuista, ettei tule nähtyä kuin "pakollisissa" hautajaisissa. Parin serkun kanssa jutuissa, mutta on siinäkin joku semmonen outo kiusallinen vivahde aina jostain syystä enkä pysty olla oma itseni. Mulla ja toisella serkulla samanikäiset lapset ja asutaan melko lähekkäin ja lapsemme ovat tavanneet vain kerran pari sukutapaamisten ulkopuolella.. Ehkä se kertoo aika paljon tilanteesta. Tämä serkku kiusasi mua lapsena, möys kidutti eläimiä. Olisi vaan kivaa että olisi myös sukulaisista jonkinlaista turvaverkostoa kun on lapsikin, mutta pitää "tyytyä'" omaan perheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän