Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopun kyllästynyt koronatilanteeseen

Vierailija
15.01.2021 |

Olen ollut etäopiskelussa viime maaliskuusta. Olen yh, viime kevään ja kesän lapsi oli kotihoidossa. Silloin pystyimme pitämään yhteyttä isovanhempiin ja etäopiskelevaan siskooni.

Syksyn lapsi oli päiväkodissa. Minulla ei silloin ollut muuta lähikontakteja ihmisiin kuin omaan lapseen. Kaikki ystävätkin etätöissä, kukaan ei uskalla tavata. Sanon suoraan, että oli aika kurjaa.

Nyt jouluna odotimme 2 viikkoa, että voimme taas tavata isovanhempia. Nyt mietin, että pitäisi taas viedä lapsi päiväkotiin. Mutta sitten olen taas kuukausikaupalla yksin lapsen kanssa. Minnekään ei voi mennä, mitään ei voi tehdä, kun kaikki muu paitsi kaupat on kiinni. Enkä lasta halua viedä kauppaan, kun nuoleskelee ja koskettelee kaikki paikat vaikka on jo 5v.

Nytkin pulkkamäessä alkoi heti lappaa lunta suuhun vaikka etukäteen sanoin, että sitä lunta ei saa syödä.

Haluaisin elää normaalia elämää. En jaksa enää päiväkotiin mennessä pukea jotain naamaria. Enkä stressata, että lapsi aivasti, voiko viedä päiväkotiin vai ei, onko nyt tulossa sairaaksi vai ei.

Päiväkodissa oli syksyllä koronatartuntoja. Tosin ei lapsen ryhmässä.

Mietityttää myös, mitä jos saan Koronan? Mihin lapsi joutuu? Jos Koronan saisin, niin oikeastaan ainoa väylä olisi se päiväkoti, kosta tartunta tulisi.

Voisiko hallitus nyt hoitaa ne rokotukset, että päästäisiin normaaliin elämään?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää illuusio ja pelko, mikä on luotu, tähtää juurikin siihen, että ihmiset rynnisivät ottamaan rokotteet. Älkää tehkää niin. Pelaatte juuri heidän pussiin silloin. Siihen koko tämä "pandemia"- teatteri on koko ajan tähdännytkin. !!

Kaltaistesi ihmisten takia tämä pandemia jatkuu kauan. Uskotaan huuhaa-sivustoihin mieluummin kuin tieteeseen. Ainoa keino lopettaa rajoitukset ja päästä takaisin normaaliin elämään on se, että suurin osa ihmisistä ottaa rokotteen.

Salaliittoihin uskovien propagandalla on sekin kyseenalainen puoli, että jotkut voivat sen takia kuolla tähän tautiin kun eivät ota rokotetta.

Vierailija
22/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta, että olin jossain ison ravintolan tai kaupan tapaisessa paikassa, jossa oli valtavasti iloisia ihmisiä ja kellään ei ollut maskia, ei itsellänikään! Hämmästelin sitä ääneen, mutta en oikein tiennyt, oliko korona ohi vai eikö sitä ikinä ollut ollutkaan. Mutta se helpotuksen, ilon ja keveyden tunne, mikä siitä tuli, ja jäi vielä herättyä jonnekin alitajuntaan...

Ap, kuulostaa vähän siltä, että eristäydytte lapsesi kanssa ihan turhan paljon. Viikonloppuna menette jonnekin pulkkamäkeen ja rohkeasti alat juttusille muiden vanhempien kanssa. Tartuntariski on ulkona ihan olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta stressaaminen. Mitä hyötyä siitä on?

Kai sulla nyt on edes 1 fiksu kaveri, joka tajuaa ettei tarvi eristäytyä? Näette hänen kanssa.

Tää "koronatilanne" on pitkälti median luoma illuusio. Suuri puhallus.

Voit rentoutua. Ei sun tarvi laittaa maskia.

Voit hengittää ihan normaalisti.

Koita vapautua pelosta, minkä media ja päättäjät ovat luoneet.

Tsemppiä.

Kyllä siellä päiväkodissa on pakko pitää maskia, kun tuo ja vie lasta.

Tunnen koronaan sairastuneen. Ei tämä mikään keksitty juttu ole tämä sairaus.

Muualla en käytä maskia, kun mikään paikka ei ole auki. Ruoat tilaan noutotoimitukdena.

Ei ole pakko pitää maskia kun vie lasta päiväkotiin, sitä suositellaan käytettäväksi. Mitä jos et käytä, sanovatko ettet saa tuoda lasta?

Alkusyksystä ei ollutkaan. Sitten päiväkotiin tuli niitä tartuntoja. Nyt kaikilla aikuisilla maski.

Vierailija
24/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viime yönä unta, että olin jossain ison ravintolan tai kaupan tapaisessa paikassa, jossa oli valtavasti iloisia ihmisiä ja kellään ei ollut maskia, ei itsellänikään! Hämmästelin sitä ääneen, mutta en oikein tiennyt, oliko korona ohi vai eikö sitä ikinä ollut ollutkaan. Mutta se helpotuksen, ilon ja keveyden tunne, mikä siitä tuli, ja jäi vielä herättyä jonnekin alitajuntaan...

Ap, kuulostaa vähän siltä, että eristäydytte lapsesi kanssa ihan turhan paljon. Viikonloppuna menette jonnekin pulkkamäkeen ja rohkeasti alat juttusille muiden vanhempien kanssa. Tartuntariski on ulkona ihan olematon.

Siis ollaan me ulkona käyty, koko ajan. Leikkipuistossa, metsässä, nyt pulkkamäessä. Mutta ei noissa juuri ketään näy. Pulkkamäessäkin olin eilen ainut aikuinen. Eikä täällä kukaan tule leikkipuistossa juttelemaan.

Oli loppusyksystäkin niin huonot ilmat, että siellä vesisateessa me oltiin yleensä ne ainoat ihmiset leikkipuistossa.

En mä voi väkisin nähdä lapsen isovanhempia tai ystäviäni, jos he ei Koronan vuoksi halua. Nyt siis ollaan joululomalla isovanhempia nähty.

Nyt on kaikki teatterit ym paikat kiinni, jossa normaalisti käytäisiin,

Vierailija
25/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta stressaaminen. Mitä hyötyä siitä on?

Kai sulla nyt on edes 1 fiksu kaveri, joka tajuaa ettei tarvi eristäytyä? Näette hänen kanssa.

Tää "koronatilanne" on pitkälti median luoma illuusio. Suuri puhallus.

Voit rentoutua. Ei sun tarvi laittaa maskia.

Voit hengittää ihan normaalisti.

Koita vapautua pelosta, minkä media ja päättäjät ovat luoneet.

Tsemppiä.

Kyllä siellä päiväkodissa on pakko pitää maskia, kun tuo ja vie lasta.

Tunnen koronaan sairastuneen. Ei tämä mikään keksitty juttu ole tämä sairaus.

Muualla en käytä maskia, kun mikään paikka ei ole auki. Ruoat tilaan noutotoimitukdena.

Ei ole pakko pitää maskia kun vie lasta päiväkotiin, sitä suositellaan käytettäväksi. Mitä jos et käytä, sanovatko ettet saa tuoda lasta?

Alkusyksystä ei ollutkaan. Sitten päiväkotiin tuli niitä tartuntoja. Nyt kaikilla aikuisilla maski.

Niin on täälläkin päiväkodin työntekijöillä maskit. Mutta eivät he voi vanhempia niitä pakottaa käyttämään, en itse ainakaan käytä lasta viedessä. Jotkut vanhemmat käyttää, varmaan suurin osa.

Vierailija
26/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat enemmän siltä että olet kyllästynyt kersaasi.

Vierailija
27/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusia ystäviä. :) Sellaisista, jotka eivät elä elämäänsä pelossa. Kyllä niitä löytyy.

Laita vaikka MLL:n palstalle ilmoitus. Itse löysin sieltä ystävän.

Vierailija
28/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa EU-maassa jossa koronatilanne on tilastollisesti paljon pahempi. Silti, elämä on suhteellisen normaalia ja ihmiset ei käytä maskeja. Tunnen lähipiiristä muutaman Koronan sairastaneen ja kaikki ovat hengissä. Tunnen ihmisiä joiden saman katon alla asunut puoliso sairasti Koronan ja puoliso ei sitä saanut vaikka mitään varotoimenpiteitä ei noudatettu.

Teet itse omasta elämästäsi tarpeettoman vaikeaa. Ainoa käytännön varotoimenpide mitä itse noudatan on se etten tapaa vanhoja ihmisiä. Itse pidän lähinnä ajankysymyksenä milloin saan Koronan. Suomessa on todella erikoinen paniikin lietsonta päällä ja ihmiset tälläkin palstalla ihan eri tavalla hysteerisiä kuin asuinmaassani.

Vierailija
29/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Vapautan lapsen nyt harrastamaan, yksityinen halli niin treenit pyörii suosituksista huolimatta. Koska koulujen etäopetusta ei otettu käyttöön myös peruskoulussa. Lapseni jo amiksesta on ollut etänä joulukuusta. Arvioin, että mielenterveydenkannalta on tärkeää osallistua edes harrastustoimintaan. Ihan sama tarttuuko tauti. Tämä oli nyt tässä meidän perheen osalta.

Vierailija
30/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää illuusio ja pelko, mikä on luotu, tähtää juurikin siihen, että ihmiset rynnisivät ottamaan rokotteet. Älkää tehkää niin. Pelaatte juuri heidän pussiin silloin. Siihen koko tämä "pandemia"- teatteri on koko ajan tähdännytkin. !!

Kaltaistesi ihmisten takia tämä pandemia jatkuu kauan. Uskotaan huuhaa-sivustoihin mieluummin kuin tieteeseen. Ainoa keino lopettaa rajoitukset ja päästä takaisin normaaliin elämään on se, että suurin osa ihmisistä ottaa rokotteen.

Salaliittoihin uskovien propagandalla on sekin kyseenalainen puoli, että jotkut voivat sen takia kuolla tähän tautiin kun eivät ota rokotetta.

Urpo... Mene vaan ottamaan rokote, se tekee sulle varmasti hyvää.. nyt on Suomessa jo ihminen sairaalassa ROKOTTEEN takia. Ja ulkomailla vaikka kuinka paljon on sairaalassa rokotteen takia. Terveitä ihmisiä ennen niitä myrkkypiikkejä. Mietippä sitä!

Vierailija
31/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme öyhötystä jostain lenssusta...

Vierailija
32/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaisivat edes nuo teatterit ja muut niin voitaisiin lapsen kanssa käydä edes siellä iltaisin ja viikonloppuisin. Tämä on älytön tilanne. Vaihtoehto on koko kököttää kotona tai kököttää metsässä tai puistossa yksin

Vierailija
33/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tähän kyllästyneitä ❤️

Koitetaan jaksaa !

Voimia kaikille!!

Vierailija
34/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra jestas! Nähtiinkö me samaa unta!! Jossain kaupassa/kauppakeskuksessa olin myös ja katselin ympärilleni, miten paljon hymyjä... ei ollut meillä maskeja kellään. Joku tuntematon tumma nainen tuli halaamaan minua. Vieläkin on mielessä unen iloinen ja keveä tunnelma ja mietin myös, että oliko korona ohi vai olivatko nämä kaikki ihmiset vain päättäneet, että sillä ei ole heille enää merkitystä tai vaikutusta.

Vierailija
35/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitte, korona on hyvä opetus ihmisille.

Vierailija
36/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ollaan me ulkona käyty, koko ajan. Leikkipuistossa, metsässä, nyt pulkkamäessä. Mutta ei noissa juuri ketään näy. Pulkkamäessäkin olin eilen ainut aikuinen. Eikä täällä kukaan tule leikkipuistossa juttelemaan.

Oli loppusyksystäkin niin huonot ilmat, että siellä vesisateessa me oltiin yleensä ne ainoat ihmiset leikkipuistossa.

En mä voi väkisin nähdä lapsen isovanhempia tai ystäviäni, jos he ei Koronan vuoksi halua. Nyt siis ollaan joululomalla isovanhempia nähty.

Nyt on kaikki teatterit ym paikat kiinni, jossa normaalisti käytäisiin,

Minä sanoinkin, että mene SINÄ juttusille muiden kanssa. Ei pidä jäädä odottelemaan että muut tulee, jos kaipaa seuraa. Nyt on hyvä aloittaa juttu lumesta tai vaikka siitä, että onpa vähän porukkaa vaikka näin mahtavan talvista. Ja missä ei perheet ulkoile näin mielettömän hienossa talvisäässä? 😲 Okei, eilen ja tänään on aika kylmä (-30 😅), mutta viikonloppuna jo lauhtuu. Ja oliko sun lapsi koulussa vai päiväkodissa? Pyydätte jonkun lapsen kaverin teidän kanssa ulkoilemaan. Siinä hakiessa ja viedessä pääset taas muutan sanan vaihtamaan aikuisten kanssa. Voithan vaikka kysäistä, että haluaisiko sieltä aikuiset lähteä joku kerta mukaan ulkoilemaan. Sanot rohkeasti että teet etätöitä, ja et tapaa oikein ketään, ja olisi mukava vaan päästä juttelemaan aikuisten kanssa välillä.

Vierailija
37/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra jestas! Nähtiinkö me samaa unta!! Jossain kaupassa/kauppakeskuksessa olin myös ja katselin ympärilleni, miten paljon hymyjä... ei ollut meillä maskeja kellään. Joku tuntematon tumma nainen tuli halaamaan minua. Vieläkin on mielessä unen iloinen ja keveä tunnelma ja mietin myös, että oliko korona ohi vai olivatko nämä kaikki ihmiset vain päättäneet, että sillä ei ole heille enää merkitystä tai vaikutusta.

Apua, ihan kylmät väreet menee. 😄 Minä tulin sinne jonkun miehen seurassa. Saattoi tosiaan ollakin ostoskeskus ja sen "katuravintola", jonka läpi kuljin, koska muistan pöydät, mutta pelkkä ravintola se paikka ei ollut. Minä olen tummahkohiuksinen, mutta en halannut ketään. Unesta jäi erityisesti mieleen noin kuusikymppinen nainen, jolla oli punertavat kiharat hiukset. Tämän on pakko tarkoittaa jotain hyvää. ☺️

Vierailija
38/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen kanssa on saatavuusongelmaa. Ei auta kuin odotella. Ei tämä ikuisuuksiin kestä.

Vierailija
39/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen kanssa on saatavuusongelmaa. Ei auta kuin odotella. Ei tämä ikuisuuksiin kestä.

Vierailija
40/60 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo... Mene vaan ottamaan rokote, se tekee sulle varmasti hyvää.. nyt on Suomessa jo ihminen sairaalassa ROKOTTEEN takia. Ja ulkomailla vaikka kuinka paljon on sairaalassa rokotteen takia. Terveitä ihmisiä ennen niitä myrkkypiikkejä. Mietippä sitä!

Aika paljon enemmän on porukkaa sairaalassa sen itse taudin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi