Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen puheäänesi on?

Vierailija
12.01.2021 |

Toisen ketjun innoittamana tuli tällainen mieleen. Minkälainen oma puheäänesi on?
Minun puheääneeni on kiinnitetty huomiota usein. Puheääneni on naiseksikin pieni ja korkea. Eräs opettajani sanoi sitä radioääneksi, eräs toinen sanoi sen olevan liian hento (nämä siis esitelmiä pitäessäni opiskeluaikoina). Monet ystävänikin ovat sanoneet että ääneni on pieni, hellä tai erikoinen. Puhelinmyyjät ovat joskus pyytäneet hakemaan äidin puhelimeen, kun olen vastannut. Ovat siis luulleet minua lapseksi. Tavallaan pidän omasta äänestäni, mutta toisaalta kaipaisin matalamman äänen tuomaa uskottavuutta. Olen kuitenkin jo 4-kymppinen nainen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma ja aika-ajoin epäselvä. Johtunee varmaan kielellisestä erityisvaikeudesta menneisyydessäni.

Vierailija
22/25 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hirveä ääni, Nylon Beat sekoitettuna Ace of baseen (siihen ysäri bändiin). Ei kestä kuunnella yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin omaa puhetta nauhalta ja huomasin että lausun s kirjaimen sössöttämällä ja olen yrittänyt korjata virhettä ja lausua s kirnainta enempi sihisemalla niin kuulostaa nauhallakin paremmalta. Omaan korvaan sitä sössöttävää ässää ei erottanut.

Vierailija
24/25 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala, kantava, vakuuttava. Siis jotain ihan muuta kuin ulkoinen olemukseni. Puhelinmyyjät antavat periksi helposti, feissarit ovat riesaksi.

Vierailija
25/25 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut lukemattomia kertoja että ääneni on ihanan pehmeä, mitä ihmettelen, koska olen melko tiukka luonne. Tiukkuus on tosin enemmän sitä ettei minuun pysty vaikuttamaan, en taivu enkä anna periksi, ja se tulee monille järkytyksenä.

Moni luulee että olen kiltti ja periksiantava mutta pettyy ja jopa suuttuu huomatessaan että olenkin järkähtämätön ja määrätietoinen luonne (luultiin blondiksi). Ulkonäköni on kai sopusoinnussa ääneni kanssa mutta luonne on kokonaan eri sarjaa.