Kuivaatteko suihkukaapin seinät / suihkun lasiovet lastalla joka peseytymisen jälkeen..?
Tuli tässä luettua yhtä toista ketjua liittyen sisustusmokiin. Joku sanoi, että harmittaa, että tuli hankittua kaarevat suihkukaapin ovet, koska niitä ei pysty lastalla kuivaamaan suihkun jälkeen.
Onko tämä lastalla kuivaus yleinenkin tapa? :o
Itse tulee ehkä parin viikon välein pestyä noi lasiovet, käytän suihkutettavaa puhdistusainetta ja mikrokuituliinaa. Aikaa menee pari minuuttia ja kalkkijäljet lähtee hyvin. Tai ehkä minä olen tässä se outo kun en päivittäin lastaile?
Kommentit (37)
Onpa teillä huonot systeemit, meillä kuivuu kyllä kylppäri ihan itsestään täysin alle vartissa, vaikken käytä ikinä lastaa, en siis edes lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä, sama kuin imuroisi seinät ja katon.
Katto pitäisikin imuroida joskus. Varsinkin ne vaot.
Lastalla suihkukaapin seinät, ja usein myös ilmankuivain hyrisemään, jotta tila kuivuu kunnolla.
Kuivaan, ovet, koska en halua katsoa niitä rantuja. Pysyvät vähän siistimpinä, eikä siihen mene kuin kymmenisen sekuntia. Hinkkaan ovet kunnolla ehkä kerran tai kahdesti kuussa.
Mä kuivaan myös kaakelien välit vanupuikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuivaan myös kaakelien välit vanupuikoilla.
Meillä viikkosiivoukseen kuuluu kaakelien välien harjaus hammasharjalla....
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta! Ei ihme, että monilla kodin hengettärillä on niin työntäyteiset päivät!
Katot imuroidaan, tipat lastaillaan suihkussa, pyyhkeet pyykätään joka käytön jälkeen, sohvatyynyt tampataan joka istumisen päätteeksi??
En kuivaa suihkun seiniä. Lattian kuivaan lastalla.
Monet suihkukaapin ovet on mahdollista saada sellaisella pinnoitteella, joka muodostaa suojaavan kalvon tuohon pintaan. Kalvoon ei vesi tai sen sisältämä kalkki tartu. Kannattaa varmistaa, että kalvo on todella sellainen, että se kestää, eikä kulu pois. Tämä on se jännä juttu: sen kerran, kun kylppäriä remppaa, niin siinä summassa kannattaa laatun vähän satsata. JSuihkukaapin ovia voi lastalla kuivata, mutta tämä kuivaaminen on tullut meillä Keski-Euroopasta, missä usein kylpyhuoneissa on puutteellinen ilmanvaihto, joten kaikki kosteus pyritään minimoimaan. Suomessa asiaan on kiinnitetty enemmän huomiota. Moni ei kovinkaan paljon noita kaapin ovia lastalla kuivaile. T: Alalla joskus olleena.
En ja olis ehkä pitänyt. Tällä hetkellä 4 vuoden kalkkitahrat ja en saa niitä millään irti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta! Ei ihme, että monilla kodin hengettärillä on niin työntäyteiset päivät!
Katot imuroidaan, tipat lastaillaan suihkussa, pyyhkeet pyykätään joka käytön jälkeen, sohvatyynyt tampataan joka istumisen päätteeksi??
Niin, tuolla menolla kodin siistinä pitämiseen varmaan kuluukin puolikkaan työpäivän verran aikaa joka päivä ja kotiäiteily vastaa 12h työpäivää.
Jos on sauna päällä niin kuivaa nopsaan itsestään.
Mökillä kuivaan. On vanha hirsitalo ja pieni kylppäri kuivuu nopeammin kun suihkukopin seinistä lastailee vedet pois. Kotona ei ole suihkuseiniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sellainen lotraaja, että suihku lainehtii jäljiltäni. Pakko siis lastalla vedellä pahimmat lammikot.
Kannattaisi poistaa lattiakaivon tukokset! Kyllä kaivon pitäisi pystyä vetämään vettä ihan samaa tahtia kuin sitä suihkusta tulee, vaikka tuntikausia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katto pitäisikin imuroida joskus. Varsinkin ne vaot.
Miksi? Ei sinne kerry mitään pölyä kun koneellisen ilmanvaihdon ansiosta sisällä suorastaan tuulee.
Ikäneito touhua