Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan toiselle ihmiselle tarkoitettuja Postin ja DBSchenkerin viestejä! Mitä tehdä?

Vierailija
11.01.2021 |

Eli mun puhelimeen tulee viestejä paketeista, joita en ole tilannut eli viestit on selvästi tarkoitettu jollekin aivan toiselle ihmiselle. Asun itse Oulussa ja paketit ovat saapuneet Kauniaisiin.

Viime viikolla tuli Postin viesti, jossa pyydettiin valitsemaan H&M:n lähetykselle sopiva toimitusaika. En reagoinut viestiin mitenkään. Muutaman tunnin kuluttua sain uuden viestin, jossa luki, että kiitos, toimitusaika on nyt vahvistettu. Kun klikkasin viestissä olleen linkin auki, näin, että lähetys toimitetaan Kauniaisiin. Oli tien nimi ja asunnon numerokin.

Tänään sain viestin DBSchekeriltä, että taas on tulossa H&M:n pakettia, tällä kertaa Kauniaisten R-kioskille osoitteeseen Kauniaistentie 7.

Ainakin esimmäinen Postin viesti oli siis tullut sekä minulle että paketin tilanneelle, koska minä en readgoinut viestiin lainkaan, mutta silti tuli tuo vahvistusviesti toimitusajankohdasta. Miten tämä on mahdollista? Minulla on ollut oma puhelinnumeroni käytössä niin kauan kuin muistan, ainakin 15 vuotta. Miten voin lähteä selvittelemään tällaista sekaannusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, mitä on joskus tullut tuo toimitusaikaviesti, kun olen tilannut läheiselle lähikaupunkiin, niin ymmärtääkseni on niin että jollei tuohon viestiin vastaa miin menee alkuperäisen valinnan mukaisesti. Ja nämä viestit tulevat myös sähköpostiin. Omaan osoitteeseen tilaamistani ei ennakkoviestejä kyllä tule...

Ehkä lähettäisin vaikka kortin siihen osoitteeseen että tarkista puhelinnumerosi, jos sinulla on se tiedossa. Posti nyt tuskin tekee mitään.

Jos et viitsi niin mitäpä tuota, tilaaja lienee vastuussa jos laittanut väärän numeron. Ehkä hän seuraa seurantaa niin että osaa hakea ilmankin.

Vierailija
2/5 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista! Se selittää, jos sama viesti tulee tosiaan tilaajalle sähköpostiinkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, että et ole joutunut identiteettivarkauden uhriksi. (en muista mistä/miten tuo tapahtuu)

Ei ole tarkoitus pelotella, mutta noin se tutulla lähti liikkeelle. Ensin tuli noita viestejä paketeista ja pian alkoi satelemaan myös laskuja....

Vierailija
4/5 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista! Se selittää, jos sama viesti tulee tosiaan tilaajalle sähköpostiinkin.

Ap

No siis, mitä viimeksi olen tilannut läheiselle näitä mistä tuli se vahvistus, niin en minä reagoinut siihen viestiin mitenkään, vaan annoin mennä alkuperäisen tilaustavan mukaisesti, joka on ollut se kotiin/työpaikalle toimitus. Siellä vahvistuksessa saattoi muuttaa mielestäni automaattiin tai postin toimipaikkaan vain. Se voi postin osalta olla "vahvistus", jos ei vastaa.

Esim. itse kun tilaan postin kotiintoimituksella, minulle ei tule yleensä mitään ennakkoilmoitusta, mutta postin seurannassa lukee samalla minuutilla kun paketti on luovutettu, että "soitettu ja sovittu toimitusajankohdasta". Kun ei ole soitettu siis, ja hassua se olisikin samalla minuutilla kuin kuitataan toimitetuksi.

Mutta siis tosiaan, s-postiinkin tulee itselleni noista toiselle tilatuista, vahvistuksen tekemättä jättäminen ei pakettia ole hukannut, vaikkei kukaan sitä tapauksissani ole tehnyt.

5/5 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin nimissä tulee myös paljon huijjausviestejä, joihin ei pidä reagoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä