Miten kerrostalometeliä oppii sietämään?
Tämähän on ihan kauheaa. Minun pääni ei pysty keskittymään esim. lukemaan mitään. Kysymys otsikossa, en jaksa selostaa enempää juuri sen takia ettei voi keskittyä kirjoittamaan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä ratkaisua itsestään sen sijaan, että ulkoistaa ongelmat muiden syyksi.
Eikö tässä juuri sitä yritetä??
Soita heviä täysillä 24/7. Muut äänet ei enää kuulu ja naapuritkin tykkää.
Tiedätkö, muuttaisin pois. Eri taloissa on erilainen meteli. Joku meteli ärsyttää enemmän kuin toinen. Olen asunut lähes aina hyvin hiljaisissa taloissa, mutta yhdessä paikassa alakerran miehellä oli omituisen porautuva puheääni ja sen piti pitää jatkuvaa muminaa joka ilta, ja jotenki se teki mut ihan hulluksi.
Rupeet itekki mölyämään, nikkaroimaan, jyskyttämään, bilettää millo huvittaa. Niin ja muista myös huutaa rappukäytävässä ja paiskoa ulkoovi kunnolla kii. Kutsu paljo kavereita kylään ja hyppikää vaik narua tai pomputelette korista.
1. Omakotitalo
2. Vastamelukuulokkeet
3. TV päälle taustahälyksi
Kannattaa aina ennen muuttoa käydä katsomassa asuntoa ja vähän seurailla/kuulostella, miten äänet kuuluvat rakenteiden läpi.
kuulosuojaimet ja korvatulpat
ja häiriköt h-ttiin talosta
Mulla auttavat vastamelukuulokkeet ja korvatulpat. Haaveilen omakotitalosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva pitää VASTAMELUKUULOKKEITA OMASSA KODISSA JOTTA VOI OLLA RAUHASSA. Miksi ikinä olette muuttaneet kennostotaloon? Kertokaa missäpäin asutte niin tullaan laittamaan älämölöasukit kuriin. Tuskin ovat alkuperäiskansalaisia vaan jostain savimajasta muuttaneita. Savimsjassa tömistely ei haittaa alakerran asukkaita siellä ei ssu edes matoja kun on niin kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva pitää VASTAMELUKUULOKKEITA OMASSA KODISSA JOTTA VOI OLLA RAUHASSA. Miksi ikinä olette muuttaneet kennostotaloon? Kertokaa missäpäin asutte niin tullaan laittamaan älämölöasukit kuriin. Tuskin ovat alkuperäiskansalaisia vaan jostain savimajasta muuttaneita. Savimsjassa tömistely ei haittaa alakerran asukkaita siellä ei ssu edes matoja kun on niin kuivaa.
Mitä luulet miksi ihmiset muuttavat kerrostaloon? Osa helppouden takia, suurin osa pakosta. Jos et ole huomannut hintojen nousua on kaikessa, myös vuokrissa. Ja kerrostaloissa vuokrat ovat halvemmat kuin rivarissa tai omakotitalossa. Ja mitä halvemmaksi vuokra menee, niin yleensä naapureita on enemmän ja naapureista löytyy kirjavampia tapauksia.
Minä nukun ja luen korvatulpat korvissa, katson telkkaria kuulokkeilla, ja olen tietokoneella kuulokkeet päässä. Kun teen jotain muuta, huudatan musiikkia niin kovaa, että melunaapurin mekastus ei kuulu sen yli. Onneksi tämä äänekäs naapuri herää vasta puolenpäivän jälkeen, joten aamupäivät ovat aina ihanaa hiljaisuutta.
Musiikin kuuntelu peittää naapureiden ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun ja luen korvatulpat korvissa, katson telkkaria kuulokkeilla, ja olen tietokoneella kuulokkeet päässä. Kun teen jotain muuta, huudatan musiikkia niin kovaa, että melunaapurin mekastus ei kuulu sen yli. Onneksi tämä äänekäs naapuri herää vasta puolenpäivän jälkeen, joten aamupäivät ovat aina ihanaa hiljaisuutta.
Kyllä mä vetäisin turpaan naapuria, jos pitäis korvatulpat korvissa nukkua.
LAITTAKAA nyt vähän infoa missä asuinalueilla meno on tällaista? Kaupungin vuokrataloyhtiökö?
Se kysymys pitäisi esittää itselleen siinä vaiheessa kun on etsimässä asuntoa kerrostalosta, että minkä vuoksi on muutettu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet miksi ihmiset muuttavat kerrostaloon? Osa helppouden takia, suurin osa pakosta. Jos et ole huomannut hintojen nousua on kaikessa, myös vuokrissa. Ja kerrostaloissa vuokrat ovat halvemmat kuin rivarissa tai omakotitalossa. Ja mitä halvemmaksi vuokra menee, niin yleensä naapureita on enemmän ja naapureista löytyy kirjavampia tapauksia.
En kyllä omaa rauhaa vaihtaisi helppouteen mistään hinnasta. Juoksisin vaikka maratonin joka päivä jotta kodissani oli rauhallista vs se että pitäis olla tulpat korvissa 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen kun ottaa etäisyyttä ytimeen (esim. 30km) niin yksiön hinnalla saa oman talon, kymmenen kertaa kennostotalon kokoisella tontilla.
Kannattaa etsiä ratkaisua itsestään sen sijaan, että ulkoistaa ongelmat muiden syyksi.