Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhausta

Vierailija
12.01.2021 |

Kun aina sanotaan, että ei ne siellä rekrytoinnissa jaksa lukea niitä hakemuksia, cv pitää olla lyhyt ja ytimekäs jne. Miksi sitten työpaikkaa hakiessa kirjoitat cv:n ja hakemuskirjeen ja liität ne siihen firman sivuilla olevaan kyselyyn, jossa kysellään kaikki työt ja opiskelut, vastaat moneen kertaan kysymyksiin, miksi juuri sinä, mitä annettavaa sinulle on juuri heille, mikä motivoi... Ja sitten on vielä paikka, jossa kerrot itsestäsi ja liität vielä hakemustekstin siihen...

huh huh, miten ne jaksaa lukea nuo kaikki, mitä on pyydetty täyttämään ja liittämään? Silkkaa älyttömyyttä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee vielä videohaistattelu päälle. Luulin joskus että videohaistattelut on etävaihtoehto kasvotusten käytävälle työhaastattelulle, mutta ei se näin ollutkaan.

Vierailija
2/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikkia hakemuksia kukaan jaksakaan lukea läpi, mutta kun nyt on työnantajan markkinat, niin onhan se kiva teetättää hakijoilla jos jonkinmoista temppua ihan ajanvietteeksi.

En siis ole työnantaja, enkä työnhakijakaan, mutta tämä, mitä edellä kuvasin, vastaa kuitenkin todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmäähän se on.

Mulla on tosi viimeisen päälle viilatut tekstit. Ja sitten haastattelut alkaa aina näin:

"Sä kerroit jo tosi kattavasti itsestäsi tässä hakemuksessa, mutta kerro vielä itsestäsi!"

Ja minä hymyilen ja kerron tiivistettynä sen kaiken uusiksi.

Vierailija
4/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnhakijoita pitää kyykyttää. 

Vierailija
5/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan käy sähköisiä lomakkeita vaan sieltä haetaan tietyillä kriteereillä/hakusanoilla pienempi joukko, jonka hakemukset sitten katsotaan läpi. Joihinkin hakuilmoituksiin tulee satoja (kansainvälisissä kuvioissa jopa tuhansia) hakemuksia, joten on selvä, että homma on automatisoitu. Jos sinin hakemuksestasi ei löydy oikeita hakusanoja tai et täytä vaikka koulutus- tai ikäkriteereitä, niin on herttisen yhdentekevää, miten hieno cv tai avoin hakemus sinulla on liitteenä.

Vierailija
6/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työnhakijoita pitää kyykyttää. 

Ei ole pelkästään sitä. On joskus hommattu sellainen lomake, eikä sitä osata tai haluta päivittää.

Joku on joskus ajatellut, että on kätevää tietää koulutuksen aloitus- ja lopetuspäivä (joskus onkin), ja sitten se sama on myös lukion kohdalla. Ei kyllä mitään muistikuvaa minä päivänä lukio on alkanut, elokuun puolivälin tienoilla silloin joskus.

Yksi lomake vaati lukion merkittäväksi, vaikka työn pätevyysvaatimuksena oli ylempi korkeakoulututkinto. Eipä mitään, lisäsin sen lukion, että pääsin lähettämään lomakkeen eteenpäin.

Vierailija
7/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jonkun koulun aloittamispäivä! Voi olla todella vaikeaa löytää tietoa soittamatta oppilaitokseen, kun mielestäni pitäisi riittää esim. kuukausi ja vuosi, varsinkin noissa vanhemmissa koulutuksissa, jolloin opinnot alkoivat aina syksyllä. En ole itse vieläkään varma milloin aloitin kauppaopiston, mutta lähes varma olen, että se oli maanantaipäivä elokuun puolessavälissä vuonna 1982. Miksi tietotekniikkaa ei panna palvelemaan, vaan sen sallitaan olevan isännän asemassa?

Vierailija
8/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä luetakaan. Nuo kyselylomakkeet ovat vain sitä varten, että automaattisesti voidaan karsia hakijoista ne, jotka eivät täytä ennalta-asetettuja kriteereitä.

Vierailija
9/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten jokaisen hakemuksen pitäisi olla yksilöllinen eli ei samaa hakemusta ja cv:tä joka paikkaan. Menee yksi päivä yhden hakemuksen tekoon, kun siitä pitää saada erottuva.

Vierailija
10/10 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmäähän se on.

Mulla on tosi viimeisen päälle viilatut tekstit. Ja sitten haastattelut alkaa aina näin:

"Sä kerroit jo tosi kattavasti itsestäsi tässä hakemuksessa, mutta kerro vielä itsestäsi!"

Ja minä hymyilen ja kerron tiivistettynä sen kaiken uusiksi.

Tuo on todella rasittavaa. Saattaa tulla vielä kuittia perään, että niin, kyllähän mä olen jo sun CV lukenut 😅 Mistä sitten insinöörin pitäisi itsestään vielä kertoa mitä CV:ssä tai hakemuksessa ei ole? Mikä oli lempiruokani lapsena tai kummin päin laitan WC-paperirullan telineeseen?