Jatkuva humina korvassa - meinaan tulla hulluksi
Kommentit (19)
Nuku. Hinnalla millä hyvänsä. Hanki unilääkkeitä, esim mirtatsapiini poistaa ahdistusta ja aiheuttaa uneliaisuutta. Laita taustaääntä. Tarkista verenpaine. Ota verenpainelääke jos on. Mutta ennen kaikkea: nuku ja rauhoitu. Sitten se alkaa helpottaa pikku hiljaa,
Tinnitusta se on. Guuglaa, aiheesta löytyy paljon tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Titaanidioksidi pois.
Itselläni se tekee kuulonaleneman - miksei muilla tekisi?
Jos alat kuulla muutakin kuin huminaa niin skitsofrenia.
Ikuinen vaiva...
Ainakin itselleni jäänyt tinnittämään korva..
Toisilla paranee itsestään, toisilla ei.
Siihen tottuu.
t. 25 vuotta jo tinnittänyt
Minullakin humisee, on humissut jo useamman vuoden. Ihan viimeaikoina olen alkanut miettimään voisiko sillä olla yhteyttä niskakipuun. Jouduin nimittäin parina päivänä tekemään työtä, jossa joutui kääntämään päätä taaksepäin, sekä oikealle että vasemmalle, tämän jälkeen humina oli jonkin aikaa poissa eikä niskakipukaan tuntunut olevan paha.
Mulla teki niska/hartiaseudun jumi korvien vinkumista/huminaa.
Itsellä aiheutti raudan puute ja erittäin alhainen B12- vitamiinitaso. Mittauta laboratoriossa hemoglobiini, ferritiini ja aktiivinen B12-vitamiini.
Tinnitus on korkea sävel, ei humina. Itse sain tinnituksen kun kiersin bändien mukana miksaajana torvikaiutin aikakaudella, volyymit oli kohtuuttomia silloin. Jos korvissa humisee, niin kehottaisin käymään korvalääkärillä, tai terveyskeskuksen kautta, jolloin hoito on lähes maksuton. Painekammiossa on tinnitus yleensä poistettu mutta humina saattaa hoitua lääkkeillä. Suomessa on maailman paras terveydenhoitojärjestelmä ja sitä kannattaa käyttää hyväkseen.
Täälläkin humisee. Mietin että tulikohan tämä koronasta ja jäi päälle. Jostain luin, että on yksi näin pitkiä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aiheutti raudan puute ja erittäin alhainen B12- vitamiinitaso. Mittauta laboratoriossa hemoglobiini, ferritiini ja aktiivinen B12-vitamiini.
https://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/asetyylikoliinireseptori/3/
Koliininpuute saa aikaan kaikenlaista. Syötkö riittävästi kananmunia ja varsinkin niitä keltuaisia? Niistä saa hyvin just sitä B12- vitamiiniakin ja muitakin!
Titaanidioksidi pois.
Itselläni se tekee kuulonaleneman - miksei muilla tekisi?