Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa hiljaisia kerrostalokämppiä

Vierailija
14.01.2021 |

Jouduin muuttamaan väliaikaisesti 60-luvulla rakennettuun kerrostaloon, täälläkin kuuluu näemmä yskimiset ja puhe läpi. Onko edes olemassa hyvin äänieristettyjä kerrosta/luhtitaloja? Onko kokemusta, ja millaisia ovat?

Harmittavaa, kun kämppä on muuten tosi hyvä ja hyvällä paikalla.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin on vanhan talon "ullakkohuoneisto", sitten uusi talo. Kaikki siltä väliltä voi olla ihan mitä vaan. Sitten on paljon naapureista kiinni tietysti. Sekakäyttäjän riehuminen kuuluu mihin vain.

Vierailija
62/74 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kuuluu läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan 1980-luvulla rakennetussa pienkerrostalossa. Ollaan lapsiperhe joten ääntä varmasti lähtee, mutta naapurit ovat sanoneet ettei mitään kuulu. Yläkerran naapuri ihmettelee että asuuko meillä ketään kun on niin hiljaista. Meillekään ei kuulu muista asunnoista mitään, joskus hyvin vaimea imurointi yläkerrassa.

Eniten varmaan selittää se, että kaikki muut tässä talossa asuvat ovat 70+ vuotiaita yksineläjiä. Ilahtuvat vaan meidän lapsista (2v ja vauva) kun näkee pihalla.

Vierailija
64/74 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa asunnoissa kuuluu kovaääninen puhe ym läpi. Eihän se mukavaa ole, mutta itse olen voinut elää noissa niin kauan kuin öisin on hiljaista. Ollaan itsekin pidetty kiinni hiljaisuudesta, ja lapsetkin leikkineet vähän hiljempaa sisällä. Onneksi ollut nyt viimeiset 15 vuotta myös näin eläviä naapureita.

Vierailija
65/74 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri asuu Jyväskylässä tosi hiljaisessa kerrostalossaei kuulu mitään mistään.Olikohan jostain -90 luvulta tuo talo 🤔

Pikku-sisko asuu Espoossa ja siel ei kyl kanssa kuulu juuri mikään läpi.Silloin ku muuttivat naapurissa asu lapsi perhe missä oli taapero ja vauva.Ei kuulunut mitään.Oiskohan tuokin jostain -90luvulta.

Mummo asuu Helsingissä vanhassa kerrostalossa eikä kuulu sielläkään mistään mitään läpi.

Eli on noita kuhan vaan löytää.

Ite mitä oon kerrostaloissa asunut niin osassa on kuulunut kaikki läpi ja osassa vähemmän mut aina jotakin.

Vierailija
66/74 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, kun osuu hiljaiset naapurit...

Mikä tosin nykyään vastaa lottovoittoa.

Vierailija
67/74 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vanhassa kämpäss jotain nettipeliä pelaava ja öisin huutava nuori mies naapurina. Ei mennyt valitukset, eikä varoitukset perille. Muutin pois itse.

Vierailija
68/74 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänten määrä riippuu todella paljon myös naapureista. Edellisten naapureiden aikaan ylhäältä ei kuulunut juuri muuta kuin askelten töminää joskus aamuisin ja iltaisin, kun taas nykyään yläkerrasta kuuluu epämääräistä kolinaa, kolketta ja remakkaa aamusta lähes yömyöhään. Tästä syystä tuleekin vierailtua ahkeraan Oikotiellä, jospa tästä pääsisi pian pois ja saisi olla rauhassa kotona.

Vierailija
69/74 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Meillä kuuluu 2005 rakennetussa asunnosta toisesta naapurista juuri tuota kaikkea., toisesta vaan joskus vaimeaa puhetta ja pientä töminää. Arvaatte, kumpi naapurin on rasittava.

Vierailija
70/74 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat asua tällaisissa taloissa? Itseäni ei niinkään häirinnyt kerrostalossa muiden äänet, vaan se, että esim.toiset kuulivat omat, henkilökohtaiset puheluni.

Vierailija
71/74 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan 1917 valmistuneessa tiilitalossa. En tiedä johtuuko korkeista huoneista (4m) mutta meille ei naapurien äänet kuulu. Eteisessä on erikseen ns. tuulikaappi ennen käytävän ovea, semmoninen kapea. Sisemmän oven jos jättää auki,niin käytävän äänet voivat kuulua. Samoin ikkunan kautta ratikan kiskojen kolina. Mutta naapureista siis ei kuulu mitään. Olen tyytyväinen asuntoon ja viihdyn kantakaupungissa. Oli tosi hyvää säkää, että löysin tämmöisen asunnon. 

Vierailija
72/74 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan 1917 valmistuneessa tiilitalossa. En tiedä johtuuko korkeista huoneista (4m) mutta meille ei naapurien äänet kuulu. Eteisessä on erikseen ns. tuulikaappi ennen käytävän ovea, semmoninen kapea. Sisemmän oven jos jättää auki,niin käytävän äänet voivat kuulua. Samoin ikkunan kautta ratikan kiskojen kolina. Mutta naapureista siis ei kuulu mitään. Olen tyytyväinen asuntoon ja viihdyn kantakaupungissa. Oli tosi hyvää säkää, että löysin tämmöisen asunnon. 

Löytäisipä tuollaisen. Nyt kaksi elementtitaloa koitettu, kummassakin on ollut ankea elää äänieristyksen täydellisen puuttumisen vuoksi.

Vierailija
73/74 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia, että puhe kuuluu läpi? Olisiko seuraavaksi muutto uudempaan taloon. Ovatko hiljaisempia?

Vierailija
74/74 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 rakennettu talo ja aamusta iltaan kuuluu jyskettä, pauketta, hyppimistä ja kantapäätamppausta. 2013 rakennettu (laadukkaampi?) talo taas oli hiirenhiljainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä