Karanteenit pitenevät mutaation takia
Britannian variantille altistuneiden karanteeni on normaalialtistuksessa 14vrk ja perhealtistuksissa 21vrk.
Tavalliselle koronalle altistuneiden karanteeni on normaalisti 10vrk ja perhealtistuksessa 14vrk.
https://yle.fi/uutiset/3-11738859
Kommentit (42)
Mä luin jostain ylen uutisesta, että koronasta on jo noin 4000 muunnosta. Miten ihmeessä sieltä nyt pystytään nostamaan esiin joku "brittimuunnos"? Nyt jauhetaan vuosi eteenpäin tällä ja sitten tulee vuoden lopulla "brasiliamuunnos" ja sillä vedetään jonkun aikaa jne., eikä meitä päästetä tästä pelleilystä ikinä pois. Mihin muuten se etelä-Afrikan muunnos hiipui? Eikö ollut tarpeeksi pelottava?
Eikö teistä ole kukaan vielä kuullut, että kyseistä koronatestiä ei ole tehty siihen tarkoitukseen mihin sitä nyt käytetään. Positiivinen testitulos ei kerro onko henkilö sairastunut vai ei.
Mä en tunne edelleenkään vielä yhtään koronaan sairastunutta. Taudinhan piti kaataa ihmisiä kulovalkean tavoin. Miksi kukaan ei ihmettele niitä kiinanasta julkaistuja kuvia ruumiskasoista ja täysistä sairaaloista ja urheiluhallisairaaloista enää. Ne oli ihan pelkkää lavastuasta ja pelottelua.
Mun mielestä nää hommat on aika läpinäkyviä ja ihmettelen miksi niitä ei suurempi yleisö epäile yhtään.
Milloin tämä tapahtui? Ennen joulua vai sen jälkeen?