Naiset: kysymys...seurustelu vs perheen perustaminen
Mies: parikymppiset naiset eivät halua seurustella!
Nainen: no haluvatko miehet sitten perustaa perheen parikymppisinä?
Tämä on outo juttu, toistuu jokaisessa palstakeskustelussa. Mies puhuu seurustelusta parikymppisenä, nainen lukee "perheen perustaminen".
Onko nykyään mahdoton ajatus naisille seurustella jo silloin kun ei ole välitöntä tavoitetta hankkia lapsia?
Kommentit (54)
Tuo selittää sen miksi niin monella miehellä ei käy flaksi parikymppisenä, mutta vaimo löytyy silti.
Suurin osa miehistä ei todellisuudessa ole naisten silmissä erityisen kiinnostavia. Vain komeimmat ja viihdyttävimmät ovat. Mutta kun tavoitteena on perhe ja pikaisesti, siinä tavismies on hyvä koska yhteistä aikaakaan ei ole liikaa. Nainen ei oikeastaan alun perin ihastu mieheen, vaan omiin haaveisiinsa lapsista ja talosta ja muusta, ja sitten perusmies alkaakin tuntua ihanalta. Rakkaus on periaatteessa aitoa, se vain syntyy naisen elämänhaaveiden kautta epäsuorasti.
Siksi nelikymppisenä nainen ottaa usein eron, koska ruuhkavuodet hellittävät ja nyt pitäisi viettää aikaa sen tavismiehen kanssa. Se ei tietenkään sytytä, joten alkaa Sinkkuaika vol. 2.
121212 kirjoitti taas väkevästi. Noinhan se on. Hauskaa että naiset itsekin myönsivät että perusmiehen kanssa seurustelu = perheen hankkiminen. Muista syistä ei perusmies kiinnosta, ei sellaisen kanssa huvin vuoksi hengailla kuten joku nainen sanoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ikinä käydä tuollaisia keskusteluja? Linkkaa yksikin ketju.
Suurin osa nuorista naisistahan ei halua lapsia. Etenkään tällä palstalla.
Mutta eikös tuo juuri ollut se pointti?
Ei haluta lapsia = ei haluta miestäkään.
Jos mieli muttuu lasten suhteen ja halutaan perhe melko pikaisesti, sitten halutaan mieskin.
Yksinkertaistat asioita. Moni voi viihtyä sinkkuna ihan hyvin, tai sitten ei halua seurustelua seurustelun vuoksi, jos ei satu löytämään ketään, joka oikeasti sytyttäisi. Mutta sitten jotkut alkavat etsiä nimenomaan isäehdokasta siinä vaiheessa, kun itse haluaisivat lapsia. Kannattaa muistaa, että naisten sanomisista voi samaan aikaan päteä täysin vastakkaiset näkemykset juuri siksi, että ne ovat eri yksilöiden näkemyksiä. Monen miehen ongelma tuntuu täällä palstalla olevan se, että uskotaan universaaleihin naisnäkemyksiin, ja sitten hermostutaan kun yhden naisen sanoma asia ei pädekään toisen kohdalla, ja tunnetaan tulleensa huijatuiksi.
Ap, mistä ihmeestä sinulle syntyy käsitys, että nuoret naiset eivät seurustelisi, jos vaan kohdalle osuu sellainen mies, johon he rakastuvat? Se on sitten eri asia, kuinka pitkään nuoruuden suhteet kestävät.
Miksi seurustelisin muuten vaan? Parikymppisenä kun tapasin nykyisen mieheni, heti alussa varmistin hänen lapsi- ja tulevaisuuden suunnitelmansa. Ei lapsien hankinta heti ajankohtaista ollut, mutta kyllä minulle seurustelu tarkoittaa yhteisen tulevaisuuden suunnittelua ja sitä kohti matkaamista.
Olen aina tiennyt, että haluan miehen, naimisiin ja lapsia. Miksi siis tuhlaisin aikaa johonkin sellaiseen mieheen, joka ei halua elämältä samoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n huomio on kyllä totta, aina kun joku kysyy miksi naiset haluavat seurustella vasta 26-28v, vastaus on että no haluavatko miehet sitten perustaa perheen parikymppisinä...
Jotenkin tulee semmoinen fiilis että tavismies on välikappale jolla nainen saavuttaa tavoitteensa. Pelkän huvin vuoksi ei semmoisen kanssa deittailla, mitä hyötyä siitä nyt olisi.
Miksi te muuten ajattelette, että joku tylsäksi koettu tavismies olisi sellainen, jonka kanssa haluttaisiin perustaa perhe? Minä ainakin NIMENOMAAN ajattelen niin, että elämänkumppaniksi ja lasten isäksi valitaan se, joka ei omasta mielestä tunnu tylsältä tavikselta. Se on se ihminen, jonka kanssa tullaan viettämään merkittävä osa elämästä, jonka kanssa kasvatetaan lapsia ja ratkotaan lapsiperheen pulmia. Ja ainakin itse perustaisin perheen vain ihmisen kanssa, jonka kanssa haluan elää loppuelämäni, joten miksi ihmeessä elämänkumppaniksi valittaisiin juuri se, josta ei ole kiinnostunut, joka tuntuu tylsältä ja jota kohtaan ei tunne vetoa?
121212 kirjoitti:
Tuo selittää sen miksi niin monella miehellä ei käy flaksi parikymppisenä, mutta vaimo löytyy silti.
Suurin osa miehistä ei todellisuudessa ole naisten silmissä erityisen kiinnostavia. Vain komeimmat ja viihdyttävimmät ovat. Mutta kun tavoitteena on perhe ja pikaisesti, siinä tavismies on hyvä koska yhteistä aikaakaan ei ole liikaa. Nainen ei oikeastaan alun perin ihastu mieheen, vaan omiin haaveisiinsa lapsista ja talosta ja muusta, ja sitten perusmies alkaakin tuntua ihanalta. Rakkaus on periaatteessa aitoa, se vain syntyy naisen elämänhaaveiden kautta epäsuorasti.
Siksi nelikymppisenä nainen ottaa usein eron, koska ruuhkavuodet hellittävät ja nyt pitäisi viettää aikaa sen tavismiehen kanssa. Se ei tietenkään sytytä, joten alkaa Sinkkuaika vol. 2.
Ok, hyvä tietää.
Minä olisin halunnut seurustella nuorena, mutta en saanut ikinä ihastukseni kohteita, eikä toisaalta kukaan muukaan osoittanut kiinnostusta minua kohtaan. Löysin kumppanin vasta vähän myöhemmin, tosin ei kyllä ollut tavismies.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti taas väkevästi. Noinhan se on. Hauskaa että naiset itsekin myönsivät että perusmiehen kanssa seurustelu = perheen hankkiminen. Muista syistä ei perusmies kiinnosta, ei sellaisen kanssa huvin vuoksi hengailla kuten joku nainen sanoikin.
Mitä tämä tarkoittaa sinun osaltasi (oletan, että olet mies)? Eli miten tämä vaikuttaa jatkossa toimintaasi, odotuksiisi jne?
121212 kirjoitti:
Siis tämähän on teidän miesten kielellä sanottuna tilanne, jossa ei kannata ostaa koko lehmää kun maitoa saa muutenkin. Tosin silloin kun sen tekevät naiset, se on välineellistämistä, mutta miesten kohdalla se taas on tavoite ja ihailtavaa.
Ei ne miehetkään naisten kanssa mistään hyväntekeväisyydestä ole vaan seksin saannin takia. Naiset sitten vain sen siemenen saannin takia. Jos naista ei kiinnosta siemen eikä miestä seksi niin onnellisina ollaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehillä se syy on seksi. Ette ole sen ”parempia”.
Itse olen onnekas ja kiinnostunut molemmista sukupuolista. Ei tarvitse ottaa mitään miestä edes hengailuun.
Siis kautta aikojenhan seurustelulla ja erilaisilla liitoilla on tähdätty nimenomaan suvun jatkamiseen. Ihan molempien sukupuolten osalta.
Ei siinä mitään uutta ole, kaikki raamatutkin yms niputtaa nuo samaksi asiaksi. Päinvastoin on uutta se, että nykyään voidaan seurustella ihan vaan rakkauden takia, vailla perhepaineita. Eli tilanne on just toisin miten pojat täällä esittää. Rakkausseurustelu on uutta ja tätä päivää, perheseurustelu eilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n huomio on kyllä totta, aina kun joku kysyy miksi naiset haluavat seurustella vasta 26-28v, vastaus on että no haluavatko miehet sitten perustaa perheen parikymppisinä...
Jotenkin tulee semmoinen fiilis että tavismies on välikappale jolla nainen saavuttaa tavoitteensa. Pelkän huvin vuoksi ei semmoisen kanssa deittailla, mitä hyötyä siitä nyt olisi.
Miksi te muuten ajattelette, että joku tylsäksi koettu tavismies olisi sellainen, jonka kanssa haluttaisiin perustaa perhe? Minä ainakin NIMENOMAAN ajattelen niin, että elämänkumppaniksi ja lasten isäksi valitaan se, joka ei omasta mielestä tunnu tylsältä tavikselta. Se on se ihminen, jonka kanssa tullaan viettämään merkittävä osa elämästä, jonka kanssa kasvatetaan lapsia ja ratkotaan lapsiperheen pulmia. Ja ainakin itse perustaisin perheen vain ihmisen kanssa, jonka kanssa haluan elää loppuelämäni, joten miksi ihmeessä elämänkumppaniksi valittaisiin juuri se, josta ei ole kiinnostunut, joka tuntuu tylsältä ja jota kohtaan ei tunne vetoa?
Tämäpä tämä. Elämänkumppani on myös se, jonka kanssa harrastetaan kaikkein eniten JA kaikkein estottominta seksiä.
Niin siis AP meinasi että miehet haluaa pan na ympäriinsä eli ”seurustella”, naiset haluaa vakavan suhteen joka mielellään kestää ihan sinnekin asti kun niitä lapsia suunnitellaan - jos edes suunnitellaan.
121212 unohtaa mainita että on myöntänyt s24:lla pyörittävänsä kahta FWB-suhdetta samanaikaisesti ("kun se toinen asuu niin kaukana").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä. Elämänkumppani on myös se, jonka kanssa harrastetaan kaikkein eniten JA kaikkein estottominta seksiä.
Hassua sitten että tavismiestä halutaan eniten sinä aikana elämästä kun on eniten kireitä ja vähiten aikaa harrastaa seksiä. Oikeasti se seksin harrastaminen on aika vähäistä useimmilla pareilla kun on työt, kodin kiireet ja pari pientä lasta hoidettavana.
Parikymppisenä ei haluta tavismiestä vaan semmoinen jännempi tyyppi jolla on uusi tyttöystävä muutaman kuukauden välein (siksi ne suhteet ei kestä kun samat suositut miehet kierrättää naisia). Sen tyypin kanssa pannaan kuin kanit, minkä todistaa tilastotkin joiden mukaan eniten seksiä harrastavat parikymppiset naisen.
Nelikymppisenä siitä ukosta sitten jo halutaan eroon kun on aikaa itselle taas. Mistä todisteena myös ne tilastot, naiset ottaa 70-80% avioeroista, yleisin syy kyllästyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua sitten että tavismiestä halutaan eniten sinä aikana elämästä kun on eniten kireitä ja vähiten aikaa harrastaa seksiä. Oikeasti se seksin harrastaminen on aika vähäistä useimmilla pareilla kun on työt, kodin kiireet ja pari pientä lasta hoidettavana.
Parikymppisenä ei haluta tavismiestä vaan semmoinen jännempi tyyppi jolla on uusi tyttöystävä muutaman kuukauden välein (siksi ne suhteet ei kestä kun samat suositut miehet kierrättää naisia). Sen tyypin kanssa pannaan kuin kanit, minkä todistaa tilastotkin joiden mukaan eniten seksiä harrastavat parikymppiset naisen.
Nelikymppisenä siitä ukosta sitten jo halutaan eroon kun on aikaa itselle taas. Mistä todisteena myös ne tilastot, naiset ottaa 70-80% avioeroista, yleisin syy kyllästyminen.
Ai niin, tämä kuvio. No eikös tuo ole loogista? Jos kerran itsellä on niin kiire, ettei ehdi tai jaksa harrastaa seksiä, niin silloin hankitaan sellainen suhde, jossa ei harrasteta seksiä. Eli jos tavismiehet ovat niitä, jotka sopivat seksittömään työntäyteiseen aikaan pyörittämään yhdessä arkea, niin sitten heidän aikansa on tuolloin. Seksiä sisältävät suhteet sitten niihin elämänvaiheisiin, kun itselläkin tekee mieli seksiä.
Olen itse työtön, joten minun ei ole tarvinnut tyytyä seksittömään tavismieheen - ja hyvä niin, koska tykkään itse seksistä sen verran, ettie tuollainen työlle omistautuminen ole oma juttuni. Seksitön tavismies olisi varmaan ihan painajaista... en itse jaksaisi pelkästään lautapelejä pelata ja kotitöitä tehdä suhteen sisältönä.
Hei tavismiehet! Jos koette tuon ongelmaksi, niin voisitteko te kenties olla vähän seksikkäämpiä ja seksuaalisempia, niin ehkä voisitte saada sellaisen naisen, joka haluaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ikinä käydä tuollaisia keskusteluja? Linkkaa yksikin ketju.
Suurin osa nuorista naisistahan ei halua lapsia. Etenkään tällä palstalla.
Mutta eikös tuo juuri ollut se pointti?
Ei haluta lapsia = ei haluta miestäkään.
Jos mieli muttuu lasten suhteen ja halutaan perhe melko pikaisesti, sitten halutaan mieskin.
Tämä. Jos tekee mieli makkaraa ei kannata koko sikaa ostaa riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, että eroon on syynä kyllästyminen? Tässä on viime päivinä pyörinyt pitkä ketju, jossa moni mies on kertonut, että he eivät suostu hoitamaan lapsia tai vaihtamaan lapsen vaippoja. Myöskin kotitöiden tekeminen jätetään mieluusti vaimon harteille. Pelkästään nuo ovat hyviä syitä eroon ja tuon myönnät sinä itsekin, kun sanot syynä naisella olevan "aikaa itselle". Eroa voi haluta myös mies, mutta laiskuuttaan he jättävät eron hakemisen vaimolle.
Iso osa naisista ei harrasta mitään irtosuhteilua eikä ihan kenen tahansa kanssa kiinnosta seurustella. Siinä menettää oman vapauden ja joka asian suhteen joutuu tekemään kompromisseja. Itsekin tapasin tulevan mieheni alle parikymppisenä ja olen moneen kertaan harmitellut, miksen tavannut häntä 5-10 vuotta myöhemmin. Olin suhteen alussa ihan keskenkasvuinen.
Itse ainakin seurustelen ihan ilman haaveita lisääntymisestä. 16 vuotta takana, 15 avoliitossa.