Painonvartijoiden pistesysteemi on järkyttävä
Pitäisi syödä todella vähärasvaisesti, jotta saa täyteen edes kohtuullisen energiamäärän. Kaikki miltei rasvatonta. Jos syö ruokaa, joka sisältää rasvaa, pisteet täyttyvät nopeasti. Esimerkki, jossa on 20 pistettä (se on oma pistemääräni, 5 kilon päästä se tippuisi 19 pisteeseen).
Aamupala:
kahvi + 1 dl kevytmaitoa, mak.tabl
munakas: 2 kananmunaa, 25 g keittokinkkua, 2 tl öljyä paistamiseen, paprikaa
1 kpl 0 pisteen hedelmä, esim. omena, päärynä, kiivi, appelsiini
Välipala:
kahvi + 1 dl kevytmaitoa
omena tms.
10 mantelia
Iltapala:
2 dl luonnonjogurttia (rasvaa n. 2 %)
marjoja
hieman hunajaa
tee + 1 dl kevytmaitoa, mak.tabl
Jo pelkästään noista tulee 14,5 pistettä, eli pääruokiin jäisi huikeat 5,5 pistettä. Se voisi olla vaikka 0 pisteen kasvissosekeitto, 2 viipaletta ruisleipää (paitsi ei Real, siitä menisi yhteensä jo 3 pistettä), 2 tl 40 % levitettä. Toinen ateria...niin no, mitä saa 2,5 pisteellä? 100 g kanaa on 2 pistettä, siihen sitten vaikka kasviksia rinnalle ja 1 dl raejuustoa, rasvatonta tietenkin.
Pitäisikö vain suosiolla hieman nostaa pistemäärää? Esim. edes 25:een, jos ei juurikaan liiku? Liikunnasta saa lisää pisteitä käytettäväksi.
Kommentit (17)
Itse koin aina että sain 20 pisteellä syödä ihan ruhtinaallisesti! Mutta minä en olekaan koskaan syönyt mitään välipaloja enkä' iltapalaa. Ja niitähän oli niitä ruokia joita saa tietyllä pistemäärällä vetää miteen paljon haluaa, ja nollan pisteen ruokia kuten kasvissosekeitto, jos on tullut syötyä paljon pisteitä muuten.
Vaatii vaan vähän opettelua että mihin pisteensä kannattaa tuhlata ja mihin ei. Esim. mantelit tai rasvaa sisältävät maito tai jogurtti tuski tuossa systeemissä kannattaa. Rasvaa tulee yleensä muutenkin tarpeeksi esi. ruoanlaiton tai salaatin kastikkeen öljyistä tms.
Itse laskin joskus paljonko mulla tuli kaloreita tuosta 20 pisteestä ja oli 1100-1200 kcal. Mulle se oli sopiva määrä, mutta toki tuosta on varaa 25 pisteeseenkin nostaa, ja laihtuu.
Miksi vedät kolme desiä kevytmaitoa pelkästään kahvin ja teen sivussa? Siinähän on jotain mistä nipistää kaloreita tai pisteitä kunnon ruokaa.
On kyllä typerä systeemi. Heitä tuo romukoppaan ja ota järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vedät kolme desiä kevytmaitoa pelkästään kahvin ja teen sivussa? Siinähän on jotain mistä nipistää kaloreita tai pisteitä kunnon ruokaa.
Koska tykkään käyttää maitoa kahvissa ja teessä, muuten en sitä juo. Rasvattoman maidon kanssa tuo olisi 1,5 pistettä. Mielestäni 2 kuppia kahvia päivässä ja iltatee ei ole paljon.
Ap
Mistä mukapainonvartijat ohjeita,onko enää Suomessa muka.Luulin lopettaneen vuosia sitten,ohjeet huuhaata!
Sain kyllä 18 pisteellä ihan syödä riittävästi, tosin en välipaloja syönyt ja liikunnasta sai lisäpisteitä, jostain puolen tunnin kävelylenkistä tosin ei tarvinnut syödä yhtään enempää.
huhhahhhaa kirjoitti:
Mistä mukapainonvartijat ohjeita,onko enää Suomessa muka.Luulin lopettaneen vuosia sitten,ohjeet huuhaata!
Minulla on vanhat ohjeet tallessa jotka sain kaverilta joskus. Sovittelin vanhoja pisteitä uuteen ohjelmaan, netistä löytyy aika hyvin, ja ruokaohjeita vaikka pinterestistä, pisteytykset on myös huomioitu esim aktiivisuus. Pudotin normaalipainon sisällä 4 kg, ei ollut tarkoituksena pudottaa kovin nopeasti koska silloin kilot tuuppaa tulemaan helposti takaisin. Painonvaritjoiden avulla voi ihan hyvin laihtua kunhan tajuaa että pysyvä laihtuminen vaatii oikeasti elämäntapamuutoksia, aivan sama millä ns ohjelmalla sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
huhhahhhaa kirjoitti:
Minulla on vanhat ohjeet tallessa jotka sain kaverilta joskus. Sovittelin vanhoja pisteitä uuteen ohjelmaan, netistä löytyy aika hyvin, ja ruokaohjeita vaikka pinterestistä, pisteytykset on myös huomioitu esim aktiivisuus. Pudotin normaalipainon sisällä 4 kg, ei ollut tarkoituksena pudottaa kovin nopeasti koska silloin kilot tuuppaa tulemaan helposti takaisin. Painonvaritjoiden avulla voi ihan hyvin laihtua kunhan tajuaa että pysyvä laihtuminen vaatii oikeasti elämäntapamuutoksia, aivan sama millä ns ohjelmalla sen tekee.
Pystyyköhän Suomesta käsin liittymään tai saamaan ohjeita?
Käytä normaalirasvaisia tuotteita ja unohda nuo pisteet, niissä oo mitään tolkkua. On jo ihan tutkittu juttu, että vähärasvaiset maitotuotteet vaikeuttavat painonpudotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mak.tabl??
Makeutustabletti... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Käytä normaalirasvaisia tuotteita ja unohda nuo pisteet, niissä oo mitään tolkkua. On jo ihan tutkittu juttu, että vähärasvaiset maitotuotteet vaikeuttavat painonpudotusta.
Jep... Nostan pistemäärän suoraan ainakin 25:een.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mak.tabl??
Makeutustabletti... 🙄
Eieiei ja ei. Makeutusaineet on huono juttu varsinkin laihduttajalle, ei keho ja elimistö osaa niitä käsitellä. Tästä on myös tutkimuksia. Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista, jooko...
Painonvartijat on lopetettu Suomessa 2010. Että ei sun tarvitse enää niitä pisteitä laskea punnitusten pelossa
Ei se ole järkyttävä, vaan realismia mitä voit syödä ja miten erilaiset valinnat vaikuttavat määriin.
Tai sitten vaan alkaa laskea kaloreita mikä on huimasti helpompaa.