Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää olla miinuskaloreita että laihtuu?

Vierailija
15.01.2021 |

Mun perus aineenvaihdunta on tyyliin 2500kcal.

Ja mulla on aktiivisuusrannekke käytössä. Sen mukaan kulutin eilen 2500kcal kun siivosin asunnon lattiasta kattoon. Normaalisti 900kcal on kulutus.

Syön 1600kcal päivässä, ei oo nälkä ollut niin ei tunnu missään. Mutta paino ei tipu. Aiemmin se tippui kun urheilua en harrastanut, nyt se stoppas.

Pitäskö syödä enemmän?

Ylipainoa vielä 25kg eli on sitä massaa ja massan heilutus vie energiaa aika paljon.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut miinuksilla? Voit kokeilla syödä pari päivää enemmän, jos olet jo pitkään ollut miinuksilla. Kauanko paino on junnannut paikoillaan?

Vierailija
2/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pitää syödä enemmän. N. 500 miinusta on hyvä, aktiivisempina päivinä se voi hyvin olla enemmänkin, laiskana päivänä vähemmän, kunhan viikkotasolla katsot että keskiarvo on sen 500. Laihduttaessa kyllä tulee välillä sellaisia jumitusaikoja, ettei paino muutu suuntaan tai toiseen, ja sitten se taas putoaakin ykskaks useita kiloja lyhyessä ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse syödä mitään. Vitamiini pillereitä naamaan ja vettä kyytipojaksi, rasva lähtee kun menet ketoosiin. Vähän jumppaa niin ei lihakset lähde.

Vierailija
4/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aktiivisuus rannekkeet on ihan höpö höpö, joten ainakin puolet kannattaa vähentää sen näyttämistä kaloreista. Kaloreita kannattaa vähentää asteittain pikku hiljaa sitä mukaan mitä painoa tippuu.

Vierailija
5/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet ollut miinuksilla? Voit kokeilla syödä pari päivää enemmän, jos olet jo pitkään ollut miinuksilla. Kauanko paino on junnannut paikoillaan?

Kaiken kaikkiaan vuoden, mutta pidän ns boostipäiviä parin vk välein, jolloin en ole miinuksella.

Nyt oon liikuntaa harrastanut kuukauden, 5krt vk ja kuntopyöräily joka päivä fyssarin neuvoilla.

Aktiivisuusrannekkeen päiväkirja neuvoi että pitäis syödä just ne mun liikkumat kalorit takasin

Mutta välillä kun tota liikunnan tuomaa kulutusta tulee ihan sikana niin pitäs syödä ihan sikana. Eikä mun mahaan mahdu enää sikana ruokaa..

Siks inhoon liikuntaa ku pitää syyä sen takia niin paljon 😭

Vierailija
6/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on 25kg ylimääräistä rasvaa niin se tekee 25 x 7700kcal/kg = 192500 kaloria ylimääräistä.

500kcal päivävajauksella sulla kestäisi 192500/500 = 385päivää tuon kalorimäärän polttamiseen.

Onnea yritykseen!

Vierailija
7/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse syödä mitään. Vitamiini pillereitä naamaan ja vettä kyytipojaksi, rasva lähtee kun menet ketoosiin. Vähän jumppaa niin ei lihakset lähde.

Tästä hauaisin kuulla lisää. Mitä suolisto tykkäsi kun ei saanut ollenkaan kiinteätä ruokaa ? Miten kauan kokeilu kesti ? Paljonko paino putosi ?

Vierailija
8/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitää syödä enemmän. N. 500 miinusta on hyvä, aktiivisempina päivinä se voi hyvin olla enemmänkin, laiskana päivänä vähemmän, kunhan viikkotasolla katsot että keskiarvo on sen 500. Laihduttaessa kyllä tulee välillä sellaisia jumitusaikoja, ettei paino muutu suuntaan tai toiseen, ja sitten se taas putoaakin ykskaks useita kiloja lyhyessä ajassa.

Okei.

Aina vaan sanotaan että "pitää syödä vähemmän ku kuluttaa" mutta kukaan ei koskaan sano kuinka paljon vähemmän!

Kiitos.

Vierailija
9/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sulla on 25kg ylimääräistä rasvaa niin se tekee 25 x 7700kcal/kg = 192500 kaloria ylimääräistä.

500kcal päivävajauksella sulla kestäisi 192500/500 = 385päivää tuon kalorimäärän polttamiseen.

Onnea yritykseen!

Yritykseen?

Kiitos, olen jo viime vuonna 20kg pudottanut, joten ei yritykseksi jää. Elämäntaparemontilla laihtuu.

Vierailija
10/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo aktiivisuus rannekkeet on ihan höpö höpö, joten ainakin puolet kannattaa vähentää sen näyttämistä kaloreista. Kaloreita kannattaa vähentää asteittain pikku hiljaa sitä mukaan mitä painoa tippuu.

No jännä että netin laskurit antaa samoja lukemia.

Vierailija
11/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta löytyy kyllä tietoa netistä, jos kiinnostaa.

Ps. ne on laskureita, jotka antaa viitearvoja. Tämä tulee esille myös jos viitsii vähän lukea.

Vierailija
12/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta löytyy kyllä tietoa netistä, jos kiinnostaa.

Ps. ne on laskureita, jotka antaa viitearvoja. Tämä tulee esille myös jos viitsii vähän lukea.

No eipä se laihduttamiseen niin paljon vaikuta, vaan mitä pistät suuhusi.

Vierailija
13/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Koska olet ap viimeksi tarkastanut perusaineen vaihduntasi? Jos olet jo pitkään syönyt 1600 elimistösi on jo tottunut vajeeseen, joten sinun pitää vielä vähentää tuosta.

Vierailija
14/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot laskenut kalorit väärin? Nykytutkimuksen mukaan laihduttamisen juju ei löydy kalorimääristä vaan siitä ravinnosta, jota syötät suolistobakteereillesi.

Vierailija
15/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan vuoden, mutta pidän ns boostipäiviä parin vk välein, jolloin en ole miinuksella.

Nyt oon liikuntaa harrastanut kuukauden, 5krt vk ja kuntopyöräily joka päivä fyssarin neuvoilla.

Aktiivisuusrannekkeen päiväkirja neuvoi että pitäis syödä just ne mun liikkumat kalorit takasin

Mutta välillä kun tota liikunnan tuomaa kulutusta tulee ihan sikana niin pitäs syödä ihan sikana. Eikä mun mahaan mahdu enää sikana ruokaa..

Mitä liikuntaa tuo 5 krt/vko on? Ja sen lisäksi vielä kuntopyöräily 7 krt/vko, vai? Kuinka kauan pyöräilet kerralla? Liikunta kuluttaa oikeasti aika vähän, niin siksi vähän mietityttää, miten voi tehdä niin tiukkaa syödä sen aiheuttama kalorivaje. Jos ranneke näyttää liian suurta kulutusta, kuten olen ymmärtänyt niiden joskus näyttävän, niin saatat syödä liikaa "korvauskaloreita"? Eli paljonko ja miten liikut päivässä ja mitä ranneke näyttää kulutukseksi?

Vierailija
16/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikuntaa tuo 5 krt/vko on? Ja sen lisäksi vielä kuntopyöräily 7 krt/vko, vai? Kuinka kauan pyöräilet kerralla? Liikunta kuluttaa oikeasti aika vähän, niin siksi vähän mietityttää, miten voi tehdä niin tiukkaa syödä sen aiheuttama kalorivaje. Jos ranneke näyttää liian suurta kulutusta, kuten olen ymmärtänyt niiden joskus näyttävän, niin saatat syödä liikaa "korvauskaloreita"? Eli paljonko ja miten liikut päivässä ja mitä ranneke näyttää kulutukseksi?

Olen muutamasti vain kokeillut syödä niitä "korvauskaloreita" en syö enää.

5krt vk teen vastuskumitreenin, jossa on 6 liikettä ja teen syhtä liikettä niin monta kertaa kuin jaksan x3 (ja osaa liikettä jaksan tehdä 10min)

Ja pyörällä poljen 30min

Vierailija
17/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oot laskenut kalorit väärin? Nykytutkimuksen mukaan laihduttamisen juju ei löydy kalorimääristä vaan siitä ravinnosta, jota syötät suolistobakteereillesi.

Syön 6krt vk kasvisruokaa ja vältän gluteenia ja 1krt viikossa vaaleeta lihaa.

Joten syön suht terveellisesti.

Vierailija
18/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutamasti vain kokeillut syödä niitä "korvauskaloreita" en syö enää.

5krt vk teen vastuskumitreenin, jossa on 6 liikettä ja teen syhtä liikettä niin monta kertaa kuin jaksan x3 (ja osaa liikettä jaksan tehdä 10min)

Ja pyörällä poljen 30min

Aa, ok, no sitten ei kyse ole siitä. Kuulostaa kyllä hyvältä ja monipuoliselta tuo liikuntasi. Itse olen laihdutellut pari vuotta jo ja on onnistunut todella hyvin. Nyt olen enemmänkin painonhallintamoodissa. Liikunta on mielestäni pitkäaikaisen onnistumisen ihan avaintekijä, mutta ei niinkään kulutuksen takia (vaikka auttaa kyllä viikonloppunamien sulattelussa), vaan enemmänkin energisen olon vuoksi. Ja varmaan vanhempana kroppa myös kiittää, jos on tullut liikuttua. :)

Vierailija
19/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Et voita tätä kamppailua, syöt ihan liikaa, oot laskenut kaikki ihan vääri . Joten pudota kaloreita vielä 509kcal.

Vierailija
20/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön 6krt vk kasvisruokaa ja vältän gluteenia ja 1krt viikossa vaaleeta lihaa.

Joten syön suht terveellisesti.

Mistä proteiini ja rasvat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan