EN OLE KÄYNYT ULKONA, ASUN ETELÄ-SUOMESSA, ONKO MITÄÄN MAHDOLLISUUTTA TARJETA (V... mikä sana) ULKONA
Ajattelin, että menisin vikalla bussilla kauppaan ja kävelen kotiin, mutta hieman epäröin että pääsen hengissä takaisin. Miten on?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä kävelymatka? Tuolla on aivan törkeen kylmä, joten kauaa ei voi olla ulkona, ellei sinulla ole jotkut arktiset vaellusvarusteet.
3 km.
3 km on aika paljon.
Mutta kaipa sinä suomalaisen pärjäät. Ei-isämme ovat muuttaneet tänne huonommissa asumisolosuhteissa.
3 km suht reipasta vauhtia pitäis onnistua, mutta edellyttää sitä, että olet pukeutunut hyvin.
Svenskit sanoo: Det finns inga dåliga väder, bara däliga kläder. Elipukeudu säätilan mukaan, niin ei palele.
Vierailija kirjoitti:
3 km on aika paljon.
Mutta kaipa sinä suomalaisen pärjäät. Ei-isämme ovat muuttaneet tänne huonommissa asumisolosuhteissa.
Siis esi-isämme muuttivat tänne jo kauan sitten heikommissa asusteissa.
Se on geeneissä, että pärjää, ellei ole sairas tms.
Eihän siellä ole kai kuin päälle 20 astetta pakkasta.
Jos haluaa tarkentua tässä kelissä niin talvivaatteet on hyvä alku.
Toppatakki ja toppahousut, kaulahuivi, lakki, hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä kävelymatka? Tuolla on aivan törkeen kylmä, joten kauaa ei voi olla ulkona, ellei sinulla ole jotkut arktiset vaellusvarusteet.
Ei se niin pahalta tunnu, kun ei juuri tuule ja ilma on kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tarkentua tässä kelissä niin talvivaatteet on hyvä alku.
Ai niinku tsuumauksesta kiinni,tarkentuuko? Pakkasella ei kannata kuvailla kauaa.
Kyllä siellä tarkenee kun on jalat,kädet ja pää lämpimissä pukineissa.
En tiennytkään että Etelä-Suomessa on menty -40 asteen alapuolelle?
Laita kahdet housut päällekäin, pitkähihainen takin alle (ei hirveitä kerroksia muuten hikoilet) ja tuulta pitävä myssy ja hanskat. Sitten kävelet reippaasti. Liikunta lämmittää.
Hei ap, sana tarjeta on kyllä kamala. Se voisi olla tytön nimi😅 Tarjeta😅
Älypuhelin simahtaa tossa pakkasessa. Et voi maksaa bussilippua, katsoa google mapsia, soittaa äidille tai hätäkeskukseen etkä googlettaa miten kananmunia keitetään.
Trikoot tai pitkät kalsarit, päälle toppahousut. Pitkähihainen kerrastopaita, päälle villaa. Merinovillan ehkä paras materiaali, mutta mulla toimii tekninenkin kerrasto. Untuvatakki, jossa kunnollinen kaulus ja suojaava huppu. Joutsenen takeille lämmin suositus. Tuulenpitävä villapipo. Tarpeeksi tilavat talvikengät, joihin mahtuu tavallinen sukka ja villasukka. Lämpimät nahkarukkaset. Hyvin tarkenee, voi tulla jopa lämmin jos reippaasti kävelee.
Mä olen tänään käynyt vapaa-ehtoisesti kävelyllä. - 23,vajaa tunti. Aurinko paisteli, ei tuullut. Ihan hyvä kävelyilma.
Päällä villasilkkipitkikset, niiden päällä toiset housut ja toppahousut. Villainen aluspaita ja päällä toinen ohut villapaita. Pitkä untuvatakki. Kauluri. Villainen pipo, huppu päässä. Villasukat ja kengät. Sormikkaat ja niiden päällä lapaset.
Kovat pakkaset vaatii erilaisen pukeutumisen kuin esim. - 2. Esim. trikoopipo ei ole pakkashattu. Normaalit sormikkaat ei riitä.
Mä hain lapsen kävellen tarhasta, kun en viitsinyt autoa käynnistää pakkasen vuoksi. Piti jäädä vielä pulkkailemaankin matkalla, mutta lapselle tulikin nälkä matkalla, joten tultiin suoraan kotiin. Mun tuli vain hiki, kun lapsi istui pulkassa ja minä kiskoin ylämäkeä.