Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs jos ala-ikäinen lapsi sairastuu koronaan ja joutuu eristyksiin sairaalaan

Vierailija
12.01.2021 |

Vanhemmathan ei sairaalaan lapsen kanssa pääse, joten jos vaikka pieni lapsi kyseessä, miten hänet saadaan pysymään rauhallisena, kun joutuu olemaan erillään äidistä, isästä ja muista ihmisistä? Itse olin sairaalassa ja teholla melkein viisi viikkoa keväällä, joten voin kuvitella mikä hätä lapsella olisi siinä tilanteessa:( Onneksi omat lapseni eivät tartuntaa saaneet, vaikka mies ja minä sairaina olimmekin.

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän sama juttu minkä ikäisen ihmisen kohdalla tahansa, ja oli se eristyksen syy mikä tahansa, varsinkin, jos on huonoja kokemuksia ja kohtelua muutenkin taustalla, eikä oikein ole luottamustakaan.

Vanhuksiakin kyllä hieman liikaa taidetaan muutenkin yksin jättää.

Vierailija
2/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveydenhuoltohenkilökunta tätä tukea ja turvaa sekä hyvää hoitoa tarjoaa, niin eiköhän lapsikin siinä sitten rauhoitu. Lempeät ja turvalliset otteet sekä puhe ympäröiviltä aikuisilta, niin eiköhän se siitä. Paras olisi siis ihan selittääkin toiselle, mitä seuraavaksi tapahtuu ja miksi, ja pitää siis rohkaista toista (vanhempi/vanhemmat sekä terveydenhuollon edustajat). Sen lisäksi siis turvallinen, lempeä ja oikeanlainen kohtelu ja hoito terveydenhuollolta, pelkästään puheet ilman konkretiaa eivät riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen on yhdyssana

Vierailija
4/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että tuo on kyllä asia, jota koulutuksessa opetetaan. Hoidetaanhan siellä sellaisiakin lapsia, jotka ovat esim. onnettomuuden vuoksi hoidettavina ja onnettomuudessa menettäneet vanhempansa.

Vierailija
5/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään että me uskotaan.

Vierailija
6/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ja lääkärit ovat siellä sitä varten, että pitävät lapsesta huolen. Eipä sitä normioloissakaan saa sairaalahuoneessa asua lapsen kanssa. 

Vierailija
7/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ja lääkärit ovat siellä sitä varten, että pitävät lapsesta huolen. Eipä sitä normioloissakaan saa sairaalahuoneessa asua lapsen kanssa. 

Saahan. Mä olen ollut eristysosastolla oman lapseni kanssa. Lapsella oli noro. Siellä oltiin kahdestaan sairaalahuoneessa neljä päivää. Saipa myös toinen vanhempikin vierailla.

Vierailija
8/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit se joutuu.

Mitä muuta siihen voi sanoa?

Eikö ole hyvä että sairaalahoitoa on olemassa?

Vierailija
9/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan. Mä olen ollut eristysosastolla oman lapseni kanssa. Lapsella oli noro. Siellä oltiin kahdestaan sairaalahuoneessa neljä päivää. Saipa myös toinen vanhempikin vierailla.

Nyt puhuttiin teho-osastosta. Siellä ei todellakaan saa majailla ylimääräisiä. Eikä kaikkialla saa edes perushuoneessa. Kun ei sairaala ole mikään hotelli. 

Vierailija
10/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin teho-osastosta. Siellä ei todellakaan saa majailla ylimääräisiä. Eikä kaikkialla saa edes perushuoneessa. Kun ei sairaala ole mikään hotelli. 

Puhuttiin eristyksestä.

Vierailija
11/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tilantuhlausta.

Ei sairaala mikään hotelli ole.

Vierailija
12/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitten vanhempien pitäisi pysyä siellä koko ajan sen lapsen kanssa etteivät itse levitä koronaa eteenpäin.

Vierailija
13/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän sama juttu minkä ikäisen ihmisen kohdalla tahansa, ja oli se eristyksen syy mikä tahansa, varsinkin, jos on huonoja kokemuksia ja kohtelua muutenkin taustalla, eikä oikein ole luottamustakaan.

Vanhuksiakin kyllä hieman liikaa taidetaan muutenkin yksin jättää.

Öh... Siis ollaanko täällä näin sydämettömiä, että tämäkin viesti sai miinusta. Miksi? Vanhuksiakinko kohdellaan aina niin hyvin vai? Mitä nämä puheet aikaisemmin vanhustenhoidonkin puutteista ovat olleet? Onko ne kaikki jo korjattu vai, vai eikö enää välitetä?

Vierailija
14/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena sairaalassa, eikä siellä saanut vanhemmat jatkuvasti olla. Muistan, että ensimmäisenä iltana oli kova ikävä ja itketti, ja samoin aina kun vanhemmat lähtivät kotiin, mutta kyllä siellä muuten pärjäsi ihan hyvin.

Vierailija
15/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin eristyksestä.

Ja arvelet, että erityshuoneeseen saa mennä majailemaan?

Vierailija
16/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on nukutettu niin mihin tarvii vanhempiaan?

Vierailija
17/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on nukutettu niin mihin tarvii vanhempiaan?

Miksi lapsi olisi koronaerityksessä nukutettuna?

Vierailija
18/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tilantuhlausta.

Ei sairaala mikään hotelli ole.

Mitä ihmettä sössötät? Luuletko, että sinne noroa sairastavan vauvan kanssa mielellään laitetaan muitakin potilaita? Ja luuletko muutenkin, etteivät ne mielellään ota pienten lasten kanssa osastolle vanhempia? Mietipä, miten paljon hoitotyötä säästyy, kun vanhemmat tekevät ne. Mäkin saatoin vaihtaa lapseltani 4–5 vaippaa tunnissa. Kerran soitin yökön lakanoita vaihtamaan, kun oli itselläni kädet täynnä, ja se jotain siitä kitisi. Muuten tein kaiken perushoidon lapselle. Päivällä omat hoitajat olivat asiallisia.

Vierailija
19/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin eristyksestä.

No justhan sanoin, että olin eristyshuoneessa majailemassa sen neljä päivää.

Vierailija
20/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin eristyksestä.

No justhan sanoin, että olin eristyshuoneessa majailemassa sen neljä päivää.

Kun lapsellasi oli korona? Juu et sanonut. Noro on hiukkasen eri juttu kuin korona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän