Miten kerrostalometeliä oppii sietämään?
Tämähän on ihan kauheaa. Minun pääni ei pysty keskittymään esim. lukemaan mitään. Kysymys otsikossa, en jaksa selostaa enempää juuri sen takia ettei voi keskittyä kirjoittamaan.
Kommentit (23)
Outoa. Olen asunut neljässä kerrostalossa, eikä mitään meteleitä ole ollut. Nämä talot ovat 60- ja 70-luvuilta. Nykytalotko vuotavat?
Samaa mietin usein kuin AP, että miten saisi itsensä siedättymään. Tällä hetkellä tilanne on se, että alakerran asukkaan takia joudun nukkumaan korvatulpat korvissa noin 5 yötä viikossa ja vastamelukuulokkeet on sitten muuten ahkerassa käytössä.
Naapurini on päihdeongelmainen ja sen lisäksi hänellä on jotenkin erikoisen kantava mölisevä puhetyyli, koska kuulen siis koko ajan hänen puheensa/mölinänsä, kun hän on kotona. Ja kotonahan hän pääsääntöisesti on. Kerran olen koko talven aikana nähnyt tyypin lähtevän kotoaan, valtaisen pullopussivuoren kanssa luikki rapussa kaulukset pystyssä autolleen.
Olen vihdoin muuttamassa ensi kuussa eli tuosta ääliöstä pääsen eroon, mutta mstäpä minä tiedän, mikä seuraavassa paikassa odottaa. Kaksi kertaa kävin asuntoa ennen ostopäätöstä katsomassa ja silloin oli ihan hiljaista, mutta sehän ei kerro mitään. Nyt olen joutunut käyttämään korvatulppia niin paljon, että toinen korvakäytävä on kipeytynyt ja tulpan laittaminen sattuu. Eli jotain muuta pitäisi keksiä.
Ei mun naapurit erityisesti mekkaloi, äänieristys on vaan niin huono että kaikki ääniet rappukäytävästä kuuluu tosi selkeästi. Siksi pidän korvatulppia öisin, ettei tarvitse aamulla herätä siihen kun naapurit kolistelevat töihinsä.