Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty: pääseekö lemmikkisi taivaaseen?

MITEN KERRON LAPSILLE?
14.01.2021 |

Muppeli kuoli just ja oon suruissain?
Pääseekö myös muppeli taivaaseen?
Miten selitän lapsille?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RMHL kirjoitti:

Minulle äiti sanoi kissani kuoltua, että kissat menevät kissojen taivaaseen. Ja koirat tietysti koirien taivaaseen!

Onko äitisi vähän höpsö ,mukavan pyöreä ja peruskoulun käynyt?:)

Vierailija
42/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä itse uskot, mi nne lemmikkinne joutuu? Lapset uskovat vain sitä, mihin sinäkin uskot ja sen siis rehellisesti kerrot.

Olen kyllä kuullut kauniin vertauksen, miten me ihmiset olemme eläinten enkeleitä. Pidämme niistä huolen  ja autamme ne pois, kun ne eivät enää pysty elämään. OLisiko tuosta aloittaa?

Kerro tuo joulukinkulle..että olet sen enkeli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut kuolemasta ylipäänsä lapsille niin, että ihmisen/eläimen keho muuttuu osaksi elämän kiertokulkua eli mullaksi, josta sitten kasvaa kukkia, puita yms kaunista. Osa ihmisistä uskoo, että on olemassa myös mieli/sielu/tietoisuus, joka kenties jää elämään jossain muodossa. Tämä on kuitenkin asia, jonka jokainen itse voi päättää. Osa ihmisistä uskoo uudelleensyntymiseen, osa taivaaseen tms. 

Olen siis jättänyt lapsille tilaa itse miettiä, mitä on kuoleman jälkeen olemassa. Olen itse ateisti, ehkä se vaikuttaa tähän :D. Meistä ei kuitenkaan ole kenelläkään tietoa kuolemanjälkeisestä tilanteesta, joten jokainen tehköön oman ratkaisunsa sen mukaisesti, mikä hänestä tuntuu vähiten ahdistavalta... Itse "tiedän", ettei kuoleman jälkeen ole mitään, mutta silti vähän haluan uskoa, että mieli/sielu/tietoisuus on jollain tasolla olemassa myös kuoleman jälkeen... 

Lapset ovat olleet ihan tyytyväisiä näihin keskusteluihin ja ovat muodostaneet omat mielipiteensä näihin asioihin. Kuolemaa ei ole myöskään kummemmin peitelty tai suurenneltu, se on luonnollinen osa elämää.

N38

Vierailija
44/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kertonut kuolemasta ylipäänsä lapsille niin, että ihmisen/eläimen keho muuttuu osaksi elämän kiertokulkua eli mullaksi, josta sitten kasvaa kukkia, puita yms kaunista. Osa ihmisistä uskoo, että on olemassa myös mieli/sielu/tietoisuus, joka kenties jää elämään jossain muodossa. Tämä on kuitenkin asia, jonka jokainen itse voi päättää. Osa ihmisistä uskoo uudelleensyntymiseen, osa taivaaseen tms. 

Olen siis jättänyt lapsille tilaa itse miettiä, mitä on kuoleman jälkeen olemassa. Olen itse ateisti, ehkä se vaikuttaa tähän :D. Meistä ei kuitenkaan ole kenelläkään tietoa kuolemanjälkeisestä tilanteesta, joten jokainen tehköön oman ratkaisunsa sen mukaisesti, mikä hänestä tuntuu vähiten ahdistavalta... Itse "tiedän", ettei kuoleman jälkeen ole mitään, mutta silti vähän haluan uskoa, että mieli/sielu/tietoisuus on jollain tasolla olemassa myös kuoleman jälkeen... 

Lapset ovat olleet ihan tyytyväisiä näihin keskusteluihin ja ovat muodostaneet omat mielipiteensä näihin asioihin. Kuolemaa ei ole myöskään kummemmin peitelty tai suurenneltu, se on luonnollinen osa elämää.

N38

Kristityn lasta ei tuommoinen tieto auta mitenkään...ymmärrät varmaan?

Vierailija
45/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ja eläintä minä armahdan, sanoo Jumala.

Vierailija
46/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö öikein?

Jos naapurini kiin tiöpakolain en kuolee ..hän joutuu he.lvettiin?

Mutta hänen kissansa pääsee taivaaseen?

Ei joudu.

Vierailija
47/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli kova ikävä edesmennyttä kissaani ja näin unen jossa menin etsimään sitä ilmeisesti tuonelasta. mielsin sen tuonelaksi koska siinä oli virta jossa joutsen uiskenteli. suomalaisen mytologian mukaanhan joutsen on tuonelan lintu/ symboli. kyselin siellä olevilta ihmisiltä tai sieluilta(en nähnyt ketään) oletteko nähneet harmaata kissaa. ja sitten löysin kissani nukkumasta virran vieressä, se heräsi ja näytti yllättyneeltä kun näki minut. otin sen syliini. muuta en muista. mutta kyllä se uni lohdun toi ikävääni.

Vierailija
48/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pääsee. Siellä se jo minua odottaa, varmasti nyt höristää korviaan ja häntä heiluu, kun ajattelen sitä.

Vierailija
49/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän rakas kissa kuoli pari vuotta sitten. Kolme päivää myöhemmin näin unen, missä kissamme oli hyvin kauniissa huoneessa, minun ja kissan välillä oli verho, joka oli (hetkeksi?) vedetty sivulle. Hetken päästä oli kissa sylissäni, tunsin hänen rakkauden ja energian, hän oli terve ja hyvinvoiva. Heräsin siihen enkä tiennyt, onko se unta vai todellisuutta. Tunne oli hyvin todellinen. Huone, missä kissa oli, oli suorastaan kuninkaallinen - siellä oli kultaa ja punaista samettia. Miehenikin näki kissamme kulkevan perässään vielä päiviä lemmikin kuoleman jälkeen. Olemme molemmat kristittyjä.

Minun isäni am pui itsensä. (olin tuolloin 14 vuotias)

Jonkin aikaa hautajaisten jälkeen näin unen:

Isäni katseli minua liekkimerestä.

Heräsin hiestä märkänä.

Voitko kristittynä kertoa mitä tuo tarkoitti?

Sitä että suruprosessisi on vielä kesken.

mistäs se verhojen takana tepastelevasta kissasta tnähty uni sitten tarkoitti?

Teidän mielestänne se kissa on nyt taivaassa..missä minun isäni on?

Minunkin isä teki itsemurhan. Hän oli vanha ja sairas. Olin myös hyvin huolissani siitä, mihin isäni on joutunut. Tunsin, miten minulta kysyttiin -armahtaisinko itse vanhan hassun hieman höppänän miehen, joka ei jaksannut enää elää. Miksi ei sitten Jumala, joka on itse hyvyys, ei voisi häntä armahtaa?

Vierailija
50/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmassa raamatunssa se on käännetty ihmistä ja eläintä ......autat/autan.

Vierailija
52/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiraviha tarkoittaa raamatunkohtaa jossa koirat ,velhot jne ei pääse taivaaseen,niin pitäisi tietää mitä sanonta koirat tarkoitti yleiskielessä juutalaisuudessa kirjoittamisen aikaan.

Tai velhot,varmaan allegoria.

Vierailija
53/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että taivas on taivas,eli jos taivas on ihana siellä on lemmikkinikin ,jos haluan.

Vierailija
54/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käärme, epäilen tuon lieron mahdollisuuksia. En toki tuomitse

Kauheaa.

Vierailija
55/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt virallista. Koirat pääsevät taivaaseen.

https://time.com/3631242/pope-francis-dogs-heaven-catholic-church/

Vierailija
56/70 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/70 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Vierailija
58/70 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Matrixista ei pääse mitään taivaaseen.

Kannattaa opettaa lapsille, että käärinliinoissa ei ole taskuja, eikä paikkoja eläimillekään.

Sincc

Vierailija
59/70 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
60/70 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläimet pääse taivaaseen, niillä ei ole sielua. Niiden tehtävä on olla ihmisten apuna ja tukena vain tässä elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme