MiIlainen on streotyyppinen insinööriluonne naisella?
Kommentit (17)
Olen naispuolinen it-insinööri. Kyllähän me naisetkin ollaan pääosin introverttia ja nörttimäistä porukkaa, ja omalla tavallaan aika tosikoita mutta yhdiststettynä omituiseen nörtthuumorintajuun. Se ero on miehiin että siinä missä miesinsinööreissä on aika paljon sekä poliittisesti että elämäntavoiltaan hyvin konservatiivisia, eli halutaan se rivari Espoosta, autot, pari lasta, koira, sairaanhoitaja- tai opettajavaimo, niin meissä naisissa on aika paljon omien latujemme kulkijoita. Myös meitä jotka ei haluta vakiparisuhteita ollenkaan, ja sitten niitä jotka ottaa miehen vaikka taidealalta tai kokin tms, veloja...
Eroaa. Tunnen yhden jonka rinnalla Elina Lepomäki on kuin Maija Poppanen. Kovia, häijyjä miesmäisiä naisia joilla on kaikkein roiseimmat jutut ja kovaääninen nauru ja loputon halu nolata ja pilkata toisia, eritisesti miehiä jotka eivät ole DI. Uskomaton se jatkuvan haastamisen, alentuvaisuuden ja itseriittoisuuden yhdistelmä! En tykkää näistä yhtään
Vierailija kirjoitti:
Eroaa. Tunnen yhden jonka rinnalla Elina Lepomäki on kuin Maija Poppanen. Kovia, häijyjä miesmäisiä naisia joilla on kaikkein roiseimmat jutut ja kovaääninen nauru ja loputon halu nolata ja pilkata toisia, eritisesti miehiä jotka eivät ole DI. Uskomaton se jatkuvan haastamisen, alentuvaisuuden ja itseriittoisuuden yhdistelmä! En tykkää näistä yhtään
Lepomäkihän on DI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepomäkihän on DI?
Joo on DI mutta naisellinen pehmotyyppi
Kiitos. Tarkoitin kylläkin aloituksella enemmänkin insinööriluonteisia naisia, en niinkään varsinaisia insinöörinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako koulutetut naiset? Siltä vaikuttaa.
Olen AMK-insinööri, luonteeltani kiltti ja rauhallinen introvertti. En kaipaa elämääni parisuhdetta enkä ole muutenkaan kovin kiinnostunut ihmissuhteista, puuhailen yksin kotona omia juttujani (lähinnä pelaan). Kaikki tuntemani miespuoliset insinöörit on äärettömän kiinnostuneita materiasta ja rahasta, itse olisin mieluusti omistamatta mitään.
N40
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tarkoitin kylläkin aloituksella enemmänkin insinööriluonteisia naisia, en niinkään varsinaisia insinöörinaisia.
Mitäs jos sitten selittäisit sen, mikä on insinööriluonteinen? Ihme juttuja ja sanontoja jotka on eri jokaiselle ihmiselle.
DIx2 täällä hei. Ensimmäinen tutkinto on prosessi puolelta, ns perinteinen insinööri. Toinen tutkinto on uudemmista suuntauksista eli tuotantotalous ja johtaminen.
Prosessi puolella huomasin, että olin päässyt piireihin helposti mukaan ja juttu luisti kaikkien kanssa. spesifi mielenkiinnon kohde oli sama kaikilla ja keskustelut olivat äärimmäisen mielenkiintoisia. Kaikki me kaivattiin omaa aikaa ja kukaan ei suuttunut jos ei kiinnostanut. Tuotantotaloudesta ja johtamisesta huomasin, että oli meno ilmeisesti enemmän kauppakoulun tyylistä eli tuota petkutusta ja selkään puukottamista enemmän.
Molemmat ovat insinöörimäisiä insinöörejä, mutta persoona ratkaisee.
Mä tunnen kaksi naisinsinööriä. Toinen on diplomi- ja toinen AMK-insinööri. Kumpikaan heistä ei ole mun mielikuvani (en tunne kumpaakaan mitenkään älyttömän hyvin) mukaan mikään erityinen "insinööriluonne", tai mitenkään tosikko tai sosiaalisesti rajoittunut. Toinen on sellainen aika perusmuija (DI), toinen (AMK) tosi lämminhenkinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Olen AMK-insinööri, luonteeltani kiltti ja rauhallinen introvertti. En kaipaa elämääni parisuhdetta enkä ole muutenkaan kovin kiinnostunut ihmissuhteista, puuhailen yksin kotona omia juttujani (lähinnä pelaan). Kaikki tuntemani miespuoliset insinöörit on äärettömän kiinnostuneita materiasta ja rahasta, itse olisin mieluusti omistamatta mitään.
N40
Samantapainen luonne itsekin, ja allekirjoitan myös tuon että paljon miehissä on noita materia ja raha -tyyppejä. Jokunen ekohipsteri sekaan.
- DI-nainen 36 v
No, minä varmaan olen kun lasken kaikkea ja ajattelen hyvin mekaanisesti. Fysiikka kiinnostaa luonnostaan ja osaan soveltaa sitä arkielämässä, katson kaikkien laitteiden sisälle (oon aina katsonut) ja kiinnostaa miten asiat toimii. Sitten on sellaisia asioita joita en tod. tiedä kun ei kiinnosta, vaikka insinöörit ne yleensä tietäisi. Juutun mielenkiintoisiin asioihin kuten vaikka korjaamaan jotain juttua.
Tiedän ehkä pari naista joilla on samaa luonnetta. Olen myös opiskellut insinöörialaa, mutta siellä olleet naiset ei kyllä olleet insinöörejä luonteeltaan. Tämä menee tässäkin keskustelussa sekaisin - insinööriksi itsensä lukenut nainen ei aina ole _insinööri_.
Up