Miksi mies tekee näin?
Haluaisin ulkopuolisen näkemyksen ihmetystä herättävään toistuvaan miehen käytösmalliin...teen sen parin esimerkin kautta koska olen muuten huono selittämään tällaisia.
Sanotaan vaikka että miehellä on luvassa vaikka joku kiva tekeminen, reissu tai jokin onnenkantamoinen, esimerkiksi hän on saanut kutsun miesten keskeiselle mökkireissulle, niin saattaa sanoa vaikkapa ivalliseen sävyyn jotain tällaista: "mistäs sulle saatais yhtä reilut kaverit" tai "yritä säkin keksiä jotain kivaa tekemistä joskus itelles".
Tai jos vaikka totean että kylläpä hän näyttää komealle ja varmaankin on tullut hieman lisää lihastakin, niin mies saattaa sanoa että "kannattaisi sunkin vähentää napostelua jos haluat yhtä hyviä tuloksia" tmv.
Tämä tekee sen että on jotenkin tosi hankalaa olla aidosti iloinen miehen puolesta noista hänen jutuista, kun tuntuu että hän jotenkin yrittää saada mulle pahan mielen kääntämällä sen hänen oman ilon aiheensa jotenkin minun surun aiheekseni, ikäänkuin minulla tulisi olla ikävää silloin kun hänellä on kivaa. Tai en minä tiedä mitä tuolla hakee.
Kommentit (29)
Opittu käyttäytymismalli. Sisarusten välillä voi olla tällaista piikittelyä. Onko miehellä veljeä ja sisarta?
Miehen näkökulmasta tuo on tavallaan rakkautta, ainoa tapa jolla mies osaa osoittaa välittämistään.
Makaat siis vain kotona ja herkut maistuu? Suosittelen jotain harrastusta aloittamaan että piristyt. Jotain missä pääsee liikkumaan. Tai useamman. Sitten etsit mukavamman miehen joka ei kuittaile kun yrität kehua häntä. Ei ole pakko jäädä roikkumaan. Tsemppiä.
On tyytymätön suhteeseenne /sinuun. Mutta vika on hänessä, ei sinussa.
Vaikuttaa täysin kyvyttömältä asettumaan toisen asemaan plus vielä tyhmä ja näyttää sen, ei tuo nyt ihan normaalin ja terveen käytöstä ole. Vai luuleeko vaan olevansa hauska? Tyhmä kuitenkin. Helppo se on sanoa, mutta jos olisin sinä ap, sanoisin noihin mökkireissuihin yms "kiva että ottivat sutkin mukaan, ei tarvinnut ulkopuolelle jäädä" ja kun komeaksi kehut ja laukoo tuollaista "mutta toi sun leukas on heikonlainen ja siihen tarvit kyllä ihan kirurgin apua/vajaata luonnettas ei toi komeutes pelasta".
Ei sun tarvitse olla tollanen kanssa.
3jalkanen kirjoitti:
Makaat siis vain kotona ja herkut maistuu? Suosittelen jotain harrastusta aloittamaan että piristyt. Jotain missä pääsee liikkumaan. Tai useamman. Sitten etsit mukavamman miehen joka ei kuittaile kun yrität kehua häntä. Ei ole pakko jäädä roikkumaan. Tsemppiä.
Päätit sitten kääntää miehen käytöksen minun "viakseni"..tuohan on vähän samaa mistä miehenikin käytöksessä on kyse. Joten jos voisin kysyisin sinulta miksi teit niin?
Viihdyn kyllä kotona, mutta en yleensä makaa kuin silloin jos olen kipeä tai öisin, kun nukun. Täällä moni myös arveli miehen olevan erityisen lihaksikas ja minun lihava sekä sellainen joka ei liiku ollenkaan...mikään näistä väittämistä ei pidä paikkaansa. Ihan tiedoksi kaikille muillekin.
Kiitos tsempeistä :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Opittu käyttäytymismalli. Sisarusten välillä voi olla tällaista piikittelyä. Onko miehellä veljeä ja sisarta?
Miehen näkökulmasta tuo on tavallaan rakkautta, ainoa tapa jolla mies osaa osoittaa välittämistään.
Tämä on saanut enemmön alapeukkuja, mutta pidän silti ihan mahdollisena vaihtoehtona. Miehellä on kaksi isoveljeä ja heidän tapansa kommunikoida on mielestäni juuri tuollaista piikittelyä ja nälvimistä.
-ap
En jäisi katselemaan. Mitä enemmän olen löytänyt lämpöä itseäni kohtaan kylmän lapsuuden jäljiltä, niin sitä enemmän kavahdan näitä ihmisiä jotka ei tajua kuinka tökeröitä ovat. Haluan elämääni lisää lämpöä enkä kylmiä egoisteja.