+++ ENSIKOIDEN TORSTAI +++
Kommentit (40)
Ja nyt jo vähän paremmalla mielellä. Kyllä tämä taas tästä iloksi muuttuu. Ja sain lukaistua toissapäiväisen ja eilisen maxipinotkin läpi. Nyt olen siis suurinpiirtein jo kärryillä siitä, mistä olette jutskanneet.
Ihan ekaksi: [color=00C5CD]Tervetuloa uusille enskoille![/color] Yritän opetella nimenne tässä matkan varrella. Jonkun ehkä jo muistankin...
[color=FFAEB9]Oon@[/color]: Olisikin jotain mukavaa tekemistä aamuisin.Meillä mies häippäsee töihin jo seitsemän aikoihin, kun itse vielä seikkailen höyhensaarilla. Toivottavasti omakin päiväsi on sujunut mukavasti.
Joko on [color=FFAEB9]Peipposkan[/color] kaamee kapula helpottanut? Kyllähän se kamalan drakulankin kestää aina silloin tällöin, jos edellisenä iltana on vaan ollut hauskaa. Ja jos mieli tekee, niin nythän sitä vielä voi pippaloida alkomahoolin voimalla. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin korkki pitää liimata kiinni. :D
[color=FFAEB9]Vanilja[/color]: Itse en ole mikään expertti noissa testausasioissa, mutta kuten joku sulle vastasikin, niin mahdollisesti jotain voi jo näkyä. Tai sitten ei. Väärien hälytysten riski kun on aina suurempi, mitä aikaisemmin tikkuun pissii. :)
[color=FFAEB9]Saikku[/color]: Kiva, kun olet taas langoilla. Ja hienot väritykset sait aikaiseksi. Onnea oviksen metsästykseen! Tuskin sitä miestä kamalasti tarvitsee houkutella lakanoita heiluttelemaan. Taitavat vaan nauttia tästä intoilusta, vaikkeivat sitä ääneen sanokaan.
[color=FFAEB9]LiVe[/color]: Pidetään kovasti peukkuja, että ompelijaystäväsikin toive toteutuu ennen puvun ompelemista. Uskon, että puvustasi tulee oikein ihana, kun saan se tuolla tavoin teetettyä.
[color=FFAEB9]Killa[/color]: Joko se uusi luuri on hankittuna? Sen keskustelun muistan edellisistä pinoista. Valitsin tämän värinkin ihan sen pinkin ihanuuden (siis sen kännyn) kunniaksi. Itsekin tässä olen suunnitellut uuden luurin hankkimista, kun edellinen on jo antiikkia ja alkaa vähitellen reistaillakin. Täytynee kohta siirtyä tekstareista savumerkkeihin. Haluaisin kyllä omaan luuriini mp3-soittimen, mutta en tiedä saako niitä ko. malleja värillisinä. Ja nokialainen on meidän perheen valinta -lähes tulkoon pakollinen sellainen. Jos nyt sitten odottelen sun valintaasi ja kuulen sitten ensikommentit. Niin ja tietysti onnea oviksen odotteluun!
[color=FFAEB9]Jessis[/color]: Oletko jo tullut esiin sieltä pöydän alta? Kurjaa, että joudut labrakäynnille tökittäväksi. Ehkäpä sitten syksyn mittaan saatte asiaan jotain selvyyttä ja plussaa teidänkin perheeseen. *tsemppirutistus*
[color=FFAEB9]meriheppa[/color]: Varmistuspupuilkaahan ahkerasti! En osaa varmuudella vastata oviskysymykseesi, mutta voin koittaa vähän ajatella ääneen. Olen nimittäin itse miettinyt ihan samaa. Siinä kierrossa, jossa täti katosi, en huomannut mitään ovisoireita, en suurempia nipistelyjä, en limaa eikä tikkuunkaan tullut riittävän vahvaa viivaa. Ja niin sitten täti katosi, eli luulen oviksen skipanneen sen kierron kokonaan. No, jottei asia olisi ihan niin simppeli, niin tässä kierrossa onkin sitten fyysisiä oireita ollut ihan urakalla. Nipistelyä enemmän kuin riittävästi ja limaakin tuli huomattavia määriä, mutta tikkuun en tälläkään kertaa saanut niitä tasavahvoja viivoja. Joten täälläkin kovasti mietin, että voiko ovis olla ilman oireita tai voiko se olla olematta oireista huolimatta. No, eipä mun ajatuksen kulusta mitään hyötyä sun kysymykseesi varmastikaan ollut, plääh. Valaiskaapa nyt joku viisaampi tai kekseliäämpi.
[color=FFAEB9]Greetas[/color]: Olet siis ennenkin napsinut teroja? Ehkäpä sitä vois lääkärille soittaa ja kysyä, mitä kannattaisi tehdä. Kannattaa ehkä kuitenkin varmuustestailla, jos ovis on vaikka ollutkin myöhemmin kuin yleensä.
[color=FFAEB9]Sara-Maria[/color]: Jos siivouksesta oikein illalla innostut, niin haluaisitko tulla myös meille imuroimaan yms. Ei vais, kai sitä pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja tarttua siihen imurin varteen ihan itse. *vilkutuksia*
[color=FFAEB9]Titille[/color] pikaista paranemista. Kyllä oma mieli on jo vähän parempi. Näitä ylä- ja alamäkiä tulee ja menee. En vaan millään jaksais jatkuvasti tätä samaa noidankehää: toivon, odotan ja petyn, toivon, odotan ja petyn jne. Kun vaan jostain kristallipallosta näkisi, että se edes joskus tapahtuisi tai sitten näkisi sen toisen, ikävämmän vaihtoehdon. Kun vaan varmuudella tietäisi.
Ja sitten on vuorossa [color=FFAEB9]päivän gallupit.[/color]
~Ensin LiVen kuumeilugallup. Jätin pillerit kaapin pohjalle viime vuoden syyskuussa eli 09/2005. Tätä ennen ehdinkin niitä nappuloita napsimaan melkein 11 vuotta. Ja tehokkaita nappuloita taisivatkin olla, kun vieläkin vaikuttavat. :)
~Ja sitten Titi-uun:n isovanhempigallup. Meillä on sellainen tilanne, että omalta puoleltani kauan kaivattu vauva saisi mummin ja puoli-papan, vaarin ja puoli-mummon sekä isomummun (eli siis oman mummuni) ja isotaatan (oman taatani). Miehen puolelta luvassa on mummi ja ukki sekä isoukki. Hössöttäjiä siis riittäisi.
Jospa nyt sitten taas päätän tämän kirjoituksen tähän. En osaa olla kovin säästeliäs sanojenkaan suhteen... +-tuulia kaikille!
~dese
Ja kiitos taas iki-iiihanalle Naksulle huhuilusta - oot rakas!!
Vilkutukset muille " vanhuksille" Jessis, Killa, Aftis - ja tietty Oonalle!
hei, mä olen ihan missannut, oletko täällä jossain paljastanut, miten päädyit toden teolla taas kuumeilemaan;=) Kiva, että olet keimeissä!
Meillä on jostain kumman syystä kodin nettiyhteys sekaisin, niin en ole päässyt tänne iltaisin boolipäissäni kurkkimaan:=( maistuuko kellekään muulle booli näin kesällä - Naksu?:=)
Maanantain nollaultrassa oli kaikki niin kuin piti ja nyt piikittelen kolmatta päivää - ensi maanantaina taas kontrolliultra, että näkee, onko piikitys lähtenyt muniksia kasvattamaan. Sumuttelukin jatkuu, mutta vaan puolella annoksella, olo on kaikin puolin hyvä ja odottava.
Työrintamallakin on nyt juuri mukavasti uusia tuulia, joten toivottavasti pystyn ajattelemaan jossain vaiheessa muutakin kuin meneillään olevaa hoitoa...
Tässä tämä omanapaisesti, palailen taas!
heippa!
-mooli
Hmm, miksihän enskoissa ei ole ollenkaan miehiä? Tai vauvakuumepalstalla kai yleensäkään juurikaan? Kai miehiä löytyy kuumeilijoista yhtälailla. Ehkä se ei kuitenkaan ole miehille yhtä konkreettista kuin meille naisille, kun ei pysty jatkuvasti tulkitsemaan ja tarkkailemaan kaikkia nipsahduksia ja napsahduksia. Paitsi ehkä " no nyt on hedelmällinen olo, taitaa olla simpat aktiivisia. Menenpä houkuttelemaan rouvan petiin" .
Anteeksi, väsynyttä... ihan vielä ei ole työtahtiin kesäloman jälkeen tottunut kun ottaa nämä päivät aika koville... Ehkä sitten ensi viikolla.
[color=blue]Jessicalle[/color] tsemppiä hoitoihin! Itse kun olen noita hoitoihin menemisiä tässä joutunut myös pohdiskelemaan, niin olen myös miettinyt että eikö ole aika ihana asia, että meillä on niihin Suomessa mahdollisuus. Monessa muussa maassa ei vähäisiä terveydenhuoltoresursseja samalla tavalla voisi näin käyttää. En siis halua olla tekopyhä, kyllähän se vetää mielen matalaksi että niihin joutuu turvautumaan kun luomu olisi se ideaalivaihtoehto toki kuitenkin! Toivottavasti ymmärrät(te) mitä tarkoitan.
Kannattasko sun [color=blue]Titi-uu[/color] hakea saikkua huomiseksi ja parannella kunnolla, että et tulisi enää kipeämmäksi?
Galluppia oli vanhemmista ja isovanhemmista. Sekä mulla että miehellä on onnellisesti molemmat vanhemmat elossa. Isovanhemmista meidän perheellä on elossa mun äidin äiti ja isä. Mies ei edes muista isovanhempiaan.
Oon muuten vähän suunnitellut tyttölapselleni nimeksi isoäitini nimeä. Siitäpä uusi galluppi: joko teillä on nimet mietittynä? Meillä ei oikeastaan ole, joitakin ideoita on joskus heitelty ilmaan mutta ei mitään sen kummempaa.
Raskaudesta ilmoittaminen me varmaan hoidettaisiin jotekin vähäeleisesti.. ehkä sivulauseessa tyyliin " Ei me voida tulla käymään huomenna kun mennään katselemaan vauvan vaunuja" :) Sopisi ainakin miehen kommunikointitapaan.
[color=blue]Mooli-boolille[/color] vielä: boolia ei juuri tule väsättyä tai juotua, mutta sangria maistuu kyllä kesäisin! Ne hedelmät on ihania.
Tänään taidankin palstailla huolella, kun mies ei ole kotona ja omassa ohjelmassa on vain Tehiksen töllöttäminen. Joten palaillaanpa asiaan...
Bianco
pitäähän sitä loppuviikosta piipahtaa tääläkin...mies tulossa työreissulta että en varmaan vlopun aikan täälä hirveesti ole että viikon alussa sitten..
Sara-Maria: älä vielä mua lisää kun tää tilanne nyt on vähän auki...katoitaan sit 15 päivän jälkeen jos masusta jotain elävää elämää löytyy...
olo vieläkin ihan ok...tiputtelua ei oo näkynyt moneen päivään ja kipujakaan ei oo.. päivä kerrallaan mennään... tulis nyt se 15 niin näkis onko masussa jotain ja mitä jos on...
plussasäteitä kaikille!!
adette
Pikaisesti tulin vastaileen gallupeihin.
Kuumeilugalluppiin: Lopetin pillerien syömisen 09/05. Ehdin niitä syömään noin puoltoista vuotta.
Isovanhempigalluppiin: Omalla puolelta vaavi saisi mummun ja papan, isomummun ja kaksi isopappaa (eli äitini vanhemmat ja isän isä) ja isoisopapan (eli äitini äitin isä) sekä puoli-isomummun (eli isän isän naisystävä). Miehen puolelta vaavi saisi mummun ja papan sekä kaksi isomummua (eli miehen omat mummut). Eli tosta voi jo laskea, että paljon olis hössöttäjiä. Eli mun puolen sukua on monta sukupolvea elossa, siskoni lapset on viides sukupolvi.
ON: kp 45/? eli kierto vain jatkuu ja jatkuu. Täälä toivotaan tädin pkaista vierailua, kun kolmen negan jälkeen oon sit mitä, etten ole raskaana, valitettavasti. Eli voisko joku lähettää sen tädin meille kahville, voisin sille vaikka tuoretta pullaakin leipoa, niin toivottu vieras se nyt tänne kerrankin olis.
Kathy
[b][color=7CCD7C]Mooli[/color][/b]: *moi* ajattelinkin, että jopas sä hiljaiseloa pidät, kun oon tuolla toisellakin puolella käynyt kurkkimassa, eikä sua ole näkynyt... Äläkä vaan meitä sit hylkää!!! :) Täällä on kuule ollut vähän maisteloitakin välillä, taisit silloin olla reissussa... Lomalla varsinkin on siideri ja punkku maistuneet. Ostin sellaisen punkkutönikänkin (3l) ekaa kertaa elämässäni! Ottaisin tänään lasillisen sun seuraksi, mutta kun pitää lähteä tonne mutsille käymään vielä... ;) Ensi viikolla taas duuniin ja sit joutuu kyllä jättämään tän arkinautiskelunkin taas.
[b][color=7CCD7C]Naksu[/color][/b]: mis oot?
[b][color=7CCD7C]Dese[/color][/b]: noita tunteita tosiaan aina aika ajoin tulee... Toivotaan, että piristyt pian!
[b][color=7CCD7C]Jessis[/color][/b]: mitä hitsiä! Samperin täti, kun tunkee kutsumatta! :S Mutta toisaalta onhan tota tuhruttelua ollut plussanneillakin... *bd* Noi verikokeet on varmaan ne mitkä multakin otettiin eli kilpirauhas- ym. hormonitasoja. Mites me sutkin saataisiin piristymään?!
[b][color=7CCD7C]Heppa[/color][/b]: Sanoisin, että jos ovista ei tapahdu, ei ole oireitakaan, mutta enpä tuota varmaksi tiedä. Ja tosiaan ovikseton kierto saattaa venyä tavallista pitemmäksi.
[b][color=7CCD7C]Vanilja[/color][/b]: onpa mainiota saada (tuleva) lekuri joukkoomme! Meitä onkin täällä aika monta hoitsua (mm minä), jotka vuoronperään olemme toisiamme puoskaroineet! ;) Saadaanpahan nyt varmaan moniiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin asiantuntijan kannanotto! Sä saat varmaan jatkossa alkaa pitää nettivastaanottoa! :D
[b][color=7CCD7C]Mineah[/color][/b]: johan on jännät paikat! Miten sä maltat olla testaamatta?!?! *bd*
[b][color=698B22]Mummogalluppiin[/color][/b]: meillä sekä mun että miehen vanhemmat on elossa, mutta molempien isovanhemmat kuolleet, paitsi miehen toinen mummo.
[b][color=698B22]Nimigalluppiin[/color][/b]: meillä [b]mies[/b] on kuulemma jo päättänyt lasten nimet (2 tytölle ja 2 pojalle)! :) Mä en ole niistä nimistä niin kamalan innostunut ja aionkin vedota siihen, että kun mies päättää sukunimen (haluaa omansa) niin mä saan valita etunimet! :D Ja olen mä jo monia kivoja miettinyt valmiiksi, mutta katotaan sitten miltä vauva näyttää!
Illanjatkoja!
Killa
desejo: juu mä voin tulla teille vaikka heti imuroimaan, on sen verran vielä kiukkua jäljellä. Meillä ei kyetä monesti siivoileen ton miehen kanssa yhdessä, aina on toisella jotain sanomista. Loppuvaiheessa tää kiukkuilu kävin mun hermoille ja passitin sen lenkille, että saan rauhassa siivota loppuun. Kännyasiaan sen verran että tässä mallissa on ainakin värivaihtoehtona pinkki ja mp3 soitin ja muuta sälää (taitaa olla kyllä vielä aika hintava) http://www.nokia.com/nseries/index.html?lang=fi&country=FI#product,n72 ja tää on vissiin kanssa saatavana värillisinä
http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/3250/
Musta tuntuu, että mulla on kallis maku noissa puhelimissa. Mä aina vaan haaveilen ostavani uuden, mutta todennäköisesti pidän ton vanhan ku se on mulle vaan kakkospuhelin ja jos sen meinaan vaihtaa niin tuskin sitten raaskii laittaa kauheesti siihen rahaa kiinni.
adette: Ok, tuuhan vaan sitten ilmotteleen.
merihppa: oikeessa olit, se oli välillä esittelypinossa, mutta vissiin oon unohtanu sen silloin tallentaa koneelle ku lisäsin. Asia korjattu. Jos muuten huomaatte muuten siellä jotain niin ilmotelkaa.
Galluppeihin jos nyt jo kerkeis vastailla.
~Haaveista: Mä toivoisin että meidän muksu olis kiltti ja sellanen unelmalapsi. Sen kanssa pystyis liikkumaan ja matkustelemaan. Näin kesällä on mielessä että olis niin kiva tehdä vaunukävelyjä, nauttia päivistä :) Ne nyt päällimmäisenä
~Meidän muksu sais tietenkin 4 isovanhempaa sekä mun puolelta tulis vielä 4 isoisovanhempaa ja miehen puolelta yks isoisomummu. Tosi selkeesti :) Meillä ei varmaan noille kenellekkään tuu yllätyksenä meidän vauva, koska mä luulen että ne tietää mun vauvakuumeesta. Mutta mä haluaisin kanssa jonkin kivan tavan " yllättää" ja kertoa. Ollaankin miehen kanssa joskus mietitty että miten kerrotaan.
~Nimistä tais olla kanssa vielä. Meillä ei oo mitään päätettynä, mutta ollaan mietitty vaihtoehtoja nimelle.
Kummityttö piipahti meillä kylässä ja kyllä se oli vaan niin sulone. Siinä se oma kuume kieltämättä kasvo ja mielessä kävi että josko pian tärppäis täälläkin.
Niin siivoilut on melkein siivottu, kylppärin oon vielä päättäny pestä, mutta joudun odotteleen niin kauan että pesukone on valmis. Sitten vasta voin mennä sinne puunaileen.
*Vilkutuksia*
-Sara-Maria-
Ja taas kerran pitkästä aikaa. ei ole taaskaan päässyt koneelle pitkään aikaan. Ensin oli oma kone hajalla ja sit taas töihin tuonne kauemmaksi, jossa ei oikein onnistu tämä näillä sivustoilla seikkailu..
Kaikille plussanneille suuret onnittelut!!
Galluppeja oli jonkin verran kertynyt. Meidän asuntoa asuttaa 29-vuotias mies, minä 27v ja kaksi koiraa, joista nuoremmalla nyt 5 viikon vanhaa pentua. Pillerit on kymmenen vuoden syönnin jälkeen viskattu " roskiin" 3/06. Molempien vanhemmat ovat elossa, mutta miehen isään emme ole laisinkaan yhteyksissä. Molemmilla on lisäksi 1 mummo elossa.
Sit sitä ).(: Edellinen kierto oli normaalia lyhyempi, nyt pari viikkoa siitä alkuviikosta muutama veritippa taas näyttäytyi. Ei kun lääkärin juttusille (työn suomia etuja :-) )ja lääkäri sanoi ultraavansa. (Lisäks epämääräistä oireilua: lämpöily, pahoinvointi, alamahakipu). Ensin lääkäri ilmoitti, ett täällähän näkyy ruskuaispussi eli olet mahdollisesti raskaana. Sen jälkeen alkoi katsella tarkemmin ja huomasi, että tämä näkymä ei olekaan siellä missä pitäisi. Kohdunulkoinen?? Ei kun labraan. Testi näytti negatiivista. Juteltiin lääkärin kanssa uudestaan ja toinen mahdollisuus tuntui olevan juuri tapahtumaisillaan oleva ovulaatio. Mut siis seurantaa... Jos kipuja tai lisääntyvää vuotoa niin ei kun lekuriin. Ens viikolla aikoi tehdä vielä kontrolli uä:n.
Oli aika huima tunne, kun ensin sanoi siitä raskaudesta..Toisaalta nyt kun en sitä olekaan, ei olo silti ole kovin masentunut, koska ilmeisesti se olisi ollut väärässä paikassa...Mut kyllähän se silti harmittaa..
Tulipas sitä omaa tekstiä taas liian paljon...
huh ihan silmät sikkuralla lueskelin noita teidän juttuja, olittepas paljon taas saaneet aikaan!
Peipposka: joko kapula on hellittänyt?? :)) itselläki viime sunnuntai aamulta hyvässä muistissa kun tuli ystävättären kanssa lauantai-iltana siemailtua :/
Kesämorsian: plussasta piti sinulle jotain sanoa..ööb en muista mitä pitikään, noh onnea kuitenkin uudemman kerran ;)
Desejo: haaveesi kuulosti just sellaselta ihanalta mistä itekin aina haaveilen :) toivottavasti ne eivät jää vain haaveiksi :)
Killa: tämäkin näki viime yönä hirveitä painajaisia rotista, hiiristä ja myyristä! iiks! heräsin kun huusin ääneen :) yöks pois tuollaiset unet!! ja onnea sinulle oviksen metsästykseen ja pupuilu intoa.
Aqua: itse hoksasin just että meillähän on jo 8kk yritystä takana, just tuossa puolen vuoden tietämillä oli hirvee masennus koko asiasta kun ei raskaudu, tuntui ikuisuudelta vaan odotella josko se kala haluais siihen koukkuun tarttua... Jaksamista :)
Vanilja: mukavaa kun tulee lisää samanikäisiä joukkoon :) nyt vaan stressitöntä pupuilu ja piinailu aikaa!
Titi-uu: Toivottavasti paranet pian! lämmin mehu ei kyllä kuulosta tällaisella helteellä kovin hyvältä, mutta saattais auttaa flunssaan ja peittoja korviin niin et hiki lentää :)
Galluppeja oli monenlaisia...
-meillä on kummankin vanhemmat elossa ja omieni kanssa ollaan paljonkin tekemisissä, miehen isän kanssa joskus ja hänen äitinsä kanssa ei koskaan heidän perheen keskeisistä asioista johtuen. Minulla on enää isäni äiti elossa ja tosi rakas minulle, miehellä on isän vanhemmat ja äidin isä elossa.
-yritys on aloitettu tammikuun alussa, eli 8 kk alkaa olla piinailua takana. Alkuun piinasin ja stressasin liiankin kanssa, nyt tilanne jo onneksi realisoitunut ja kierto mennään kerrallaan.
-lapsen nimistä ollaan kyllä mietitty ja suosikki on jo vaihtunut muutamaan kertaan :) pojalle on nimi jo sellainen joka aika varmasti laitettaisiinkin jos poika saataisiin, tytölle on useampikin etunimi valittuna, nimien kriteerinä on vaan etunimissä se että alkaa joko minun tai mieheni etunimen kirjaimella, toiseksi nimeksi jokin suvussa oleva nimi. Ja sukunimeksi miehen sukunimi ;)
Vielä omaistanapaista: tätiä ei VIELÄKÄÄN näy...tänään tuli ehkä aavistuksen verran limalorauksen mukana rusehtavaa, muttei kuitenkaan mitenkään merkittävästi..joten oliko kuvitelmaa. Täti siis myöhässä n. 5 päivää. Huomenna tai la aamuna kyllä testaan jo jos ei mitään kuulu! argh...
[b]Bianco[/b]: Hitto mä repesin sun viestistä :D eikä edes nauru kuulu kun on ääni niin käheänä! Että miehetkin rupeais tulkitsemaan kehoaan... Eipä ole ennen tullut tuollaista mietittyäkään! Hyvä kun joku miettii! Tosta saikun hakemisesta, että nyt on valitettavasti niin että oon itekin sijainen, eikä sijaisia ole, joten pakko on vaan mennä sinne töihin tai mummot ja papat kuolee nälkään eivätkä saa päivän lääkkeitään. Kyllä se yks perjantai menee vielä kun on keskiviikko ja torstaikin menny. Toivon vaan etten tartuta tätä tautia vanhuksiin... Sitäpaitsi mun on huomenna jaettava yhelle asiakkaalle neljän viikon lääkkeet. Mut ei onneks oo kun 6 tunnin työpäivä. Oon tämän iltaa makoillu sohvalla ja kattonu leffoja, kyllä sitä virtaa jostakin kuudeksi tunniksi saa. Ja vaikka mulle sijainen (sijaiselle sijainen, heh) saataisiinkin, niin mielummin teen ite sen 6 tuntia, kun rupeen perehdyttämään jotain joka ei oo koskaan ollu alueella...
Vastaan samalla tuohon sun [b]nimigalluppiin[/b]: pojan nimi on täydellisesti valmiina, mutta tytön nimestä ei olla päästy yhteisymmärrykseen... Ja minulla on monta kaunista tytön nimeä mielessä, eikä niistä oikein osaa päättääkään. Mutta luotan siihen, että lapselle oikea nimi löytyy kun se syntyy ensin maailmaan! Ehdotin miehelle erittäin harvinaista ja omasta mielestäni kaunista tytön nimeä: Neila, mutta hän ei pitänyt siitä lainkaan, joten that´s it.
[b]).([/b] mä en tykkää tästä valkkarin valumisesta... nytkin tuntuu siltä että vessa kutsuu... ihan reilu meininki että kumpikin pää vuotaa samaan aikaan! Mutta hyvää yötä nyt. Menen suihkuun ja sit etsimään peiton alta nukkumattia. <- ja nukkumatti ei sitten aiheuta mitään pervokeskusteluja tällä! Olen ihan oikeasti menossa nukkumaan! :)
olet Sara-Maria. Kateeksi käy kun itse vaan laiskottelen.
Palasin vielä, kun en huomannut tuota omaa napaa kirjoitella. Laskin sitten kuitenkin tänään missä mennään, vaikka tässä kierrossa en aikonutkaan. Eli kp on 28/26-33. Alaselkää on juilinut eilen ja tänään, ja tänään maistuu herkut sillä tapaa että taitaa olla täti tuloillaan. Mutta annan sen Kathy mielelläni sinne tämän osoitteen sijaan! Eli tässä tulee, hiiiiiiiop!
B
Ajattelin tässä nyt vain noihin galluppeihin vastailla...kun en ole tainnut oikein mihinkään ehtiä vastaamaan.
Elikkäs itse olen 19 vuotias ja mies on 22. Kummankin vanhemmat on elossa sekä minun kaikki isovanhemmat, miehellä vain isän äiti.
Nimiasioitakin ollaan mietitty aikas paljon(tai enimmäkseen minä) :) Olis kiva antaa vauvalle jokin vähän erikoisempi nimi. Ei kumminkaan mikään älytön, vaan joku suomalaiseen suuhun sopiva, muttei ihan tavallinen.
Ja sitten vielä lemmikkiasiaa...meillä on 9- vuotias kiinan palatsikoira uros ja vielä eilen meillä oli yli 2-vuotias kääpiöhamsteri...joka sitten nukkui pois viime yönä..*niisk*:( On se vaan niin surullista kun lemmikki kuolee...vaikka olinhan kai tuohon jo varautunut, kun eihän kääpiöhamstereiden keski-ikä ole kait kun 2,5-3vuotta. Huomenna mennään Hipsu sitten hautaamaan.:(:(
Eipä muuta tällä kertaa
Hyvää illanjatkoa Enskoille!!
Iltaa vaan kaikille!
Uusi palstalainen esittäytyy... Olen tässä jo jonkin aikaa seurannut sivusta keskustelujanne, ja nyt päätin rohkaista itseni ja " tunkeutua" mukaan :D
Olen rekisteröitynyt jo keväällä, jolloin epäilemme että olen raskaana niin tuli käytyä täällä lueskelemassa palstaa. Mutta epäily ei ollutkaan totta, ja asia jäi hautomaan mieleen.
Nyt sitten pitkän harkinnan ja keskustelujen jälkeen päätimme mieheni kanssa jättää pillerit pois, ja vauva olisi hyvin hyvin tervetullut elämäämme. Pillerit siis jätetty pois heinäkuussa.
Tässä voisi samalla toki hieman esittäytyä...
Olen siis 19 vuotias kuten miehenikin, olemme seurustelleet lähes 4 vuotta, olemme kihloissa ja asustelemme onnellisesti yhdessä kera karvainen lauma ( useampi koira sekä jyrsijöitä ). Minä olen töissä sekä opiskelen, mieheni oli myös kesän alansa töissä, mutta palaa vielä vuodeksi koulun penkille ja valmistuu keväällä.
Minä olen kuumeillut jo pitemmän aikaa, harkitsevainen mieheni harkitsi ja mietti ja pähkäili asiaa aikansa, mutta nyt hän on myös innoissaan asiasta ja niinpä yritys alkakoon.
Meillä on ihana asunto, josta " vauvahuonekkin" löytyisi, sisustusta ja " perheautoa" tässä jo innolla yhdessä suunnitellaan sekä tätä palstaakin eilen yhdessä lueskeltiin... Ja mies jo nimiehdotuksiakin laukoi ilmaan tässä eräänä iltana!
Ihanaa, olen niin tohkeissani asiasta, ja mukava liittyä seuraanne :)
Tsemppiä kaikille !
terveisin Dheal
Pikaisesti taas täällä, rankka päivä äipnän ja isukin kanssa shoppaillessa! =)
Mooli: Moro muru! Ainahan mä sua täällä kaipailen, nytkin ku vaan selasin läpi niin sun nimihän se sieltä pomppas! Kiva ku oot back! Ja totta mooses booli maistuu - aina! Pari kertaa kesän aikana on maistunu vähän liikaakin, morkkikset on aina sitten kovat! =) Ja tulipa sitä tänään noitten vanhuksienki kanssa kaljat juotua terassilla! Heh!
Noi sun " hoidot" ei kuulosta ihan pikkujutuilta... Käy varmaan vähän raskaaks, vai? Mä en tosiaan oo noihin perehtyny, eli en tiä mitä sumuttelut ja piikittelyt meinaa, mutta silti... Jaksuja siis sulle, nyt se sieltä tulee, oo valmiina ottamaan vastaan pikku-m! =) *rutistus*
Killa: Heips! Täällähän minä, väsynyt mutta onnellinen!
Teretulemast uusille ja moikka vanhoillekin! Nyt meen nukkuun!
Tervetuloa Dheal..(meniköhän ees oikein??)
Mullakin siis ikää 19 ja vauvakuume on TOOsi kova:)
Tässä just vähän aikaa sitten kirjottelin mun tilanteesta ja nyt jännäilen oikein toden teolla...kp 26/28:)) Pillereitä siis syön vieläkin..erinäisistä syistä, mut unohduksia sattu niin paljon, et nyt elättelen toivoa iloisesta " vahingosta" ;) Tädin pitäis kaartaa paikalle lauantaina(toivottavasti jättää väliin), ja miehen serkulla samana päivänä kihlajaiset, joten toivottavasti täti ymmärtää tulla ajoissa, jos on tullakseen..tietää sitten et voiko siel juhlissa ottaa mitään vettä vahvempaa:) Toivon tieteskin et jättäis tulematta ja vois sitten jo kohta puolin kertoa iloisen uutisen ja syyn siihenkin etten ottanu mitään kihlajaisissa...
Noh..taas menee pölinäksi...
Öitä kaikille toivottelee Aleida
Tää päivä on mennyt niin touhutessa, että nyt vasta ehtii istahtaa.
Kesis: ne tarrasukat oli ihana ja hyvä ostos .)
Aqua: taidetaan mennä sanoilla kiertopäivillä
Vanilja: plussasäteitä ja tietysti kaikille muillekin.
Isovanhemmat gallup: minulla on omat vanhemmat, äidin puolen isovanhemmat on jo kuollet, mutta isän äiti on vielä. meihen puolella on kummatkin vanemmat ja sekä isän että äidin äiti.
Nimistä: Nimiä olen meillä lähinnä minä miettinyt ja aina välillä ehdotellut niitä. Kunhan nyt ensin saataisiin se lapsi, niin eiköhän hänelle nimi löytyisi.
ON: kp 25/28-30 ja surettaa jo valmiiksi tädin mahdollinen vierailu :(
Vilkutuksia kaikille enskoille ja plussasäteitä myös. Hyvää yötä
Jessicalle tsemppiä sinne pöydän alle. Voisin liittyä seuraan, sellaiset on täälläkin fiilikset...
mooliseni: kiva kuulla sinusta. Kerroppa mulle vielä mitä niillä sumutuksilla ja piikeillä nyt saadaankaan aikaan ja mitä muita toimenpiteitä on menossa? Mulla nyt kolmas clomikierto menossa, mutten usko niiden tehoavan (tosi positiivista ajattelua). Sainkin jo postissa uuden kutsun lääkäriä tapaamaan, joten kolmen viikon päästä suuntaan siis sinne ja otetaan ilmeisesti rankemmat konstit käyttöön.....mietin vain että olisiko se myös sitä piikitystä sitten.
Kesämorsiamelle ja EmmaAnnalle onnea plussasta! Ja muitakin taisi olla ¿ kaikille yhtä paljon onnea !!
Titi-uu ja Killa ¿ kiitos paluutoivotuksista =) Hyvä että joku vielä muistaa.
Ja Naksu ystävälle *vilkutus* !!! Lupaan yrittää käydä useammin =). Nuo kesälomareissut ja meillä ravanneet vieraat vaan on ¿estäneet¿ tätä mun palstailua.
Nyt meen katsoon sinkkuelämää.
t. Afternoon
Olipa tullut paljon uusia gallupeja! Täällä on pari päivää vaivannu älytön päänsärky. Ja huomenna on tulossa äiti kylään reiluksi viikoksi, kun joudutaan kaksiin häihin ja yksiin rippijuhliin juoksemaan, niin tarvitaan koiranvahdiksi.
Titi-uulle täältäkin paranemisia! Jotenkin muistelen, että jostain luin jonkun kertoneen ensimmäisiin raskauden oireisiinsa kuuluneen flunssan?! (Voiskohan vielä olla yhtään enemmän " jotenkin" :)?)
Gallupeihin vähän.
Isovanhemmista
Meillä sekä miulla että miehellä on kummallakin kaikki vanhemmat ja isovanhemmat elossa ainakin toistaiseksi. Eipä asian sitten-kun-se-koittaa ilmoittamista niille oo tullu pahemmin pohdittua, melkeen luulen, ettei päästä ees ite asioita kertomaan ennen kuin vanhemmat ehtii...
Nimistä
Pojan kolme nimeä on jo mietitty valmiiksi ja tytön nimi on miehen mielestä valmis, miusta kaks etunimeä tarttee vielä kolmannen kaveriks. Jonkun verran oon joutunu taipumaan, ukolle kun ei kelpaa mikään " erikoinen" ja ite en kuitenkaan halua antaa mitään " perusnimeä" , joita on joka toisella lapsella (no ei nyt ihan...). Itellä kuitenkin just semmonen " perusnimi" , mitä nyt seitkytluvun lopun ja kahekskytluvun puolvälin vanhemmilla loppui mielikuvitus kesken ja kävi niin, että parhaillaan samalla luokalla on ollu kolme samannimistä. Niin ja tietenkin kahdella parhaista kavereistani on sama etunimi kuin miulla...
Haaveista
Tietysti yli kaiken toivon sitä, että lapsi on terve ja sellaisena pysyykin. Ja että taloudellinen tilanne ois semmonen, että halutessa vois olla kotiäitinä ainakin joitakin vuosia. Lottovoittohan siihen auttais... Ei kai sitä kuitenkaan mitään suurempia tarttee, kun on oma rakastava perhe ja tarpeeksi aikaa sekä perheelle että itselle.
Öitä täältä!
LinneaB
oiskohan se nyt jotain kp 25/27-44???
Tulinpa piipahtaan kun ei väsytä, päikkärit kun tuli nukuttua tuossa seittemän ja ysin välillä illalla..
Täällä oli taas plussanneita, onneksi olkoon ja paljon enkeleitä matkallenne!
En ole pinoja pahemmin lueskellut kun olen tarkoituksella yrittänyt eristäytyä koko vauvatouhusta, mutta välillä täytyy käyä kattoo mitä vanhoille enskoille kuuluu(valitettavasti osa vielä täällä..)
Mooli: mielenkiinnolla lueskelen noita sinun hoitoja kun itellä se on edessä, ei auta muu! mutta se menee tuonne helmikuulle ennen kuin alotan ensin clomeilla herätteleen tätä uinahtanutta kroppaa ja sitten tarvittaessa raskaimpiin hoitoihin lähtö. Päätimme yhdessä tuon ajankohdan, kerkee mieskin totutteleen asiaan.
joku kyseli oviksesta(en muista kuka) ja siitä voiko olla oireita vaikkei ovuloi? voi olla, mulla on aikasmoiset limavirtaukset ja masussa tuntuu ja aina ennen luulinkin ovuloivani kunnes viivoja ei tullu tikkuihin kolmessa kierrossa tikuttelin ja sitten ultrassa se varmistui, ovuloimattomuus(ultra oli kp15 ja kiertoni on 26-29). Tuo kierto jolloin ultrassa kävin jäi vain 24, muuten on ollut aikalailla tuon 26 ja joka kierrossa on ne samat limat ja kivut..yritystä kuitenkin on ollut ja on kokeiltu jtp-taktiikkaa, juotu punkkua, syöty foolihappoa ja vitamiineja, oltu jalat ylhäällä ja tyyny lantion alla, mutta ei jos ei ovuloi ei mitää voi tapahtuakaan!
jotain galluppeja teillä täällä oli ollut..meillä molemmilla elää vanhemmat, mulla vielä lisäksi molemmat mummut ja toinen pappa(isän isä) ja sitten pappa puoli(oikeaa äidin isää en ikinä nähny ja äitikään ei muista), sitten oma isomummuni ja isomummupuoli ja isopappapuoli(tuon pappapuolen vanhemmat, olleet aina mulle läheisiä). Miehellä ei elä kuin yksi mummu.
nimistä meillä on ollut puhetta ja niitä on ylös laitettu, molemmat halutaan vähän erikoisempi ja harvinaisempi nimi, mutta kuitenkin suomalainen.
lemmikkeinä meillä on kaksi lintua, neitokakaduja. Koiraa kovasti olen pyytänyt, mutta vielä en ole saanut tahtoani läpi..
Mutta eipä tässä sen kummempia minä jatkan tätä pientä lomailua ennen kuin keskiviikkona palaan töihin taas. Oikein plussarikasta ja touhuiluinnokasta loppukesää!
käärö kp19/26-29
Ajattelin minäkin nyt kirjoitella tänne.
Olen siis 22v ja mieheni on 27v. lasta olemme yrittäneet viime joulusta asti. Mieheni käy töissä ja opiskelee niitten ohella, minä aloitan opiskelun ja käyn sen ohella töissä.
Pikaisesti lueskelin läpi tämän päivän ketjua, on vähän kiirus töihin kohta.
Piinailen tällä hetkellä, menkat 5 päivää myöhässä. Huomen aamulla ajattelin testata. Oireita on ollut ja jännittää. :) Toivottavasti tulee plussaa.