Luin avovaimon viestejä ja nyt harmittaa
Avovaimo lähti äitiysvapaan jälkeen töihin ja tohinassa unohti puhelimen kotiin. Hän on useasti ratsannut puhelimeni ja en voinut vastustaa kiusausta vaikka toisinpäin tilanne on ketuttanut suunnattomasti. Noh mitään pettämisjuttuja ei ollut mutta se mikä hämmästytti oli miten rumasti hän puhuu kavereineen minusta ja minun puolen sukulaisista. En voisi kuvitella riidan päätteeksi haukkuvani kavereille omaa puolisoa sillä tavalla. Näytti myös kaverit harrastavan samaa. Kysynkin että mitä järkeä olla yhdessä jos niin ketuttaa joka asia? Minulle kuitenkin kertoo rakastavansa. Otettava asia puheeksi kun niin rassaa tuo.
Kommentit (43)
Kokemuksesta voi sanoa, että on ihmisiä jotka eivät koskaan tule tulkitsemaan toista oikein (ei muutu), vaan he tulkitsevat niin kuin ITSE näkevät. Jos kyse on kuitenkin muusta, niin OK. Silti ei puhuta rumasti kumppanista. Yleensä vain pelimiehistä joka juo ja pettää, naisilla palaa käpy.
Varovasti sitten, aloita vaikka, muistuta, ensin siitä kun on sinun puhelimesi ratsannut.. Onhan tuo tylsä homma, ja voit kyllä ottaa puheeksi. Sanot, miltä sinusta tuntuu. Ja jos menee syyttelyksi, sanot, että haluat tosiaan sanoa miltä se sinusta tuntuu, vaikkei sinun silmillesi ollut tarkoitettu. Pidä pintasi ja puolesi, tsemppiä!
Täällä lähti jo naisten vakkari vastaukset:eli mies on tehnyt pakosti jotain väärin. On niin paljon vastaan naisia jotka puhuvat paskaa miehistään. Se on naisilla dna:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö puhelimetkin ole yleensä salasanan tai sormenjälkitunnistuksen takana? Annatteko te puolisoillenne salasananne?
En ole ap, mutta kyllä annan. Meillä on toistemme puhelinten, tablettien ja läppäreiden salasanat (poislukien puolisoni työläppäri).
Minä syyllistyn valitettavasti tuohon. Parhaan ystäväni kanssa valitetaan puolisoistamme ja päästellään höyryjä. Joskus se lipsahtaa överiksi. Oikeasti kumpikin on 99% tyytyväinen suhteeseensa ja kyse on vaan siitä, että puretaan sitä 1% harmitusta toiselle ja toinen komppaa että "no kyllä meilläkin".
Ei ollut lukituskoodia. Siksi pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävän yleistä tuo. Naiset monesti haukkuvat miehiään, mutten ole itse yhtään kertaa kuullut miesten morkkaavan naisiaan. Joku sulupuoli juttu kai.
Vähänpä tiedät. Meidän naapuri on haukkunut vaimonsa tullen mennen ja sanonut esim, ettei koski siihen (ruma sana) edes pitkällä kepillä. Kuitenkin on ihan itse vapaaehtoisesti tuon naisen valinnut, mennyt vihille ja tehnyt hänen kanssaan lapsia.
Ei ne miehetkään mitään pyhumyksiä ole, turha luullakaan. Ihmisiä ne on nekin ja monikin puhuu pahaa vaimostaan.
Anteeksi, ei me ollakaan mitään pyhimyksiä. Puhuin vain omista kokemuksistani.
Sensuroimattomat tunnetuuletukset kaverille on usein vaan hetkellisiä vitutuksia, jotka helpottaa, kun saa oksentaa jonkun puhelimeen... ei niiden perusteella tarvitse koko elämää sekoittaa. Ihan inhimillistä - ja usein tarpeellista.
Kaveri todennäköisesti osaa myös suodattaa kuulemansa/ lukemansa ja päästää toisesta korvasta ulos.
Keskustella tietty kannattaa, mutta älä ota liian vakavasti tollasia höyryjä; hyvä vaan, jos on joku taho, mihin päästellä...
Vierailija kirjoitti:
Minä syyllistyn valitettavasti tuohon. Parhaan ystäväni kanssa valitetaan puolisoistamme ja päästellään höyryjä. Joskus se lipsahtaa överiksi. Oikeasti kumpikin on 99% tyytyväinen suhteeseensa ja kyse on vaan siitä, että puretaan sitä 1% harmitusta toiselle ja toinen komppaa että "no kyllä meilläkin".
Mitä paremmin tunnen naisia, sen enemmän pidän koiristani.
Kiitos hyvistä vastauksista. Onhan tuossa tuuleteltavaa välillä minullakin. Yllätyin eniten niin rumista haukuista.
Löysikö se nainen sinun puhelimestasi jotain?
Itse ole koskaan kuullut miesten puhuvan vaimoistaan pahaa. Olen ollut lukemattomissa tilanteissa missä siihen olisi ollut mahdollisuus. Sen sijaan naiset eivät odota edes mahdollisuutta vaan antavat palaa joka tapauksessa. Olen usein ihmetellyt eivätkö he tajua kuinka ajattelematonta ja kylmää on dissata miestä lasten, ystävien ja suvun edessä, jopa niissä tapauksissa missä siihen ei ole mitään syytä. Parhaissa tapauksissa samaan aikaan virheettömän rouvan tiedetään säätävän omiaan suhteen ulkopuolella.
Mielestäni oman puolison haukkuminen selän takana ei pitäisi olla mikään "normaali" asia. Toki joskus turhautumisia tulee ja silloin voi olla parempi avautua siitä hyvälle ystävälle. Mutta jos se on jatkuvaa, niin ei se ole ok. Se ei ole millään lailla kunnioittavaa omaa puolisoa kohtaan, jonka kuuluisi kuitenkin olla yksi elämän tärkeimmistä henkilöistä. Vaikea tilanne. Toivottavasti saatte puhuttua, tuosta asiasta sekä yksityisyydestä omiin puhelimiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole koskaan kuullut miesten puhuvan vaimoistaan pahaa. Olen ollut lukemattomissa tilanteissa missä siihen olisi ollut mahdollisuus. Sen sijaan naiset eivät odota edes mahdollisuutta vaan antavat palaa joka tapauksessa. Olen usein ihmetellyt eivätkö he tajua kuinka ajattelematonta ja kylmää on dissata miestä lasten, ystävien ja suvun edessä, jopa niissä tapauksissa missä siihen ei ole mitään syytä. Parhaissa tapauksissa samaan aikaan virheettömän rouvan tiedetään säätävän omiaan suhteen ulkopuolella.
Minä olen kyllä kuullut. Eiköhän se ole ihan ihmiskohtainen juttu eikä sukupuolesta johtuvaa.
Tässä on hyvä muistutus miehille, jotka haaveilee parisuhteesta.
Huono trolli. Puhelimissa on nykyään kuvio/sormenjälki/koodi-tunnistus.
Vierailija kirjoitti:
Ikävän yleistä tuo. Naiset monesti haukkuvat miehiään, mutten ole itse yhtään kertaa kuullut miesten morkkaavan naisiaan. Joku sulupuoli juttu kai.
Ei kannata yleistää omasta lähipiiristä.
Oma eksäni, mies, valehteli kavereilleen, etten minä päästä häntä ikinä minnekään. Ei vaan itse jaksanut lähteä näkemään ketään, mutta ei myöskään osannut sanoa suoraan, niin sitten keksi juttuja. Kaverinsa taas haukkuivat minua tästä hyvästä ja mies oli vaan, että niin, no, mutta hän ei nyt pääse tulemaan. Jätin sen, kun tämä valehtelu mulle selvisi.
En silti sukupuolittaisi ilmiötä.
Naisilla on ihme tarve korottaa itsensä miehen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Sensuroimattomat tunnetuuletukset kaverille on usein vaan hetkellisiä vitutuksia, jotka helpottaa, kun saa oksentaa jonkun puhelimeen... ei niiden perusteella tarvitse koko elämää sekoittaa. Ihan inhimillistä - ja usein tarpeellista.
Kaveri todennäköisesti osaa myös suodattaa kuulemansa/ lukemansa ja päästää toisesta korvasta ulos.
Keskustella tietty kannattaa, mutta älä ota liian vakavasti tollasia höyryjä; hyvä vaan, jos on joku taho, mihin päästellä...
Tämä sopii myös miehelle
Hauska huomata että täällä aina samat ohjeet parisuhteen ongelmiin. Tee enemmän kotitöitä😀 en usko että siitä kiikastaa kun teen ehkä jopa enemmän. Huomioida voisin tietty vielä enemmän. Yhteinen aika tosiaan kortilla.