Jos munasoluun olisikin päässyt se viereinen siittiö
Kun munasolu hedelmöittyy, niin sen ympärillä on yleensä monta siittiötä ja niistä vain yksi pääsee sisään ja uusi ihmiselämä saa alkunsa.
Mitä luulet, entä jos sinut hedelmöittäneen siittiön sijasta sisään olisikin päässyt se vieruskaveri-siittiö, niin olisiko tällä henkilöllä sama tietoisuus kuin sinulla nyt, mutta eri kropassa vain?
Kommentit (48)
Mielenkiintoinen kysymys, munasolu olisi joka tapauksessa puoliksi minä. Paljonko se siittiö ratkaisi? Voisinko olla minä edelleen mutta eri sukupuolena?
Kysyt tosissasi että tiedänkö miten olisi käynyt? No huh huh ap. Anteeksi jos minulla ei ole hedelmöittymishetkeni täsmällistä siittiötietoisuutta nyt tässä takataskussa jaettavaksi.
Tai jos identtisten kaksosten munasolu ei olisi jakautunut, kumpi olisi täällä?
Jännäsiittiöt syrjäyttää kilttisiittiöt.
Munasoluhan pysyy samana, joten ainakin 50% olet sama ihminen. Ja ei ne siittiöidenkään geenit nyt kovin paljoa eroa toisistaan vaikka teoreettisesti sen viereisen geenit voi olla täysin eri. Ehkä suurin muutos mitä voisi tapahtua olisi sukupuolen muutos, mutta muuten tietoisuus ja kroppa olisivat aika pitkälti samat mitä nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kilttíksiä syntyy tavan takaa, kun se jännä jäi bailaamaan matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos identtisten kaksosten munasolu ei olisi jakautunut, kumpi olisi täällä?
Sitäpä ei muuten tiedä.
Oletteko sisarustenne kanssa samanlaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kilttíksiä syntyy tavan takaa, kun se jännä jäi bailaamaan matkalle.
Ja yleensä ne huomaa matkalla vasta siinä nielun kohdalla että heitä on kusetettu.
Jos nyt leikitellään sillä, että olisit kuitenkin syntynyt samana päivänä ja samaan kellonaikaan, niin silloinhan syntymähor oskooppisi näyttäisi samalta kuin nyt. Eli lähtökohdat ja elämänkulku muistuttaisivat toisiaan. Mitä on tietoisuus? Sitä eivät viisaammatkaan osaa sanoa.
Kyllä siitä viereisestä siimahännästä ois tullu naapurin Pena. Tai ainakin se oli naapurin Penalta.
Sama tietenkin, sillä ei sinun sieluasi ole kenellekään muulle varattu.
Vierailija kirjoitti:
Munasoluhan pysyy samana, joten ainakin 50% olet sama ihminen. Ja ei ne siittiöidenkään geenit nyt kovin paljoa eroa toisistaan vaikka teoreettisesti sen viereisen geenit voi olla täysin eri. Ehkä suurin muutos mitä voisi tapahtua olisi sukupuolen muutos, mutta muuten tietoisuus ja kroppa olisivat aika pitkälti samat mitä nytkin.
Päinvastoin. Eroja on aivan yhtä paljon kuin mitä on samojen vanhempien lasten välillä.
Mua joka tapauksessa ketuttaa ku siitä viereisestä siittiöstä ois varmaan tullu charmikas mies, jolta ei tussua puutu. Nyt sitte tuli 125kg painava ruma mätisäkki.
Ja vielä se naapurin sedän siittiö.
Nopein ja vahvin uimarihan siellä aina voittaa, ei tosin uskoisi kun peiliin katsoo ja osaa kanssakulkijoista. Jos nyt on paras mahdollinen tulos, niin minkälainen sitä olisi jos se hitain snorklaaja olisi jostain syystä päässyt ekana tunkeutumaan munasoluun. En ehkä halua tarkemmin miettiä lopputulosta.
Lapsi olisi varmasti tummaihoinen, koska sain silloin kahta miestä yhtäaikaa.
Sielua ei ole. Olisi aivan erilainen ihminen kuin minä.
ainakin siitä olisi puolet minua.
Tätä kysymystä ei liene kukaan tieteilijä kommentoinut että miten ihmisen yksilöys muodostuu? Onko siis kysymys esimerkiksi siitä että henkilö olisi jokatapauksessa sama jos saa alkunsa samasta munasolusta riippumatta siitä millä siittiöllä se on hedelmöitetty.