Onko kellään ollut patti alapäässä (bartholdin rauhanen)pidemmän aikaa turvoksissa?
Olisi kiva kuulla jos jollain muullakin. Itselläni patti (ilmeisesti tuo rauhanen) vasemmalta häpyhuulen limakalvoalueella lähellä emättimen aukkoa vain lievästi turvonnut kova pieni herne limakalvon alla syvemmällä. Tuntuu, kun sormella painelee. Ollut ehkä noin kuukauden. Ei vielä ainakaan arista tai ole kipeä, eikä muutenkaan mitään oireita, mätää tullut ym. Vain tuo kivuton pieni melko kova paukura. Onko muilla ollut vastaavaa tuolla lailla vähäoireisena ja kauemman aikaa? Lähtikö sitten itsekseen pois? Jotenkin inhottaa tuollainen alakerrassa olemassa ja toivon, että se lähtisi itsestään pois..
Kommentit (13)
Vastahan sä pari päivää sitten tätä jo kyselit. Mene nyt ihmeessä lääkäriin niin saat mielenrauhan.
On ollut. Välillä menee itsestään pois ja tulee taas takaisin. Joskus ärtyy niin että on sormen pään kokoinen. Puristan kuin finnin ja rauhoittuu siitä.
Kunpa tämänkin saisi jotenkin puristettua, mutta on siis siellä sisäpuolella limakalvon alueella lähellä emättimen aukkoa, limakalvon alla, kuin jokin imusolmuke tms. eikä siinä näy mitään reikää, eikä patti näy ulospäin ainoastaan tuntuu, kun sormella painaa sitä seinämän pintaa. Ei kait tällaista voi mitenkään puristaa?
Kuinka kauan teillä on nuo patit pysyneet?
Mulla on ollut vuosia rauhanen turvoksissa ja lopulta tulehtunut ja kipeytynyt niin, että pitänyt leikata. Kaksi kertaa leikattu. Kerran parikymppisenä ja nyt toisen kerran päälle nelikymppisenä. Ei siitä mitään haittaa ole niin kauan kun ei kipeydy ja sitten kun kipeytyy, niin se on kyllä niin kipeä, ettei pysty enää kävelemäänkään. Ikinä ne ei ole mulla itsestään mihinkään hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa tämänkin saisi jotenkin puristettua, mutta on siis siellä sisäpuolella limakalvon alueella lähellä emättimen aukkoa, limakalvon alla, kuin jokin imusolmuke tms. eikä siinä näy mitään reikää, eikä patti näy ulospäin ainoastaan tuntuu, kun sormella painaa sitä seinämän pintaa. Ei kait tällaista voi mitenkään puristaa?
No ei voi puristaa. Annat sen vaan olla, ettei tulehdu. Voithan käydä näyttämässä sen lääkärille, en tiedä saako jollain antibiootilla hoidettua pois.
Kiitos vastauksesta nro.7
Kiinnostaisi tietää vielä jos haluat vastata, että oliko sinulla se vuosia turvoksissa ollut siis ensin tuollainen pienempi tai lievästi turvonnut? Itselläni noin pienen herneen kokoinen tai ehkä vielä pienempi. Ja oliko kivuttomana, sekä muuten oireettomana tuon monta vuotta? Näytitkö sitä silloin lääkärille?
Kiitos jos viitsit vielä vastata :)
Nostan vielä jos 7 käyt täällä :)
Mut laitettiin 10v sitten jatkotutkimuksiin gyneltä. Ne ilmeni jonkinlaisiksi rasvakasvaimiksi, jotka sais pois vaan leikkaamalla. En ikinä menis leikkaukseen. Harmi, kun mulla oli tosi kivan näköinen alakerta, niin meni näistä pilalle, kun ovat ulkonevia ja niitä tuli alun jälkeen vaan lisää. Nyt on ihan täynnä niitä.
Voi, ei otan osaa nro. 10
Todella kurjaa! Itsekin ajattelen, etten kyllä ihan ensimmäisenä menisi leikattavaksi, kun olen lukenut, että siitä voi tulla monenlaisia haittoja. Patti toistaiseksi vielä niin pieni ja oireeton, että tuskin syytäkään leikata. Toivon sinulle voimia ja kunpa olisi jokin keino saada alapääsi ennalleen. Kiitos, kun jaoit kokemuksesi.
Saattaa kyllä olla myös pieni bartholdin kysta tuo minun
-Ap-