Casualty, loppuiko sarja?
Menossa oleva kausi loppui kesken? Nyt alkaa joku vanha kausi uusintana.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ylen mukaan sarja ei ole enää pariin vuoteen tavoittanut sitä katsojatavoitetta joka sille alkujaan asetettiin vaan sarjan katsojaluvut ovat laskeneet tasaisesti. Yle pyrki jatkuvasti uudistamaan ohjelmistoaan vastatakseen paremmin katsojien mieltymyksiä ja makua. Mutta oletko miettinyt että pystyisikö Casualityn katsomaan loppuun esim Netflixistä?
No eipä ole mikään ihme, kun on piilotettu aamuun. Itsekin ihan sattumalta huomasin sarjan ja aloin seurata. Ihmettelen muutenkin kovasti YLE:n tapaa piilottaa hyvät ohjelmat ja erittäin passiivista mainostustyyliä uusista/tulevista ohjelmistan, kun vertaa johonkin maikkarin ja nelosen jatkuvaan tulitukseen, kun niillä alkaa uusi sarja.
Eli saavat kyllä syyttää ihan itseään huonoista katsojaluvuista.
Huomenna Briteissä esitetään kauden päätösjakson eka osa. Toivottavasti näyttävät kauden pian Suomessakin. Seurasin sarjaa jo Nelosen aikana.
Briteissä sarja jatkui jo kevättalvella, Suomessa näytetään vasta tämän vuoden loppupuolella.
Oikeesti? Onko uusin kausi joka meillä ei vieläkään näy kausi 35?
Tänään tuli uusi jakso, mutta ainakan täällä ei näy tekstit. Näkyykö muilla?
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli uusi jakso, mutta ainakan täällä ei näy tekstit. Näkyykö muilla?
Häh? Tuliko?
Briteissä on kausi 35 esitetty nyt kokonaan. Ja kauden 36 jaksojat alkaneet. Toivottavasti tosiaan saataisi tässä jonkun ajan kuluttua edes pari viimeistä jaksoa katseluun. Harmi, että Holby City lopetetaan kokonaan.
Yle Areenassa lukee nyt, että 35. kausi alkaa ihan pian 27.10.
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenassa lukee nyt, että 35. kausi alkaa ihan pian 27.10.
Vihdoin! Täytyy tosin tunnustaa etten enää muista mihin koko sarja viimeksi loppuikaan.
Keskiviikkona alkaa. Tosin 34. kauden kahta vikaa jaksoa ei ilmeisesti näytetä ollenkaan.
Mun lemppari YLE TV1 uutiset klo 20.30. 50 vuotta joka ilta katsonut😬
Mä en nähnyt 34 ollenkaan, kertoisko joku mulle lyhyesti, miten kävi Hudsonille ja Connien lääkeriippuvuudelle?
Olen itse pitänyt Holbystä enemmän, mutta viime vuosina Holby Cityssä on ollut paljon juttua homoista ja lesboista. Siis heistä saa toki kertoa, jos se vähentää ennakkoluuloja. Mutta välillä tuntuu, ettei maailmassa ole heteroita ollenkaan... Sarjan alkuvuodet olivat ihmisläheisempiä. Katsoja tiesi henkilöhahmojen nimen ja onko tällä aviopuoliso tai lapsia. Tyyliin tuossa on tohtori X ja tuossa hoitaja Y. Nyt en tiedä Holbyn henkilöhahmojen nimiä ja potilaat jäävät täysin vieraaksi. Alkuvuosina potilaat olivat kuin tuttavia, joiden elämä ja kohtalo kiinnosti katsojaa. Casyaltyssä on vielä vuosien jälkeen jotain inhimillistä, mutta monen vuoden jaksot on jätetty näyttämättä suomalaisille katsojille. Niitä ei edes saa ostaa mistään.
Brittiläisessä nettilehdessä selitettiin vähän aikaa sitten, että Holbyn lopettaminen liittyy osittain rahapulaan ja ositttain "alueellistamiseen". Alueellistaminen on tuttua myös täällä Suomessa. Eli Britanniassa lopetetaan sarja, joka on suosittu ja sitten aletaan väenväkisin tehdä jotain uutta sarjaa, joka tapahtuu maan pohjoisosissa tai keskiosissa. Se on muka demokraattisempaa. Tämä tuntuu kummalliselta, kun Englannissa on niin paljon sarjoja, jotka tapahtuvat maaseudulla ja Yorkshiressä ja pikkupaikkakunnilla.
Yle suosii vain vihervassareita! Suojatyöpaikkoja täynnä!
Koukussa Casyaltyyn. Mahtava sarja.