Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivisia työnhakutarinoita!

Vierailija
15.01.2021 |

Hei! Kaipaisin vähän tsemppiä ja jaksamista uuden työn etsintään, eikä internetin masentavat ulinat kaiken epätoivoisuudesta auta nyt yhtään.

Miten sinä löysit uuden työn? Oliko vaikeaa? Oletko tyytyväinen lähtöösi edellisestä paikasta? Mikä muuttui?

Itse sain potkut koronan takia monen vuoden jälkeen ja nyt etsinnässä jotain ihan uutta ja muuta kuin kaupanala. Pohjalla tradenomin koulutus, mitä paikkoja suosittelisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuinka positiivinen asia tämä on, mutta lähes aina työ on löytynyt suhteita hyödyntämällä. Ei kertaakaan työpaikkailmoitukseen vastaamalla. Tämä kahdesta toisiaan täydentävästä maisterintutkinnosta ja 15 vuoden työmarkkinoilla pyörimisestä huolimatta. Pitkäaikaistyöttömänä olen ollut kolmesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut teini-iän jälkeen kaikki työpaikkani ilman suhteita. Tai olen saanut kyllä määräaikaisen perään määräaikaisia yrityksen toisella osastolla, mutta muuten aina olen työni saanut työpaikkailmoituksiin vastaamalla. En ikinä soita tai muuten ole yhteydessä hakemiini paikkoihin oma-aloitteisesti (kerran soitin, eikä siitä ollut mitään hyötyä, en päässyt edes haastatteluun, joten totesin, etten pistä itseäni kokemaan sitä valtavaa stressiä mitä siitä syntyy). Olen vaihtanut työpaikkaa urani aikana usein. Opiskeluiden jälkeen (minäkin tradenomi) olen ollut 6 työpaikassa alle 10 vuodessa. Jokaisen vaihdon yhteydessä olen joutunut hakemaan uutta työtä pitkään. Osasta olen vaihtanut suoraan uuteen, osassa on välissä on ollut vähän aikaa työttömyyttä.

En itse ajattele työnhaun olevan mitenkään erityisen vaikeaa. Osaan sen kyllä, mutta se ei aina tarkoita, että saisin hakemani työpaikan. Ei läheskään aina. On isoilta osin kyse myös tuurista: ketä muita hakee, miten he onnistuu ja mitä rekrytoijat arvostaa, miten he "tulkitsevat" sinua ja miten kemiat natsaa. Eli voit tehdä kaiken kahdessa rekryssä ihan tismalleen samoin ja olla tismalleen yhtä hyvä hakija, mutta silti toista työtä et saa ja toisen saat. Ei se silti tarkoita, että olisit epäonnistunut. Tämän asian omaksumalla olen jaksanut hakea töitä kerta toisensa jälkeen. Tottakai silti joskus tulee seinä vastaan ja se fiilis, että en hae enää ikinä yhtäkään työpaikkaa. Mutta kyllä siitä sitten taas pääsee yli. Kannattaa olla hyvin viilattu pohja cv:lle, jota pystyt helposti muokkaamaan eri paikkoihin sopivaksi. Myös hakemukset kannattaa aina säästää ja ottaa uuteen hakemukseen pohjaksi se, joka eniten vastaa haettavaa työtä. Sitten lähteä muokkaamaan siitä. Näin ei aina tarvitse lähteä nollasta ja hakeminen on nopeampaa ja kevyempää.

Vierailija
4/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa kotona ja samalla katselin työpaikkoja. Parissa haastattelussa kävin, mutta en päässyt. Yhdessä paikassa kävin tekemässä muutaman viikon kesäsijaisuuden. Sitten huomio kiinnittyi yhteen paikkaan, vähän turhan kaukana (80km päässä), mutta joustavat työajat ja etätyömahdollisuus houkutti. Tein hakemuksen ihan viime tipassa toisen lapsen päiväuniaikaan, laitoin vielä vahingossa miehen puhelinnumeron siihen🙈 sitten menin haastatteluun ja sain paikan. Työkokemus, avoin asenne ja ilmeisesti myös tuo muutaman viikon työkokemus vähän saman suuntaisista hommista vakuutti ilmeisesti. Nyt olen tyytyväinen, vakituinen työ, etätöitä teen noin puolet ajasta joten pitkä välimatka ei haittaa, hommat on mielenkiintoisia ja työkaverit mukavia.

Vierailija
5/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole.

Vierailija
6/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole.

Höpö höpö