ajatus kuolinilmoituksen tekstistä 'rakkaudella kaivaten'; jos siihen ei pysty, onko syytä erota?
Minulla on parisuhteessa vaikeaa. Koen, ettei ole juuri mitään yhteistä, ja melkein mikä tahansa asia puolisossa ärsyttää. Erota en haluaisi luultavasti siksi, että pelkään muutosta. Ja toisaalta en ole varma, mikä pohjimmiltaan mättää, vaikka olen sitä yrittänyt selvittää. (Kyse voi olla siitäkin, etten suostu uskomaan, ettemme sovi toisillemme.)
Toisaalta, jos mietin, että puolisoni sattuisi kuolemaan, voisinko kuolinilmoitukseen rehellisesti kirjoittaa, että 'rakkaudella kaivaten' sen sijaan, että kirjoittaisi 'kaivaten'.
Onko tuo merkki, etten rakasta enää?
Kommentit (17)
Miksi edes kuolinilmoituksia julkaistaan? Sukulaiset jo tietävät, ovat olleet ehkä jo hautajaisissakin.
Jos et "rakastaen kaipaa", tai edes "kaipaa", voit "lämmöllä muistella" onnellisia yhteisiä hetkiä, ilman niitä ette olisi edes naimisissa.
Se, ettet juuri nyt pystyisi "rakkaudella kaipaamaan", ei ole eroperuste, ne perusteet löytyvät aloituksestasi. Ovatko ne sitten riittävät, riippuu sinusta.
"Sattuisi kuolemaan". Mikä on suunnitelmasi?
Sinä lähdit,
minä jäin.
Hyvä näin.
Miten äisi suhtautui haluihisi, ap?
ap suunnittelee jo kuolinilmoitusta, tosiaan...
Haluatko puolisosi kuolevan ? Yleensä toivotaan että eläisi . Mitä ajattelet hänen kirjoittavan sinun hautailmoitukseen ; kiva kun menit .
se poistaisi vastuun oman halun toteuttamisen mahdottomuudesta.
"Viimeinkin vapaa - ilman syyllisyyttä!"
oliko se narsistinen piirre, jossa omat tunteet täytyy näin jotenkin ulkoistamisen kautta tunnistaa?
...niin kuin esimerkiksi: "huomaan nauravani. Tarkoittaako se, että olen iloinen?"
Vierailija kirjoitti:
ap suunnittelee jo kuolinilmoitusta, tosiaan...
Varma merkki, että suhde vetelee viimesiään.
ap haluaa kommentoida nro 12 vastausta:
Narsismista en osaa sanoa (harva kai omalla kohdallaan osaa). Ja olen kyllä varmasti jossakin tapauksessa ja tilanteissa itsekäs kyllä.
Mutta onko tämä sitä, että omat tunteet täytyy ulkoistamisen kautta tunnistaa? Mielenkiintoinen kommentti. Ehkä minulla on sitä.
Onko sinulla jotakin muuta vinkkiä minulle?
ap
Kuulostaa tosi teennäiseltä. Itse pistän vaan värssyn ja nimet alle. Jos mies heittää lusikan nurkkaan ensiksi.
tuntuu, että minun on ainakin ajoittain vaikea arvostaa puolisoani.
ap