Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarokotus ja astma

Vierailija
14.01.2021 |

En ymmärrä, miksi en saa koronarokotusta aiemmin astman takia? Influenssarokotuksen saan aina riskiryhmäläisenä ilmaiseksi. Vaikka olen alle 40-vuotias, olen saanut keuhkokuumeen useasti flunssan seurauksena. Olen ollut jopa sairaalahoidossa. Miksi siis en kuulu koronaviruksen riskiryhmään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koronaviruksen ei ole todettu olevan erityisen vaarallinen astmaatikolle. On tehty ihan tutkimuksiakin. Diabetes on esimerkiksi paljon suurempi riski.

Vierailija
2/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että saat silti rokotuksen hieman aiemmin kuin perusterve ikätoverisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koronaviruksen ei ole todettu olevan erityisen vaarallinen astmaatikolle. On tehty ihan tutkimuksiakin. Diabetes on esimerkiksi paljon suurempi riski.

Eikös astma ole juuri se pahin riskiryhmä, koronavirus kun iskee keuhkoihin...

Vierailija
4/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile vielä. Rokotusjärjestystä ei ole vielä täysin mietitty. Ensin vanhukset (terveydenhuollon henkilöstön jälkeen), sitten vakavat riskiryhmät (syöpäsairaat, elinsiirtopotilaat ym..).Voit hyvin olla vuorossa jo seuraavassa ryhmässä.

Vierailija
5/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Ei ole todettu olevan suurta riskiryhmää. Kuulostaa erikoiselta, mutta näin on.

Vierailija
6/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronaa voi verrata influenssaan. Riskiryhmät ovat erilaiset.

Vierailija
7/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole riskiryhmässä, vaikka olen läpikäynyt monta hankalaa keuhko-operaatiota ja olen astmaatikko. Kuulemma tasapainossa oleva astma ja vanha, korjattu vika eivät ole ongelma.

Vierailija
8/8 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vereen iskee ennemminkin.