Pihi mieheni rajoittaa lasten ja koiran ruokailua
Mieheni on joissakin asioissa todella pihi. Hän on oppinut tavan kotoaan, sillä isossa perheessä ei ollut rahaa mihinkään ekstraan ja ilmeisesti appiukko ollut myös elämäntapaköyhä pihistelijä. Heillä kyläillessä saattaa mustan kahvin kera olla tarjolla mm.kaikille yksi suolakeksi, näkkärinpuolikas tai yksi lasillinen vedellä jatkettua appelsiinimehua (jotain halvinta). Mutta siis yleensä ei tarjolla ole mitään. Heillä ei myös kuulemma juuri vaatteita pesty tai suihkussa käyty ettei vettä kulunut yms muuta järjetöntä.
No miehelläni paljon samoja piirteitä. Nyt viimeisempänä olen huomannut ettei hän anna lapsille ruokaa lisää jos he pyytävät, vaan sanoo että syökää koulussa enemmän. Koirallekkin laittaa ruokaa niin vähän että joudun käydä lisäämässä. Ärsyttää!!!
Kommentit (10)
Miksi jaksat olla yhdessä tuollaisen id* ootin kanssa?
Ja et huomannut mitään näitä tapoja, ennenkuin teit sille muutaman kakaran? Ihan yllätyksenä tuli, kuten Annelille faksit?
Vierailija kirjoitti:
Ja et huomannut mitään näitä tapoja, ennenkuin teit sille muutaman kakaran? Ihan yllätyksenä tuli, kuten Annelille faksit?
Itseasiassa juuri näin kävi. Ennen lapsia reissasimme yhdessä joka vuosi ja elimme hyvin leveästi. Hän on hyväpalkkainen, niinkuin minäkin. En todellakaan voinut kuvitella tätä. Hän jotenkin muuttui tultuaan isäksi.
Aina ne, joita kaivataan ovat hukassa. Nyt se kommentoija, jonka kommenttia kerrankin olisi tarvittu. Joten: "Jätä se sika!"
Kelpo mies!
Ei päästä lapsiaan ja koiraansa kehopositiiviseen epäterveelliseen tilaan.
Mulla mies alkoi vastaavaa tehdä minulle ja lemmikeille. Olin kerran syömättä 2 päivää, kun hän ei suostunut ostamaan ruokaa. Ostimme siis vuorotellen ruuat, kun tuli rahat eri aikaan. Puuroa oli kaapissa ja siis sen kanssa ei mitään muuta. Koira söi sitä myös sen 2 päivää. Kissalla oli ruokaa onneksi. Kyllä opin siitä, että kun sain rahaa pistin jemmaan 20e vastaavia tilanteita varten. On ex.
Onkohan se joku pelko minkä lapsensaanti tuo tullessaan? Joku, että lapset joutuu samaan kuin itse, eli köyhyyteen? Ja sitten ei huomata kuinka samalla tavalla sitä.köyhyyt yrittää estää saapumista? Tai onko se opittu lastenkasvatusmeininki? Lapsia pitää rajoittaa, koska ne ei itse tajua?
Ja ainahan kuulee, että minustakin kasvoi ihan hyvä, vaikka kaikki muut näkee ettei kasvanut. Tässä siis minusta kasvoi hyvä aikuinen rajoitetuissa oloissa. Eikä huomaa että kohtelee lapsia ja koiraa huonosti.
Saituus on luonteenpiirre. Minä tunsin erään pariskunnan, jossa mies oli pihi vain muille, itseltään ei kieltänyt mitään. Jos heille meni kylään, tarjolla oli kahvin kanssa jotain Mariekeksejä, kaapissa saattoi kuitenkin olla vaikka mitä, mutta eihän sitä herranenaika vieraille...
Tämän miehen ollessa etävanhempi, hän vei lapset aina syömään jonnekin sukulaisille tai tuttaville, eihän kukaan voinut olla antamatta nälkäisille lapsille ruokaa Lapset siis itse keräsivät ruokaa, olivat oikeasti nälkäisiä kun saituri isukki mieluummin lokkeili.
Rajoita sinä miehesi syömistä. Jos on ottamassa lisää, otat kauhasta kiinni ja hymyillen sanot "eiköhän yksi annos riitäkin".