Ketä nämä laturaivoajat oikein on?
Herranjestas! Lapsille huudetaan ja käsketään pois hiihtämästä. Mä olen luullut että latuja tehdään just lapsia varten.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2f4e375-1272-461e-9a63-47f6aeac3cb2
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi miehet, joilla on fyysisiä ongelmia ja lisääntymiskyvyttömyyttä, huutavat lapsiparoille.
Nää oli naisia.
Vierailija kirjoitti:
Elämään kyllästyneitä, keski-ikäisiä mammoja. Miksei nämä käy joko aamulla tai iltapäivän - illan puolella hiihtämässä?
Kuka nyt pimeällä viitsii ulkona olla?
”Mee pois tieltä tai ajan sun päältä”, ne huusivat. Ja myös: ”Menkää pois kakarat”
Tai ajan sun päältä?? Hullujahan nuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin lapsi, ei ollut hulluja laturaivoajia, kaikki antoivat tilaa toisilleen. Nykyään ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja, junttius on lisääntynyt.
Nainen50
Mun mielestä on tosi noloa aikuisilta ihmisiltä käyttäytyä noin. Useimmat lapsetkin ovat parempia käytökseltään.
Nuorethan käyttäytyy hyvin nykyään, keski-ikäiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin lapsi, ei ollut hulluja laturaivoajia, kaikki antoivat tilaa toisilleen. Nykyään ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja, junttius on lisääntynyt.
Nainen50
Ei niin ja tiedettiin, että kouluaikana ladulla on koululaisia hyvillä keleillä. Ehkä ladut pitäisi sulkea aikuisilta koulupäivien ajaksi, tai kyltti esim. 8-15 latu varattu ensi sijaisesti lapsille ja asiaton käytös ilmoitetaan aina poliisille. Itsepä tuota kerjäävät. Minulle käy. Itse olen hiihtänyt joskus samaan aikaan kuin koululaiset kun on sattunut lomaa tai vapaata olemaan. Kuudesluokkalaisilta pari oli niin hyviä hiihtäjiä, että menivät kaksi kertaa ohi. Ei ne hitaammat häirinneet minua yhtään ja nämä urheilijalapset osasivat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen50
Mun mielestä on tosi noloa aikuisilta ihmisiltä käyttäytyä noin. Useimmat lapsetkin ovat parempia käytökseltään.
Nuorethan käyttäytyy hyvin nykyään, keski-ikäiset ei.
Riippuu mihin viittaat keski-ikäisellä. Kyllä 40-50 v (eli 70-lukulaiset) mielestäni pääosin ovat sangen hyväkäytöksisiä. Se on siitä hieman vanhemmat, jotka ovat näitä oman napansa ympärillä pyörijöitä.
Laturaivoa! HAH 🤣! Jokatalvinen juttu 🥱: mt-sairas naisopettaja/ohjaaja /tarhatäti🤪 änkeää kakaralauman kanssa seikkailemaan ja tukkimaan vaarallisesti aikuisten yleisen hiihtoladun ja saa sitten sitä mitä tulikin hakemaan: hiihtäjien vaaraa korostavat kärjekkäät kehotukset menemään turvallisemmille alueille/laduille 😵. Tämä olikin sitten tädin mielestä "laturaivoa" ja se piti ilmoittaa lehtiin 😵. Lasten turvalliset alueet ovat kyllä näiden 💩-tätien tiedossa!
Toinen tällaisten tappaja-tätien suosittu extreme-laji on seikkailla kakaralauman kanssa vilkasliikenteisten katujen jalkakäytävillä ja suojateillä ja testata ehtivätkö autot pysähtyä! Jos eivät, onkin kyseessä "rattiraivo 😡"! Turvalliset puistopolut eivät kelpaa!
Mikähän tuossa hiihdossa laittaa nupin noin sekaisin? Ei muiden lajien harrastajat flippaa, mutta hiihtäjät saa näitä kohtauksia vähän väliä. Eikä rajoitu talveen, vaan samaa käytöstä on myös rullasuksilla.
Nestori k kirjoitti:
Laturaivoa! HAH 🤣! Jokatalvinen juttu 🥱: mt-sairas naisopettaja/ohjaaja /tarhatäti🤪 änkeää kakaralauman kanssa seikkailemaan ja tukkimaan vaarallisesti aikuisten yleisen hiihtoladun ja saa sitten sitä mitä tulikin hakemaan: hiihtäjien vaaraa korostavat kärjekkäät kehotukset menemään turvallisemmille alueille/laduille 😵. Tämä olikin sitten tädin mielestä "laturaivoa" ja se piti ilmoittaa lehtiin 😵. Lasten turvalliset alueet ovat kyllä näiden 💩-tätien tiedossa!
Toinen tällaisten tappaja-tätien suosittu extreme-laji on seikkailla kakaralauman kanssa vilkasliikenteisten katujen jalkakäytävillä ja suojateillä ja testata ehtivätkö autot pysähtyä! Jos eivät, onkin kyseessä "rattiraivo 😡"! Turvalliset puistopolut eivät kelpaa!
Tässä hyvä esimerkki laturaivoajasta.
Sukua pyöräteiden spandex-ohjauksille. Juuri heille, jotka puivat nyrkkiä hitaammin eteneville jalankulkijoille, jotka eivät ymmärrä spandex-ohjuksen kiirettä ja ainaista etuajo-oikeutta, muusta liikenteestä riippumatta.
Nää laturaivoajat on ihan kauheita. Oltiin lapsen kanssa kerran hiihtämässä ja harjoteltiin luistelua hiljaisella ja leveällä kaistaleella minä lapsen takana, yhtäkkiä meidän takaa tuli täydessä vauhdissa luistelijoita spandex puvuissaan, hullunkiilto ja viha vaan leiskui naamassa eikä ehditty hypätä ladulle. Yhden hiihtäjän sauva meni aivan läheltä lapseni naamaa!! Ja se teki sen täysin tahalteen, olisi helposti voinut hiihtää melkein parikin metriä kauempana meistä meistä ohi mutta ei sitä tehnyt eikä yhtään varonut sauvojaan. Vieläkin tulee järkyttyny olo ku mietin tota, lapselta olisi voinut vaikka silmä puhjeta ku se sauvan piikki olisi siihen osunut.
Nämä miehet olivat 60+ vuotiaita.
Opettajalta harkinta pettänyt, eihän siellä vielä eilen kukaan täysjärkinen olisi suksilla lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat. Kakarat ei saa näkyä eikä kuulua.
Suuret ikäluokat ovat syntyneet 40-50-luvun puolivälissä.
Itsekin kuulun heihin. Kaikki tuttuni ovat niin hitaita köntyksiä hiihtoladuilla, että eivät kyllä pysy 10-vuotiaiden vaihdissa.
Eivät ole myöskään keski-ikäisiä.
Juuri niiden raivoajien vuoksi en mene sinne laduille. Teen mökillä omat ladut, jossa ei hiidä kuin oma perhe.
T.mummeli ja kaverit
Uskomattoman typerää käytöstä!
Mikä perkeleen tarve näillä ämmillä oli hiihtää siihen aikaan päivästä, kun lapsilla on koulua? Eikö näillä ole tiedossa se, että koulussa on liikuntaa ja hiihto on osa koululiikuntaa?
Tuo että uhkaillaan päälle hiihtämisellä, pitäisi luokilla pahoinpitely uhkaukseksi jonka toteutuessa pahoinpitely-sakko + vahingonkorvaus
Jos tästä pitää saada väkisinkin jotain positiivista, ainoa positiivinen asia oli lapsia puolustanut tervejärkinen-hiihtäjä.
Toivottavasti tämän uutisoinnin myötä nuo raivoajat ovat menneet itseensä. Jos eivät, pitäisi heiltä kieltää hiihtäminen paikassa x. Jos heitä kerran ärsyttää muut hiihtäjät, olkoot hiihtämättä niin ei tarvii ärsyyntyä
T: nainen 21
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset sitten marisevat, kun lapset eivät nykyään liiku, vaan istuvat koko ajan koneella pelaamassa. Sitten kun liikkuvat, niin ovat tiellä. Koskaan ei ole oikein tehty.
Pääosin samoja spandexeja, jotka raivoaa nitten fillareittensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset sitten marisevat, kun lapset eivät nykyään liiku, vaan istuvat koko ajan koneella pelaamassa. Sitten kun liikkuvat, niin ovat tiellä. Koskaan ei ole oikein tehty.
Niin tai näin aina väärinpäin. Vanhukset ovat tekopyhyyden mestareita
Ohjaajien pitäisi katsoa peiliin jos hiihtotaidottomia viedään mäkiin joita eivät osaa laskea. Ovat vaaraksi itselleen ja muille. Ei tavan mammat mitään maailman luokan hiihtäjiä ole jotka tosta vaan kovassa vauhdissa väistää isoja lapsiryhmiä alamäissä. Esim pois pois pois on paniikki huuto alamäessä että pois tieltä, jarruja ei ole.
Itseä eivät haittaa koska hallitsen välineet mutta tunnistan ongelman ja nähnyt näitä ryhmiä jotka kieltämättä ovat aika leveellä keskellä väyliä.
Noissa voi oikeasti käydä huonosti jos törmää.
Hakeeko nuo ohjaajat hakemalla noita ongelmia että saa aikaan taas vuotuisen laturaivo keskustelun vai miksi pitää tukkia väyliä varsinkin mäkien alla?
Tuohan on ihan sama kuin ulkopuolinen astuisi kesken oppitunnin luokkaan riehumaan oppilaille. Sitäpaitsi ei sinne käytännössä edes pääse kun ovi lukossa. Siitä tulis hyvin äkkiä mittava poliisioperaatio. Himohiihtäjä varmaan keksii keinoja harrastaakseen ja onko tuollaisten ihan pakko tukkia ladulle niihin kellonaikoihin kun koulua on.
Meillä ala-asteella oli aivan kauhea opettaja mitä tuohon hiihtämiseen tulee. Välillä sitä käytettiin rangaistuksena, toisaalta se oli jonkinmoinen ihmisyyden mitta. Räkä poskella hiihtäminen oli sitä jotain. Tykkäsin enemmän luistella. Se on esteettisempi ja idyllisempi talviliikuntalaji. Tosin hiihtämisestä voisi tehdä samanlaista.