Kuinka monta flunssaa teidän perheessänne on ollut nyt 1 vuoden sisällä?
Alle kouluikäiset sairastavat vuosittain keskimäärin 6–8 ja aikuiset 2–3 flunssaa. Meillä tuli juuri vuosi täyteen ilman sairastelua. Viimeksi olen ollut näin kauan terveenä ennen kuin ensimmäinen lapsi meni päiväkotiin.
Kommentit (24)
Heti koulujen alettua lapsilla lievää nuhaa, vain yhdellä kuumetta. Parissa päivässä jokaisella ohi. Eikä ollut koronaa. Normaalisti lapset sairastaa max kaksi kertaa vuodessa: joulun alla ja kevättalvella. Lievästi silloinkin.
Mulla ehkä yksi lievä flunssa vuodessa, ei aina sitäkään.
Mies on meillä se joka kerää flunssat ja vatsataudit. Hänelle on ihan normaalia pari-kolme vatsatautia ja pari-kolme kovaa flunssaa vuodessa. Sairastaa enemmän kuin lapset.
Niillä on töissä kuuden miehen toimisto ja todennäköisesti aivan umpisurkea hygienia. Käyvät lounailla huoltoasemilla ja muissa lounaspaikoissa joissa muutkin ukot käy. Käsienpesusta ei taatusti tietoakaan. Vähän väliä niillä on ollut joku kipeänä ja yleensä vielä tosi rajusti, mun mieskin aina kipeänä ollessa kuumeessa töissä ja kotiin jää vasta kun ei kykene lähtemään. Sama muilla. Maaliskuusta asti ollut etätöissä ja EI KERTAAKAAN KIPEÄNÄ.
Taitaa olla 0. Välillä vähän nenää tai kurkkua kutittaa mutta menee ohi. Yleensä 1-2 kunnon flunssaa ilman kuumetta per vuosi.
Lapsenlapsilla (tarhassa normaalisti) olisko 3 per nuppi.
Ikinä ei olla näin paljon sairastettu. Lapsi on koko ajan kipeä (eskari) ja itsekin sairastin juuri jonkun tosi sitkeän flunssan. Missään ei edes käydä (toki töissä ja päiväkodissa).
0. Viimeksi oltiin kipeitä 2019 joulukuussa.