Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko syöneet Roomassa pitsaa ja pastaa? Oliko makoisaa?

Vierailija
02.08.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan siis sitä mieltä, että Suomesta saa " pizzaa/pitsaa" ?!

Suomessa myytäviä " pitsoja" ei pitäisi sillä nimellä kutsua ollenkaan!

Itse en Suomessa syö koskaan, mutta Roomassa ja Italiassa aina kun käyn! Nam! Makuasioista tietty ei voi kiistellä eli jos joku tykkää pitsasta enemmän kuin pizzasta, niin sillehän ei mitään voi...

Vierailija
2/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizza ja pitsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole intellektuelli vaan kulinaristi! Opettele vittuilemaan, ennen kuin kirjoitat! :)

t.13

Vierailija
4/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt mökillä makkaraa.

Vierailija
5/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pasta oli paljon parempaa.

Yhteenvetona Italian ruuat ovat kyllä miltei mauttomia, siellä ei todellakaan käytetä mausteita, muuta kun se hemmetin rucola jota tungetaan joka leivän ja ruuan päälle tai väliin..

Vierailija
6/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkara oli hyvvöö. kiitos vaan kysymästä:)

Vierailija
7/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Roomassa ei ole pitsaa, niin kuin ei ole koko Italiassa. Mutta pizzaa on ja on hyvää!: )

Roomassa on vallalla kusettamisen kulttuuri, jopa italialaisia kohtaan... pitsa on ylihintaista, ja pääosin paskaa. Sitä paitsi " pitsa" on suomea. Pitsa on edelleen Italiassa köyhäin ruokaa.

Vierailija
8/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että suomalaiset ei ymmärrä ruoasta mitään! Tai ainakaan AV-mammat... ;)

Vierailija
9/26 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Roomassa on vallalla kusettamisen kulttuuri, jopa italialaisia kohtaan... pitsa on ylihintaista, ja pääosin paskaa. Sitä paitsi " pitsa" on suomea. Pitsa on edelleen Italiassa köyhäin ruokaa.

Elämäni parhaat pitsat olen syönyt Italiassa, joskaan en kyllä Roomassa.

Vierailija
10/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tomaattikastiketta, juustoa, oliiviöljyä. Oli AIVAN tajuttoman hyvää! En ole koskaan syönyt mitään niin hyvää pizzaa Suomessa.

Kukaan ei varmaan voi tätä ymmärtää!

Muutkin pizzat ja pastat olivat tosi hyviä. Onhan ne tosin erilaisia kuin vastaavat suomalaiset............

Vierailija
11/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian pizzat ovat yleensä todella erilaisia verrattuna näihin meidän Suomessa " leikisti italialalaisissa" rossoissa ja kotipizzoissa myytäviin meetvursti-ananas-homejuusto-valkosipulimurska pitsoihin. Luojan kiitos ovat erilaisia. Italialaista aidossa puillalämmitetyssä uunissa hyvistä ja alkuperäisistä aineista valmistettua pizzaa ei voita mikään. Toinen juttu: pasta ei ole mikään alkupala; antipasto sen sijaan on. Tänään Hesarissa joku mies valitti, että he olivat saaneet Roomassa huonoa leipää pastan kanssa. Sinällään erikoista - italialaiset kun eivät syö pastan kanssa lainkaan leipää. Taisi olla sen ukon koko kirjoitus ihan tuulesta temmattua provoilua.

Vierailija
12/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset itse varsinkin tuntuu olevan niin täynnä omaa paremmuuttaan, mutta mun mielestäni italialainen ruoka on ihan hyvää muttei mitenkään ihmeen ihanaa. Erilaisia hyviä pastakastikkeita osaavat tehdä, mutta italialainen pizza ei yleensä ole erityisesti mun makuuni.

Vierailija
13/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti missään ei ole niin hyvää ruokaa kuin Italiassa, paitsi ehkä Thaimaassa.

Vierailija
14/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille tuotiin joka ravintolassa missä käytiin leipää pöytään kun söimme pastaa. Ja olimme Roomassa.

Vierailija
15/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt elämäni huonointa ruokaa.

Vierailija
16/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi pieni paikka, ihan syrjäkujalla, ei varmasti turistit eksy sinne. Laskua pyydettäessä tarjoilija kirjoitti sen pöytäliinaan :-). Oli aito italialainen tunnelma, ja ne pizzat oli mahtavat!! Mutta muuten, oli siis todella pettymys.

Vierailija
17/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toinen juttu: pasta ei ole mikään alkupala; antipasto sen sijaan on.

Hei sinä " jaksaisko tätä kommentoida" -tyyppi :D :

Onko joku puhunut alkupaloista? Täh?? Alkuruuaksi sitä on mainostettu pariin otteeseen.

Todellinen besserwisser.

Vierailija
18/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut Italiassa Pohjois-Italiasta Sisiliaan, Roomassa olen ollut viikon.

Tämä tietysti on täysin makuasia ja italialaisen ruuan ystäviä on maailmassa paljon - mutta itse en kuulu heihin. On sitten kyse pastasta, pitsasta tai hienostuneemmasta italialaisruuasta. Koska arvostan hyvää ruokaa ja ravintoloita, olen istunut todella hyvissäkin ravintoloissa - enkä silti tunne italialaista ruokaa suosikikseni.

Koska tahansa preferoin espanjalaista ruokakulttuuria.

Vierailija
19/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska tahansa preferoin espanjalaista ruokakulttuuria.

Vierailija
20/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*TOTALreps*?? Mitä se sitten tarkoittaakaan, täydellistä repeämistä nauruun kaiketi ;=DDDD