Loppuuko teidän joulunne loppiaisena vai Nuutinpäivänä?
Kommentit (16)
Meillä päivää ennnen vappuattoa.
Siitä eteenpäin aina juhannukseen asti vedetäänkin sellaista valborgia, ettei paremmasta tietoakaan.
Juhannushan tunnetusti loppuu sitten kun alkavat illat pimenemään...
...mikä puolestaan tietää pikkujoulukauden alkua!
Loppiaisena, tänään laitoin pois sen viimeisenkin kynttelikön, joka ei ulos edes näkynyt.
Tammikuun lopussa laitan jouluisimmat koristeet pois. Valot ja kynttilät saa olla yleensä pääsiäiseen.
En tiedä koska on Nuutin päivä ja miksi. Meillä joulu loppui joulupäivänä. Niinkuin joka vuosi.
Milloin mitenkin huvittaa, en elä kalenterin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mitenkin huvittaa, en elä kalenterin mukaan.
Näin täälläkin.
Ette elä kalenterin mukaan? Mikäs se sellainen uskonto on?
Kaikki joulukoristeet on pois ennen uutta vuotta.
Loppiaisena. Kynttilöitä ja osa valoista on edelleen paikoillaan, mutta ne eivät olekaan joulujuttuja.
Tänään keräsin joulukoristeet pois ja riisuin kuusen. Tämä päivä on aina alakuloa täynnä, en raaskisi luopua joulusta. Keittiössä on vielä punainen verho ja pöytäliina, ne vaihdan parin viikon kuluttua.
Mulla on vieläkin joulukuusi. En jaksa ottaa sitä pois, se monen tunnin homma eikä mulla oo aikaa. Jouluvaloja olen jo ottanut yksitellen pois, yhdet valot on vielä ikkunassa ja parvekkeella. Mutta nyt ne valosarjat vasta näyttää kivoilta kun on lunta, eli en taida vielä ottaa viimeisiä pois. Tuon joulukuusen kun ehtisi laittaa pois, ehkä lähipäivinä.
Kyl mun joulu loppuu jo uuden vuoden jälkeen, lopetan mässäämisen ja jatkuvan viinin juomisen, mitä jouluna harrastan.
Nuuttiin, jos on fiilistä vielä.
Kausivalot pysyy partsilla ja kynttilöitä poltetaan helmikuulle.