Olen lopun kyllästynyt koronatilanteeseen
Olen ollut etäopiskelussa viime maaliskuusta. Olen yh, viime kevään ja kesän lapsi oli kotihoidossa. Silloin pystyimme pitämään yhteyttä isovanhempiin ja etäopiskelevaan siskooni.
Syksyn lapsi oli päiväkodissa. Minulla ei silloin ollut muuta lähikontakteja ihmisiin kuin omaan lapseen. Kaikki ystävätkin etätöissä, kukaan ei uskalla tavata. Sanon suoraan, että oli aika kurjaa.
Nyt jouluna odotimme 2 viikkoa, että voimme taas tavata isovanhempia. Nyt mietin, että pitäisi taas viedä lapsi päiväkotiin. Mutta sitten olen taas kuukausikaupalla yksin lapsen kanssa. Minnekään ei voi mennä, mitään ei voi tehdä, kun kaikki muu paitsi kaupat on kiinni. Enkä lasta halua viedä kauppaan, kun nuoleskelee ja koskettelee kaikki paikat vaikka on jo 5v.
Nytkin pulkkamäessä alkoi heti lappaa lunta suuhun vaikka etukäteen sanoin, että sitä lunta ei saa syödä.
Haluaisin elää normaalia elämää. En jaksa enää päiväkotiin mennessä pukea jotain naamaria. Enkä stressata, että lapsi aivasti, voiko viedä päiväkotiin vai ei, onko nyt tulossa sairaaksi vai ei.
Päiväkodissa oli syksyllä koronatartuntoja. Tosin ei lapsen ryhmässä.
Mietityttää myös, mitä jos saan Koronan? Mihin lapsi joutuu? Jos Koronan saisin, niin oikeastaan ainoa väylä olisi se päiväkoti, kosta tartunta tulisi.
Voisiko hallitus nyt hoitaa ne rokotukset, että päästäisiin normaaliin elämään?
Kommentit (60)
En ymmärrä ihmisiä jotka valittavat kuten ap. Ihan oma valinta. Onhan kauppojen lisäksi esim. kahvilat, ravintolat, kuntosalit, laskettelukeskukset jne. auki. Täysin normaalisti meidän perhe opiskelee, käy töissä, harrastaa ja näkee sukulaisia ja ystäviä. Maskia ei käytä kukaan. Turvavälit muihin ihmisiin pidetään toki, muuten koronahössötystä ei edes pohdita.
Siinähän eristäydyt kotiisi jos haluat. Meillä ei kukaan tahdo sitä.
Jos sukulaiset eivät halua tavata sisätiloissa, käykö heille sen sijaan ulkoilu, lenkki, luontopolku tai leikkipuisto? Itse käyn normaalisti kuntosalilla, kaupassa tai kauppakeskuksessa. Maski on päällä, vaikka en erityisemmin usko sen estävän tartuntoja montaa.
Jos kukaan muu ei lähde kanssasi, kåäykää kahvilassa lapsen kanssa silloin tällöin. Laita lapsi päiväkotiin, että voit opiskella rauhassa, tapaa sukulaisia ulkona ja aloita lapselle vaikka jokin harrastus. Alakulo ja uupumus on sellaisia, etyä ne eivät välttämättä lähde koronatilanteen parantuessa pois. Ne voivat jäädä päälle. Aseta mielenterveytesi etusijalle ja tee valintoja sen pohjalta. Älä mieti, miten muut tekevät.
"Tunnen koronaan sairastuneen. Ei tämä mikään keksitty juttu ole tämä sairaus.
Muualla en käytä maskia, kun mikään paikka ei ole auki. Ruoat tilaan noutotoimitukdena."
Juuri näin. Minäkin tunnen ja tunsin useamman sairastuneen ja 2 tuttuani on jo kuollut tautiin. Mutta ei siinä mitään. Jos on jonkun mielestä hallituksen harhaa - uskokoon siihen. Itse käytän maskia ja etävälejä niin kauan kunnes on rokote perziessä! Olen 52 vuotias ja ikäisiäni tunnen 2 jotka olivat sairaalassa hapettamassa itseään. Ja kun en edes montaa tuttavaa omista, niin pidän tuota määrää aika suurena. Just oli tieto iltiksessä täs viikko abaut taaksepäin, että 50-60 kesäisistä noin 10 prosenttia joutuu sairaalahoitoon eli yksi kymmenestä!!! Se on aika paljon tämmöisestä haamutaudista....
Köki siellä kotona sitten jos on noin vaikeaa. Me lähdetään lasten kanssa kaupungille kun pääsevät koulusta, onhan siellä monikin paikka auki.
https://www.verkkouutiset.fi/nukutamme-sinut-2-3-viikoksi-tai-ehka-pite…
Mistään en mitään sano mutta tuossa vähän ajateltavaa niille väheksyjille. En ota kantaa siis mihinkään ja kuten sanoin, itse maskeilen ja turvaväleilen siihen asti kunnen piikitävät. Ei nuo välit ja maskit minun elämääni niin paljon haittaa ja onko niistä hyötyä? En tiedä mutta ei ole haittaakaan.
Ihmiset unohtaa täysin sen, että useina vuosina sairaalat ovat olleet aivan täysiä influenssapotilaiden takia. Siitä on tehty pieni uutinen lehteen, joka ei ole kiinnostanut ketään.
Nyt KAIKKI on muka koronaa...
Herätkää jo!
On maailmassa muitakin sairauksia, joihin kuolee paljon enemmän porukkaa.
Mut eihän aivopesty kansalainen kykene tätä tajuamaan enää.
Vaikka on tiedossa, että vaikka ihminen kuolisi sydäriin, mutta sen epäluotettava PCR-testi näyttää positiivista, niin se kuolema merkitään koronakuolemaksi. 🙄
Ymmärrättekö, miten tuolla tavoin tilastoja vääristellään?
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkouutiset.fi/nukutamme-sinut-2-3-viikoksi-tai-ehka-pite…
Mistään en mitään sano mutta tuossa vähän ajateltavaa niille väheksyjille. En ota kantaa siis mihinkään ja kuten sanoin, itse maskeilen ja turvaväleilen siihen asti kunnen piikitävät. Ei nuo välit ja maskit minun elämääni niin paljon haittaa ja onko niistä hyötyä? En tiedä mutta ei ole haittaakaan.
Maskeista on todella paljon haittaa! Ne haittaavat sydänterveyttä, hermoston toimintaa, aivojen toimintaa.. aiheuttavat hengitystieongelmia, iho-ongelmia, väsymystä, silmäongelmia, ja jopa aivovaurioita. Varsinkin lasten aivot ovat todella herkät, eikä heille saisi missään nimessä laittaa maskia.
Tunnistan ap:n aloituksen. Itsekin kahden lapsen yh ja kulunut vuosi on ollut todella raskas. Olemme aiemmin olleet terveitä, mutta nyt on koko ajan saanut pelätä oman ja lasten terveyden puolesta. Koululaisen etäopetus oli aivan kamalaa aikaa, kun hän tarvitsi niin paljon apua ja etäopetusta oli se pari tuntia per päivä. Muuten piti tehdä itsenäisesti.
Olen myös huomannut, että ydinnperheelliset ystävät ja tuttavat ovat kääntyneet sisäänpäin. Ei pidetä yhteyttä eikä ehdoteta mitään. Tai sanotaan, että kiva idea, palataan myöhemmin asiaan. Aluksi olin aktiivisempi, mutta nyt on tullut selväksi, että jokainen viettää aikaa pelkästään oman perhekunnan sisällä. Sukulaiset asuvat kauempana enkä heitäkään tässä ole tavannut, koska matkustamista ei suositella. Olenkin miettinyt tässä, että miksi noudattaisin itsekään enää tätä suositusta, koska ei tämä minun eristäytymiseni ole tilannetta muuttanut mihinkään.
Harrastukset ovat olleet kohta vuoden enemmän ja vähemmän tauolla. Aiemmin oma aikani oli eräs jumppa kerran viikossa, mutta sekin on taas tauolla. Tokihan voi kotijumpata, mutta se ei ole sama asia. Ryhmäliikunta on minulle muutakin kuin pelkkä fyysinen suoritus. Säät ovat olleet pääasiassa todella huonoja, joten ulkoilukaan ei ole ollut mitenkään kiinnostavaa. Onneksi nyt on lunta ja aurinkokin paistaa.
Tässä on vuosi mennyt erinäisten rajoitusten ja niiden säätämisen kanssa. Varasin loppusyksystä matkan tämän vuoden kesälle. Ajattelin, että kyllä tämä tilanne nyt siihen mennessä rauhoittuu. Nyt näyttää siltä, ettei mitään valoa ole tunnelin päässä. Rokotukset takkuaa, eikä niistä välttämättä ole mitään hyötyä, kun virus muuttuu. Eri maissa aletaan taas sulkemaan yhteiskuntaa ja myös Suomessa aletaan taas kiristämään rajoituksia.
Täällä myös yksi ihan kypsä koronaan. En vähättele tautia ja tiedän sen olevan jostain syystä jopa nuorille perusterveille vaarallinen. Eikä sitä tiedetä vielä miksi. Mutta kyllä tämä tilanne kohtuuttomalta tuntuu. Itse olen osalomautettuna ja mieheni matkailuun ja tapahtumiin nojaava yritys on konkurssissa about kahden viikon päästä. Kaiken murheen lisäksi aikuinen 21 v lapseni sairastui koronaan. Olin ihan kauhuissani, että tämäkin vielä. Hän "selvisi" siitä muutaman päivän oireilulla, edes kuume ei noussut. Nyt niille jotka nyt sanovat, etten tiedä mitä jälkiseurauksia siitä tulee, olen ollut poikani kanssa jopa ensiavussa aikoinaan kausiflunssan takia. Nuori poika oli niin kipeä, ettei noussut sängystä viikkoihin. Vatsatautikin on pakottanut petiin pariksi viikoksi pahimmillaan. Eiköhän näistä jos jostain olisi jäänyt jälkiseurauksia.
Jos tämä tilanne jatkuu vielä pitkään, konkurssien ja yleisen pahoinvoinnin määrä tulee olemaan ennennäkemätön.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta stressaaminen. Mitä hyötyä siitä on?
Kai sulla nyt on edes 1 fiksu kaveri, joka tajuaa ettei tarvi eristäytyä? Näette hänen kanssa.
Tää "koronatilanne" on pitkälti median luoma illuusio. Suuri puhallus.
Voit rentoutua. Ei sun tarvi laittaa maskia.
Voit hengittää ihan normaalisti.Koita vapautua pelosta, minkä media ja päättäjät ovat luoneet.
Tsemppiä.
Ihan tosissasiko tällaista plörinää kirjoittelet?? Että koko korona on median luoma illuusio ja suuri puhallus? Ja yhtä harhaiset vielä innoissaan peukuttavat. Kannattaisi tosissaan ottaa ne lääkkeet, kun jätät ottamatta ne eivät auta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu oudolta ajatella että joidenkin elämä on koronan takia tuollaista...
Kun me taas eletään normaalisti, nähdään sukulaisia ja ystäviä, kyläillään puolin ja toisin. Lapset koulussa ja päiväkodissa, vanhemmat käy töissä jne.
Aika monen on, kun yritetään rajoittaa tapaamisia, menoja jne. Meillä lapsi käy koulua, mies työpaikalla (pieni työyhteisö), mä olen tehnyt etätöitä kohta vuoden. Tänä aikana olen tavannut työkaveria "livenä" alle 10 kertaa. Missään ei vierailla puolin eikä toisin. Kesällä tavattiin tuttuja ulkona, mutta ei näin talvella.
Juuri teidänlaisten takia mm. lasten ja nuorten harrastukset, sekä liikuntapaikat pidetään kiinni, koska rajoituksia pitää jatkaa kun tartuntamäärät ovat vakiintuneet liian korkealle tasolle. Kyllähän ne ovat korkealla tasolla, kun toiset ei välitä yhtään, eikä rajoita omaa käyttäytymistään. Lisäksi rajat vuotavat kuin seula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta oostressaaminen. Mitä hyötyä siitä on?
Kai sulla nyt on edes 1 fiksu kaveri, joka tajuaa ettei tarvi eristäytyä? Näette hänen kanssa.
Tää "koronatilanne" on pitkälti median luoma illuusio. Suuri puhallus.
Voit rentoutua. Ei sun tarvi laittaa maskia.
Voit hengittää ihan normaalisti.Koita vapautua pelosta, minkä media ja päättäjät ovat luoneet.
Tsemppiä.
Ihan tosissasiko tällaista plörinää kirjoittelet?? Että koko korona on median luoma illuusio ja suuri puhallus? Ja yhtä harhaiset vielä innoissaan peukuttavat. Kannattaisi tosissaan ottaa ne lääkkeet, kun jätät ottamatta ne eivät auta.
Etkö ymmärrä, että sä se harhainen pelkopotilas olet?! Sulje uutiset hetkeksi ja vaikka koko tv. Hengitä ilman maskia raikasta ilmaa. Ehkä sunkin aivot alkaa vielä uudestaan toimimaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu oudolta ajatella että joidenkin elämä on koronan takia tuollaista...
Kun me taas eletään normaalisti, nähdään sukulaisia ja ystäviä, kyläillään puolin ja toisin. Lapset koulussa ja päiväkodissa, vanhemmat käy töissä jne.Aika monen on, kun yritetään rajoittaa tapaamisia, menoja jne. Meillä lapsi käy koulua, mies työpaikalla (pieni työyhteisö), mä olen tehnyt etätöitä kohta vuoden. Tänä aikana olen tavannut työkaveria "livenä" alle 10 kertaa. Missään ei vierailla puolin eikä toisin. Kesällä tavattiin tuttuja ulkona, mutta ei näin talvella.
Juuri teidänlaisten takia mm. lasten ja nuorten harrastukset, sekä liikuntapaikat pidetään kiinni, koska rajoituksia pitää jatkaa kun tartuntamäärät ovat vakiintuneet liian korkealle tasolle. Kyllähän ne ovat korkealla tasolla, kun toiset ei välitä yhtään, eikä rajoita omaa käyttäytymistään. Lisäksi rajat vuotavat kuin seula.
Ehkä sullakin vielä elämä voittaa joku päivä! Valoa sinne tunneliin!
On aika hölmöä ehdottaa selkeästi koronaa pelkäävälle olla käyttämättä maskia. Sehän se vasta auttaakin!
No, asiaan. Täällä jo ehdotettiinkin, että voisiko ulkona nähdä. Oletko tätä ehdottanut kenellekään? Tai maskit päässä sisällä? Tai miksei vaikka maskit päässä ulkona? Toki maski ei auta, jos pelätään, että virus tarttuu lapselta, joka varmaankaan ei maskia osaa käyttää turvallisesti. Ulkona on helppo pitää turvavälit ja voi tehdä kaikenlaista: käydä kävelyllä, leikkipuistossa, pulkkamäessä, lumileikeissä, luistelemassa. Esimerkiksi.
Onpas kurjaa. Näin erilaisissa tilanteissa elämme tällä hetkellä.
Minä olen koko ajan tehnyt töitä yrityksessäni ja työn parissa tapaan päivittäin muutaman asiakkaan, toisen yrittäjän kanssa syömme lounasta tai kahvittelemme joka päivä. Kotona kaverina on mies, lapset kumppaneineen käyvät parin viikon välein. Tapaan myös siskoani puolisoineen ja oikeastaan kaikkia ystäviä ihan normaalisti. Käyn joogassa (8-9 ryhmä), hiihtämässä, kävelyllä, normaalisti kaupoissa, syömässä, kahviloissa. En juurikaan huomaa eroa normaaliin. Mutta olen todella pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka tästä oudosta tilanteesta kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi ihan kypsä koronaan. En vähättele tautia ja tiedän sen olevan jostain syystä jopa nuorille perusterveille vaarallinen. Eikä sitä tiedetä vielä miksi. Mutta kyllä tämä tilanne kohtuuttomalta tuntuu. Itse olen osalomautettuna ja mieheni matkailuun ja tapahtumiin nojaava yritys on konkurssissa about kahden viikon päästä. Kaiken murheen lisäksi aikuinen 21 v lapseni sairastui koronaan. Olin ihan kauhuissani, että tämäkin vielä. Hän "selvisi" siitä muutaman päivän oireilulla, edes kuume ei noussut. Nyt niille jotka nyt sanovat, etten tiedä mitä jälkiseurauksia siitä tulee, olen ollut poikani kanssa jopa ensiavussa aikoinaan kausiflunssan takia. Nuori poika oli niin kipeä, ettei noussut sängystä viikkoihin. Vatsatautikin on pakottanut petiin pariksi viikoksi pahimmillaan. Eiköhän näistä jos jostain olisi jäänyt jälkiseurauksia.
Jos tämä tilanne jatkuu vielä pitkään, konkurssien ja yleisen pahoinvoinnin määrä tulee olemaan ennennäkemätön.
Se on sitä jo nyt. Suomi on ottanut velkaa jo 30 miljardia, siis normaalin velan lisäksi. Kohta alkaa konkurssiaalto, ihmisiltä menee kodit alta. On tulossa jotain paljon pahempaa kuin 80-90 lukujen taitteen lama. Ja miksi? Sitä sopii miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt KAIKKI on muka koronaa...
Herätkää jo!
On maailmassa muitakin sairauksia, joihin kuolee paljon enemmän porukkaa.
Mut eihän aivopesty kansalainen kykene tätä tajuamaan enää.
Vaikka on tiedossa, että vaikka ihminen kuolisi sydäriin, mutta sen epäluotettava PCR-testi näyttää positiivista, niin se kuolema merkitään koronakuolemaksi. 🙄
Ymmärrättekö, miten tuolla tavoin tilastoja vääristellään?
PCR-testi ei ole epäluotettava, vaikka te denialistit tykkäätte tätä harhakäsitystä miten levittää, vaikka oikeasti te ette vain ymmärrä täysin, minkälainen PCR-testi on ja kuinka se toimii. Koronasta tiedetään sen verran, että se lisää sydän- ja aivotapahtumia ja näin ollen myötävaikuttaa kuolemiin.
Ikävä kyllä normaaliin elämään ei päästy, koska kaikki eivät ottaneet rokotetta.
Teki hallitus niin tai näin, niin aina joku ruikuttaa. Lisää rajoituksia = ulistaan että oikeuksia poljetaan yhy yhy. Maskisuositus = oikeuksia poljetaan ja sairastutetaan ihmisiä maskeilla. Ei rajoituksia = hallitus ei välitä ja vaarantaa kansalaiset. Lisäksi ei ole täysin hallituksen käsissä, kuinka yksilöt toimivat. On paljon ihmisiä jotka elävät kuten ennenkin: pitävät isoja bileitä, ravaavat baarissa, harrastavat kuten ennenkin, häiriköivät maskin käyttäjiä ja jotkut levittävät haitallista rokotevastaista propagandaa netissä ja pahimmat hörhöt kieltävät koko viruksen. Näiden yksilöiden käytös ei ole hallituksen käsissä.