Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärjistäen, millainen äiti vie lapset hoitoon vapaapäivinäänkin? Kuvaile

Vierailija
02.08.2006 |

Tuntemani " tapaukset" : Kaikissa isä ei paljon osallistu lasten hoitoon, aniharvoin näen lasten kanssa ulkona tai hakevan/vievän hoitoon. Eivät osallistu kotitöihin ym.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä joinakin päivinä ihan vapaa päivän, mutta kun eivät perkele hyvitä hoitomaksuissa niin mieluummin annan olla sitten hoidossa sovitut määrät vaikka itsellä vapaata, etten turhasta maksa liki 400e kk:ssa

Vierailija
2/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt töitä koko yön ja olen päivällä niin väsynyt, että en jaksaisi tehdä lapsen kanssa mitään järkevää. Usein kyllä vien " vapaapäivinä" lapsen hoitoon aika myöhään. Sehän tietysti rikkoo " rytmiä" , mutta toisaalta en ole sitä mieltä, että 5 vuotiaalla on vielä tarvetta opetella virka-aikoja, kun kuitenkin nukkuma-ajat on säännölliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm, hiukset värjätty punertaviksi...

Vierailija
4/19 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä käyvät ja työttömät, kotiäidit, sairaana olevat, parisuhteessa elävät, yksinhuoltajat jne. Miksi pitäisi kärjistää? Ei elämää voi elää kärjistysten mukaan.

Vierailija
5/19 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla menen kampaajalle ja Kelaan ja iltapäivän siivoan. Lapsenvahteja ei ole saatavilla ja joskushan ne omatkin asiat on hoidettava.

Vierailija
6/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on koko asunnon ja pihan kattava remontti meneillään (jota siis tehdään ilman ulkopuolista remontti- tai lastenhoitoapua) ja haluaa tehdä edes muutaman tunnin ajan remonttia ilman että tarvitsee varoa lapsia.

Onko tarpeeksi hyvä syy?

Vierailija
7/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eri juttu, kun aloittaa eskarin eli menee päiväkotiin joka päivä.

Vierailija
8/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se hienoa, että olisi omaa vapaa-aikaa tai miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa kokonainen 8 tuntia edes kerran viidessä vuodessa. Pääsisi vaikka ekan kerran ostoksílle ilman lapsia kymmeneen vuoteen.

Vierailija
9/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en vie. Silloin jos joudun iltavuoron tekemään töissä, vien lapset hoitoon 2h aikaisemmin kun mun tarttee lähteä töihin (rytmien takia) silloin kerkiän siivoamaan ja laittamaan ruua valmiiksi miehelle joka hakee sitten lapset hoidosta.

Vierailija
10/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa muuten, pitää viedä lapset hoitoon. Jos äiti on siis niin väsynyt, että haluaa levätä oikein kunnolla. Toinen vaihtoehto: jos ei oikein tiedä, miten lasten kanssa ollaan, eikä oikein selviä kohtuullisesti normaalista lapsiarjesta. (On siis aina lapset olleet hoidossa, eikä ole tottunut hoitamaan yksin.)

Vierailija
11/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä isäpuoli on aktiivisesti hoitava isä, mutta esim. huomenna vien tytön pk:hon aamupäiväksi että mies saa nukkua. Hän lähti töihin klo 19 ja tulee aamulla kahdeksan aikoihin. Kelpaako selitykseksi?

Lisäksi vien joskus muuten vaan silloin kun mulla on vähemmän töitä, kun lapsi kovasti kavereitaan kaipaa. Niin ja eskarihan alkaa kohta, siellä olisi kai hyvä käydä s' äännöllisesti.

Vierailija
12/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sellainenkin äiti saa käydä lääkärissä, ostoksilla, kampaajalla, hammaslääkärissä ja miten milloinkin, joka ei voi laittaa lapsiaan aina mummolaan hoidatettavaksi.

Vierailija
13/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä äidinkin on hyvä joskus päästä vaikka kampaajalle.

Vierailija
14/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei olisi koskaan kunnolla aikaa maatilan töille.

Vierailija
15/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on saatava nukkua univelat pois ja käytävä muuallakin kuin työpaikalla. Mutta sellaisia päivä on perin harvoin...

Vierailija
16/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla ei ole mummeja eikä kummeja samassa kaupungissa, eikä kaveritkaan ole kovin innokkaita tarjoamaan hoitoapua.

Pari kertaa olen itse vienyt lapsen osaksi päivää hoitoon vaikka olen ollut vapaalla, ja käynyt hoitamassa asioita. Olen käytännössä yksinhuoltaja arkisin miehen työvuorojen takia, käyn töissä 8-16 ja iltaisin hoidan lasta.

Vierailija
17/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme aika vasta muuttaneett , emme oikein tunne ihmisiä eikä sukua ole täällä eli siis EI TUKIVERKOSTOA. mies ei ikinä ole kotona ennen klo kuutta, jonka jälkeen on jo myöhäistä päästä hammaslääkäriin, gynelle, parturiin, hoitamaan paperihommia jne. ne ei kolmen muksun kans kovin helppoa oo tehdä. eli siis ihan käytännön syistä vien. ja siksi, että ne on mun ainoa hengähdystauko yksin silloin tällöin päiväsaikaan. illat saan kyllä mennä kun mies hoitaa muksut. mutta tätä laitonta hoitoa tapahtuu vain noin 1krt/kk..

Vierailija
18/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kotihoidossa kokonaan. Jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo ja jaksaa. Ymmärrän kyllä jos vaikka on keskellä viikkoa vapaa niin haluaa vähän omaa aikaa, mutta sitten kyllä lapsetkin kaipaa vanhempien seuraa koko päiväisestikin.

Vierailija
19/19 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta tätä laitonta hoitoa tapahtuu vain noin 1krt/kk..

Kyllä minä kerron useinkin että menen kotiin, kun vien lapsen hoitoon. Ja jos en kerro niin tuo neiti totuudentorvi taatusti kertoo. Ikinä siitä ei ole mitään mainittu. Kerron yleensä aina kun minulla on pidempi jakso ilman töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme