Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään paino laskenut lopussa?

02.08.2006 |

Mulla oli paino tippunut viikossa 1.7kg ja hiukan ihmetyttää, kun mielestäni ei turvotustakaan ole ollut. No kävin polilla näytillä, kun epäiltiin veden tihkumistakin, mutta kaikki oli kunnossa. En vain ymmärrä tuota painon tippumista.

Muilla kokemusta? Mistä johtui?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 viikolla ja neuvolassa sanottiin että se voisi jo ennakoida synnytystä että paino voi alkaa putoamaan lopussa, ja neljän päivän päästä siitä vauva syntyi.

Vierailija
2/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan normaalipainoinen, pikemminkin vähän hoikka. Paino pysyi samoissa lukemissa tosiaan vikat viikot. Siitä ei kuitenkaan huolestuttu neuvolassa, lähinnä terkka kysyi söinkö/maittaako ruoka ja kyllä maittoi, loppuun asti. Tuskin sinullakaan mitään huolta on painon tippumisen johdosta.

-Aurora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta takana, joista molemmissa painonnousu pysähtyi rv32. Eipä siihen paljoa reagoitu, muuta kuin tarkistivat, että syön kunnolla. Painoa kun oli tullut muutenkin aika vähän. Kohtu kuitenkin kasvoi koko ajan.

Ai niin, toisessa raskaudessa lopussa paino laski vähän. Se johtui varmaan siitä, kun tuli jo aika paha olla syömisestä.

Vierailija
4/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noussut koko ajan tasaisesti, siksi tuntuu niin hassulta. Mutta enpäs sitten huolestu, jos se on ihan normaalia;)

Vierailija
5/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on kyllä johtunut tajuttomasta närästyksestä.

sen olen kuullut että vesien menoon liittyisi painon lasku. voisko tossa olla selittävänä turvotuksen laskeminen tai kevyet kesävaatteet puntarilla?

Vierailija
6/8 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteetkin ovat olleet molemmilla kerroilla t-paita ja hame:) No arvoitukseksi jäänee, mistä johtuu

Vierailija
7/8 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisessa raskaudessa tuli viimeisen neljänneksen (rv30-40) aikana vain ½kg painoa. Vauvaa kovasti kopeloitiin päältäpäin ja ultrattiin, mutta ihan normaalin kokoiselta vaikutti. Sf-mitta nousi hitaasti mutta varmasti. Olin koko raskauden epäillyt, että pikkuinen olisi ehkä vähän pienempi kuin esikoinen (syntyi rv38+6 3720g) ja lisäksi sanottiin, ettei loppuvaiheessa enää muodostu niin paljon lapsivettä joten paino ei senkään takia nouse.

Arvoitukseksi siis jäi miksei paino noussut, mutta lapsi syntyi rv39+3 3432g painoisena, eli vähän pienempänä kuin esikoinen. Koko raskaudessa tuli siis vain 8kg painoa, joka lähtikin parissa viikossa kokonaan pois.

Vierailija
8/8 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, neljättä lasta odottaessani koin jotain ennenkokematonta, ihmeellistä, outoa, ihanaa!! :) Mulla putosi paino! Ja se ei todellakaan ole normaalia meikäläiselle, varsinkaan kun kyse oli raskaudesta ;)

Eli, mulla oli neuvola muistaakseni viikon 38 lopussa. Paino oli jotain xx-kg. Seuraavassa neuvolassa, viikolla 39, paino oli pudonnut parisataa grammaa. Ihmetytti silloin jo suuresti! Seuraavan kerran neuvolassa, viikolla 40, paino oli pudonnut 400g, ja sitä seuraavalla kerralla, rv 41, paino oli taas tippunut, tällä kertaa 600g. Eli aika paljon lyhyessä ajassa, ottaen huomioon että olin raskaana.

Itse sitä ihmettelin, ja päivittelinkin terkalle. Hän ehdotteli, että oletko syönyt vähemmän, juonut vähemmän, liikkunut enemmän jne. Mutta, söin kuten ennenkin, join kuten ennenkin ja liikkumiset oli vähissä olleet jo pitkän aikaa kipujen takia. Sitten ajateltiin yhdessä, että jospa mun turvotus olisi päättänyt vähän laskea, mulla kun sitä nestettä tahtoo kertyä aina raskauden loppuvaiheessa aikas paljon.

Viikolla 41+0, eli viimeisellä neuvolareissulla, sain neuvolasta lähetteen synnärille. Toivoin kovasti käynnistystä, tuskat oli jo kovat ja huono olla kolmen pienen kanssa kotona. No, synnytys päätettiin sit käynnistää kalvojen puhkaisulla. Mutta kas, vettä ei tullutkaan! Lääkäri oli aivan ihmeissään, ja käynnistettiin sit tipalla. Koko synnytyksen aikana tuli vain 1tl vihreetä lapsivettä, eikä tippaakaan enempää!

Tuota ihmettelin silloin ja ihmettelen edelleen. Kaikki sanoivat (siis lääkärit ja kätilöt, joilta kyselin), että ehkäpä mulla oli vain tihkuttanut sitä lapsivettä vähitellen, huomaamatta. En todellakaan ollut huomannut mitään.

Nyt kun seuraavaa odotan, hiukan takaraivolla peikko pelottelee... Mitä jos taas käy niin? Mitä jos lapsi on pitempäänkin siellä ilman vettä? Mitä sille lapselle voi käydä? Näihin kysymyksiin en saanut vastausta silloin keltään, joten asia todellakin vaivaa.

Mieleen jäi vain erään kätilön vastaus, kun kysyin asiaa: " Mitä sinä sitä mietit? Pidä vähän taukoa." (Meillä siis silloin neljä lasta, vanhin 4v.) Huoh!

Toivon, että muilla, joilla lapsivettä tihuuttelee, se ei tapahtuisi huomaamatta. Oli melkoisen järkyttävää kuulla se vasta synnytyksen jälkeen :(

Nasu