Oletko koskaan turhautunut kakkavaippoihin?
Tuli vain tuosta pph ketjusta mieleen etta kuinka moni aiti itse joskus sanoo etta onpa ollut kiva paiva kun olen vaihtanut vaipan jo x kertaa?
Itse koen olevani hyva aiti, mutta myonnan etta joskus on paivia kun arsyttaa se kakkavaippa. Eli kun se tulee aina esim. juuri kun olet juomassa kahvia, syomassa ruokaa tai pukenut lapsen ulos.
Ja olen saattanut todeta esim. miehelleni etta pitaako mun taas menna vaihtamaan, etko sa millaan menisi. Ja monesti olen kuullut vanhempien lahes tappelevan siita etta kumpi vaihtaa. Eli kylla sita kotonakin moni tekee lapsen kuullen selvaksi ettei ole aina kiva vaihtaa vaippaa.
Tuntuu vaan etta pph tulee olla yli ihminen jolla ei voi koskaan olla huonoa hetkea. Ottakaa hyvat ihmiset hieman suhteelllisuuden tajua siihen etta tulee lapselle tuollaisista traumoja tai kokeeko etta hanessa on jotain vikaa. Luulen etta eniten lapsi kokeen olevansa syyllinen omien vanhempien kanssa kuin vieraan ihmisen kommenteista.
Kommentit (6)
Miks siitä tapellaan? En mä ainakaan oo koskaan kenenkään parin kuullu asiasta tappelevan.
Enkä mä ainaka tollasia asioita tokasis! Se kakkahan on ihan luonnollinen juttu ja se pitää vaihtaa. Toki joskus ärsyttää jos se tulee " epäsopivaan" aikaan, mut en mä sitä ääneen lausu!
Vaan meillä tuo kakkan tulo on vähän niinku leikki. Mä nuuskutan peppua ja sanon sellasella leikkiäänellä " ää kakka" ja kutitan vauvaa. Sillä on tosi hauskaa ja mulla kans kuultuani sen ihanan kikatuksen! :)
Pieneltä vauvalta sitä vielä ihan mielellään vaihteli vaippoja, mutta siihenkin väsyy.
en itsekaan ole asiasta tapellut mieheni kanssa mutta meilla ei mies vaihda vaippaa. Mutta olen kuullut enemman kuin yhden parin kinastalevan siita kenen vuoro se on (molemmat tekevat jotain eika kumpikaan haluaisi lopettaa omaa askartaan). Meilla ei tapella kun mies teki aikoinaan selvaksi ettei vaihda kakkavaippaa. Mutta ehka juuri siksi mulle ainakin se on valilla rasittavaa kun kukaan muu ei sita tee, niin se olen aina mina joka lahden kesken kauppareissun vessaan, tai kesken kahvin juonnin vaihtamaan, jne. Eihan se normaalisti inhotakkaan, mutta kylla mulla on paivia kun kaikki arsyttaa ja olis kiva olla rauhassa edes 15 minuuttia. Ja oli asia sitten kakkavaippa tai mika vaan niin olen sita mielta etta omat aidit suuttuu (ja heilla on ikaan kuin oikeus) lapsilleen eniten, mutta haloo nousee vain jos joku hoitaja tai muu ulkopuolinen ihminen menettaa pinnansa lapsen kanssa. Ja itse en usko etta kukaan voi kasi sydamella sanoa ettei ole koskaan tehnyt jotain " vaaraa" oman lapsensa kanssa.
ja enemmän minua rasittaa moni suurempi asia...
No enpä minäkään varmaan turhautuisi, jos se kakka tulisikin vain kerran päivässä.. Meillä kaksoset, ja toisella tulee noin kuusi kertaa päivässä, mut toisella luojan kiitos vaan kerran... =)
Ja nimenomaan. Kukaan ei retostele mammojen tokaisuja, mutta annahan olla jos pph ei olekaan se täydellinen yli-ihminen niin heti ollaan laittamassa kaikki samaan sakkiin ja lapsi saa vähintäänkin traumoja.