Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko, kun 80-luvulla ei vaan käytetty pipoa, vaikka olisi mikä. IS juttu vuoden 1987 pakkasista, ja joku sanoo näin

Vierailija
15.01.2021 |

"Seisottiin steissillä taksijonossa yli tunti ja kovat jätkäthän ei silloin käyttänyt pipoa. Aamulla vessan peilissä näkyi kaksi vesipussia korvissa."

Omia muistojanne siitä, että pipoa ei vaan käytetty?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. En ole tyhmä. Käytin ja käytän edelleen pipoa pakkasella.

Vierailija
2/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitäviimeseen asti välteltiin. Itse annoin periksi -30 kohdalla. Oli pakko laittaa korvaläpät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, taisi olla sama vielä 90 luvun alussa. Nykyään pidetään pipoa 30 asteen helteellä

Vierailija
4/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 90-luvulla oli pidettävä takki auki, vaikka kuinka ois pakkanen paukkunut.

Vierailija
5/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetty ysärilläkään yläasteella.

Vierailija
6/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipa oli surkeimmilla luusereilla.

Vierailija
7/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ne kovat pakkaset. Minulla oli päässäni vain sellainen päälaelle asetettava pieni ja siro talvihattu. Korvat palelivat.

Vierailija
8/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetty pipoa, muttei staijattu taksijonossakaan. Steissillä venattiin sisällä, et hätäsemmät pääsee ekaks.

Vierailija
9/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-87 pakkaset kesti ja kesti ja kesti. Olin kasilla.

Nykyään käytän huppua. Pipoa en osaa vieläkään vaikka silloin oli kyllä pakko. N48

Vierailija
10/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetty pipoa. Eikä tiukkojen farkkujen alle mahtunut mitään pitkälahkeista. Olen Ylä-Savosta kotoisin, eli oli ihan kunnon pakkaset talvella. Monesti oli reidet niin jäässä, että tuntui että kuului sellainen klapse kun niitä paukutti yhteen. Tämä sieltä 70-80 lukujen vaihteesta.

Vierailija
11/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo oli niin nolo. Toiseksi nolointa oli ehkä se, jos rintaliivin olkain näkyi.

Oi aikoja oi tapoja 😂

Vierailija
12/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

94-95 muodissa oli hetken aikaa reisistä revityt farkut, myös talvella. Jos oli oikein kylmä, niin alle mustat pitkikset. Onneksi säärystimetkin olivat muotia silloin, antoivat vähän lämpöä pakkasilla. Jos halusi olla söpö niin korvaläpät, jos halusia olla "aikuismainen" niin panta. Pipoa ei missään nimessä, ne oli pikkulapsille ja mummoille.

-ysäriteini Turun seudulta

Vierailija
13/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella, kun oli nuo pakkaset. Ei ollut pipoa, mutta sellainen tuubikypärähuppu, joka jätti tupeeratun etuheitto-otsiksen vapaaksi.

Vierailija
14/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno edelleen. Eilen -29 mittarissa ja teinit kulki avopäin, ilman hanskoja nilkat tennareissa paljaana vilkkuen. Takit tietysti reuhotti avoimina.

Vierailija
15/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1995 meillä oli ala-asteella talvisin pipopakko kun kovimmat jätkät (minä mukaan lukien) ei muuten pipoa käyttäneet.

Vierailija
16/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ala- ja muistaakseni myös yläasteella (siellä olin jo 90-luvun puolella) pipopakko.

Vierailija
17/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on nilkat paljaana.

Vierailija
18/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meno edelleen. Eilen -29 mittarissa ja teinit kulki avopäin, ilman hanskoja nilkat tennareissa paljaana vilkkuen. Takit tietysti reuhotti avoimina.

Ja tämän hetkenkin teinit luulee, että heidän muoti on jotain uutta ja ainutkertaista. Aika harva niistä kuitenkaan pahasti paleltuu, että jouduttaisiin edes korvia,  sormia tai varpaita amputoimaan tms. 

Vierailija
19/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini (tytär) ja kaverinsa pukeutuvat kyllä ihan lämpimästi, kaikilla on paksut toppatakit, jalassa Uggit, isot kaulahuivit ja tupsupipot. Tytär tykkää lapasista, joululahjaksi sai mummilta ihanat paksut villalapaset, joita pitää aina.

Vierailija
20/42 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kasarilla oli muotia sellaset irralliset neulehuput, muistaako kukaan? Multa löytyy uksi vielä kaapin perukoilta odottamassa muotiintuloa...😁 Ja muistan kyllä, että pipo oli niin nolo, mutta muistan myös noi superpakkaset ja kuinka silmäripset jääty lyhyellä koulumatkalla - kai mulla silloin edes jotain oli päässä....🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän